Gå til innhold

Fikk en utblåsning på ei mor i klassen

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan hadde dere reagert om det var kun mld "Har du spurt min datter om å få en kattunge gratis???" Det var da hun hadde reagert og derfor ringte jeg. 

Anonymkode: 39cb2...737

Den setningen der gir jo ingen mening. Det ser jo ut som det er moren som har spurt datteren din om å få en gratis kattunge av dere. Ikke rart hun lurer på hva som feiler deg. 

Anonymkode: fabe4...a81

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor sa han til henne at det var null problem når det virket som at han ikke syntes det var greit da jeg sa det til han? Nei vi kan avslutte tråden. 

Er da helt normalt. Jeg kan ventilere litt til min mann om teit nabo som bråker med høytrykkspyleren eller har bråkete unger eller lager kokt fisk som stinker, men det betyr ikke at jeg mener han skal kontakte dem og lage et helvete om det og at jeg da må støtte ham. Jeg kan være helt enig med min venninne i at det er forkastelig at ungen hennes fikk servert Toro på besøk, men det er jo bare litt bitching oss i mellom, og ikke noe vi ville funnet på i måneskinn å ta opp med foreldrene som serverte denne maten. I din situasjon kunne jeg fint sagt til mannen at det var sykt irriterende at denne moren fikk ungen til å spørre omm om vi ville ha en kattunge, men det stopper jo der, man tar ikke kontakt med vedkommende over det!

Anonymkode: b273d...119

• Liker 6
Skrevet

For en massiv overreaksjon, det virker helt ustabilt. Du må oppdra ditt barn og sette grenser for det, ikke andre foreldre. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

TS må virkelig ikke sette grenser og oppdra snittvekten barn fordi barnet har lyst på en kattunge! Mine barn maser om hund, katt og kanin jevnlig i 8 år. Det er ikke «sykt irriterende», det er høyst forståelig! 

Anonymkode: 80caf...db0

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Ts, du framstår som veldig oppfarende og ustabil. Foreslår at du får hjelp med dette.

Anonymkode: 1610f...1ad

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ifølge min datter hadde hun spurt. "Du kan høre med foreldrene dine". Men jeg har sagt nei flere ganger til min datter. Hun ble litt paff i tlf og sa jeg må være tydeligere med barnet da🙄

Janen HUN MORA visste jo ikke at du har sagt nei til katt flere ganger. Er da totalt innafor av denne moren å si du kan høre med foreldrene dine. Det er jo dere foreldre som bestemmer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja jeg har ikke et veldig stort nettverk, mistet et nært familie medlem for noen år siden og sliter litt med mas og gnål. Denne moren VET at jeg ikke vil ha kattunger så hvorfor må hun ta det opp med 10åringen, unødvendig.  Jeg kommer ikke til å be henne om unnskylding. Føler jeg tok tlf samtalen på en saklig måte, mld var utblåsningen. 

At ikke nettverket ditt er stort er ikke så rart hvis det skal så lite til for at du nærmest klikker i vinkel. Fullt forståelig at hun gikk til mannen din og ikke deg 

Anonymkode: 8c749...7df

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor sa han til henne at det var null problem når det virket som at han ikke syntes det var greit da jeg sa det til han? Nei vi kan avslutte tråden. 

At du faktisk lurer på hvorfor barnefar gjorde som han gjorde tenker jeg egentlig er ganske talende for din atferd. Dessverre tror jeg nok også det sier mye om om hvilke sosiale konsekvenser din atferd kommer til å ha for både deg og dine nærmeste.

Mannen din forsøkte å lappe sammen denne relasjonen, etter at du hadde opptrådt både ufint og urimelig og risikert et vennskap på din datters vegne (og forsåvidt også egne vegne). At du tilsynelatende oppriktig ikke ser det, og fortsatt ikke vil ta nødvendige grep for å avverge at du river denne relasjonen i filler og ødelegger for både deg selv og din datter (og mann), er virkelig ikke bra.

Anonymkode: 5326c...d17

• Liker 4
Skrevet

Og folk tror på denne tråden...

Anonymkode: 5ec82...8b4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du helt på ekte ikke skjønner dette, så tror jeg du har noen sosiale utfordringer du bør utforske litt nærmere. Man kan beklage seg på tomannshånd hjemme, men det betyr ikke at det er lurt å si det samme til de det handler om. Selv om dere begge ble sure, er det lurere å gjøre som din mann og skrive noe sånt som at "dette går bra, null stress, vi skal ikke ha katt😊"

Anonymkode: efbab...bf2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Absolutt IKKE enig med deg! Makan til oppførsel. Du bør ringe og be om unnskyldning ASAP! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 15.25):

Ifølge min datter hadde hun spurt. "Du kan høre med foreldrene dine". Men jeg har sagt nei flere ganger til min datter. Hun ble litt paff i tlf og sa jeg må være tydeligere med barnet da🙄

Ja, kanskje du bør oppdra barnet ditt bedre! Med denne oppførselen din mot andre uskyldige foreldre, vil ungen din miste vennene sine. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns du er urimelig og burde beklage deg. For alt du vet kan det hende at datteren din har fått vite at kattene skal gis bort og sagt om hun kan få en så har moren sagt at hun kunne om hun fikk lovt av dere 🤷🏼‍♀️ er jo fremdeles opp til deg å si ja/nei. Tviler veldig for at hun har sagt «har du lyst på en? Gå å ring mora di å spørr så kan du få med en hjem» 

Anonymkode: 3b1fe...648

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du høres ut som ei skikkelig skitkjerring.

Jammen glad jeg slipper å forholde meg til slike medforeldre. Fy faen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og folk tror på denne tråden...

Anonymkode: 5ec82...8b4

Dere det er sant. MEN, det er faktisk i motsatt retning. Altså JEG var den som fikk kjeft av mora. Må blir jeg sikkert utestengt, men alt er sant bare jeg latet som jeg var moren. Sett det helt i den posisjonen, jeg ble kjeftet på av min venninne. Våre døtre har lekt masse sammen, de snakket om kattungene og om hvor de skulle etterhvert før jeg brøt inn og spurte henne om hun kanskje ville høre med pappaen om dere ville få en gratis. 

Hvorfor jeg latet som jeg var moren? For å ikke bli gjenkjent, men også for å se siden av saken på en ekte måte. Føler ofte KG går imot trådstarter, så derfor vinklet jeg det motsatt. 

Jeg ble paff. Men det er helt sant. Idag har hun ikke skrevet noe om dette men snappet meg enormt mye om andre ting. Jeg angrer litt nå på at jeg ikke bare viste at det var meg. Beklager! Men ikke en oppdiktet historie. Takker for meg, for nå blir vel jeg rapportert. 🩶

Skrevet

Her har du driti deg loddrett ut, TS. I tillegg nekter du å be om unnskyldning, så selvinnsikt har du heller ikke.

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har ikke sagt unnskyld. Jeg skrev bare til henne etterpå at jeg er "møkklei" maset til barnet om å få katt. Skrev om hun kunne si til henne at alle kattene skulle til nytt hjem. Hun skulle det men ble litt ksldt mellos oss. Mulig jeg la det litt over på moren som egentlig også er ei venninne av meg gjennom disse skole årene. 

Så i tillegg til å klikke i vinkel uten grunn og nekte å be om unnskyldning så ber du den andre moren om å lyve? :klo: 

Du er jo virkelig ikke riktig nagla. 

Anonymkode: fdd22...a06

Skrevet

Tror også jeg hadde slitt med meg selv om det var meg. Hvertfall etter all den støtten mot mot den faktiske meg. Jeg trodde ikke hun skulle reagere på denne måten. Jeg vet hun er til tider deprimert og sliter med selvfølelsen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere det er sant. MEN, det er faktisk i motsatt retning. Altså JEG var den som fikk kjeft av mora. Må blir jeg sikkert utestengt, men alt er sant bare jeg latet som jeg var moren. Sett det helt i den posisjonen, jeg ble kjeftet på av min venninne. Våre døtre har lekt masse sammen, de snakket om kattungene og om hvor de skulle etterhvert før jeg brøt inn og spurte henne om hun kanskje ville høre med pappaen om dere ville få en gratis. 

Hvorfor jeg latet som jeg var moren? For å ikke bli gjenkjent, men også for å se siden av saken på en ekte måte. Føler ofte KG går imot trådstarter, så derfor vinklet jeg det motsatt. 

Jeg ble paff. Men det er helt sant. Idag har hun ikke skrevet noe om dette men snappet meg enormt mye om andre ting. Jeg angrer litt nå på at jeg ikke bare viste at det var meg. Beklager! Men ikke en oppdiktet historie. Takker for meg, for nå blir vel jeg rapportert. 🩶

Så for å konkludere er nok du og denne andre moren en perfekt match.

Anonymkode: fdd22...a06

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ingen trolletråd. Hun ringte meg og jeg fikk en kvass mld av henne om dette. Vi har alltid hatt en fin tone og aldri kranglet. Så kom dette... 

Innerst inne er jeg glad jeg ikke var i hennes spor etter alt jeg har lest i tråden. Jeg har ikke vært sur på henne etterpå fordi jeg er meget konfliktsky. Men tar et skritt tilbake fra henne og det er alt 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...