Gå til innhold

Hvilket bryllup skal vi dra i?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Neste år er vi invitert i 2 bryllup samme helg. 
ene er mannens søskenbarn som har bryllup her vi bor.

Det andre er min beste venninne, men de skal feire annet sted og vi må derfor reise.

Er det innafor å splitte seg, eller må man dra i samme? Og hva er evt riktig å velge?

Anonymkode: 5d00d...eef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor nærme disse søskenbarna er, men jeg vil si at bestevenninne trumfer søskenbarn. Absolutt innafor å splitte dere. 

Anonymkode: aeca3...076

• Liker 14
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

søskenbarnet er eneste på mannens side (liten familie). Vi møtes 2-4 ganger i året i familiesammenheng.

veninna mi har jeg nesten daglig kontakt med, så opplever jo at jeg er MYE nærmere henne. Samtidig føler jeg at familie bør prioriteres, men denne ble vanskelig og vond. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem å splitte seg. Det er jo det beste, da får dere deltatt i begge bryllup og ingen blir valgt bort. 

Anonymkode: d9fff...f68

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde splittet jeg, enkelt og greit. 

Anonymkode: dd9b8...2d8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det andre er min beste venninne, men de skal feire annet sted og vi må derfor reise.

Er det innafor å splitte seg, eller må man dra i samme? Og hva er evt riktig å velge?

Hadde splittet opp. Ikke pokkern at jeg hadde gått glipp av bestevennen mitt sitt bryllup. 

Anonymkode: f4fd2...8ae

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar!

søskenbarnet er eneste på mannens side (liten familie). Vi møtes 2-4 ganger i året i familiesammenheng.

veninna mi har jeg nesten daglig kontakt med, så opplever jo at jeg er MYE nærmere henne. Samtidig føler jeg at familie bør prioriteres, men denne ble vanskelig og vond. 

Splitt dere. Det viktigste for de som gifter seg, er jo at den de står nærmest, kommer. Tviler på at venninnen din vil bli skuffet om mannen din ikke kommer, spesielt hvis hun får høre at han måtte prioritere familie-bryllup. 

Anonymkode: aeca3...076

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En veldig nær venninne trumfer partners søskenbarn for min del. Hvis hans familie hadde vært større ville jeg sagt at dere begge kunne dratt i bestevenninnen din sitt bryllup (hvis dere hadde hatt lyst), men siden han er eneste søskenbarn på den siden er jeg enig i at dere burde dele dere.

Anonymkode: f7ae5...de1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill, da tror jeg vi gjør det slik 😊

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville også splittet. Ser for meg at det er viktig for søskenbarnet å ha sin fetter der, når det er så liten familie. Men samtidig trumfer bestevenninne definitivt din manns søskenbarn😅 tror ikke dere vil bli helt fornøyd dersom dere velger å gå sammen i et bryllup.

Anonymkode: f00d3...74e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre det er viktig for dere å delta sammen, ville jeg også helt klart splittet opp. Jeg ville i alle fall aldri i verden gått glipp av min egen bestevenninnes bryllup pga. mannens søskenbarn.

Anonymkode: 14752...ad7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det ikke være innafor å splitte seg?

Anonymkode: cb737...460

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 19.09):

En veldig nær venninne trumfer partners søskenbarn for min del. Hvis hans familie hadde vært større ville jeg sagt at dere begge kunne dratt i bestevenninnen din sitt bryllup (hvis dere hadde hatt lyst), men siden han er eneste søskenbarn på den siden er jeg enig i at dere burde dele dere.

Anonymkode: f7ae5...de1

Han bør jo dra til søskenbarnet uavhengig av størrelsen på familien...hvorfor skal mannen prioritere venninna til TS?😅

Anonymkode: cb737...460

• Liker 3
Skrevet

Her hadde vi splittet oss😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker forslaget deres om å splitte dere opp er det beste. 

Anonymkode: 18275...197

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde gått i hvert vårt bryllup i den situasjonen :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Splitte. Jeg hadde ALDRI gått glipp av min bestevenninne sitt bryllup. Hadde det vært omvendt, så hadde jeg dratt i mitt søskenbarns bryllup og mannen i sin bestevenn sitt bryllup, selv om det hadde vært svært naturlig at jeg og var der. 

Anonymkode: 6742e...74b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger jo av hvor god kontakt han har med søskenbarnet. Jeg har kun kontakt med ett søskenbarn, og vi møtes kun én gang i året, så jeg ville ikke kalt oss nære.

Anonymkode: a2da1...988

AnonymBruker
Skrevet

Vi liker å delta på slikt sammen. Jeg syns ikke man må splitte seg. Hvem fikk dere invitasjon fra først? 

Anonymkode: 9467c...046

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 15.43):

Splitte. Definitivt. Fikk selv ikke gått i min bestevenns bryllup, og har angret siden. Pluss du er kanskje forlover, og da må du i hvert fall stille. 

Anonymkode: 158e1...4a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...