LilleMy_09 Skrevet 25. juni #61 Skrevet 25. juni Hjelpes, snakk om å overreagere. Flaut for både deg og dattera di som kanskje har mistet en venninne 4 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni #62 Skrevet 25. juni Herlighet er du så ustabil til vanlig ts? Anonymkode: bdac0...a55 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #63 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): For en umodent måte å reagere på av deg, mitt barn hadde ikke fått vært mer med ditt barn. Anonymkode: d5b05...cab Åj, da var da en i beste fall en likeså umoden måte å reagere på. Barna skal ikke få være sammen fordi den ene voksne hadde en malplassert utblåsning på en annen voksen? Dette er en sak mellom de voksne. Så må man selvsagt snakke med barna sine om hvorfor man ikke skal ha dyr og ha en avtale på at det er ingen vits i å ta det opp flere ganger. Et barn kan like fullt komme til å si «ååå, jeg ønsker meg kattunge» i en eller annen setting uten at det må utløse slike reaksjoner. Anonymkode: 8d527...138 3 1
Lurvetjofsa Skrevet 25. juni #64 Skrevet 25. juni Håper moren leser her inne og ser at du har dritt deg fullstendig ut. Og at hun får full støtte her inne. 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #65 Skrevet 25. juni Hver gang min sønn på ti år har vært på en bondegård der hvor vi har hytte kommer han hjem med stjerner i øynene og ønsker seg en kanin. Vi bor ikke sånn at vi kan ha kaniner,men blir verken sur på han eller bonden, som svarer det samme hver gang: det må du snakke med mamma om… det er samme sak,mener du Ts at jeg bør klikke i vinkel og være arg flere timer etterpå? Les nå hva du selv skriver.. Anonymkode: 8e532...824 13 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni #66 Skrevet 25. juni Så leit. Slike tilfeller går ofte, om ikke alltid, utover barnet/barna. Du burde beklage til moren, asap. Og håpe at dette går over uten at barnet har fått et ødelagt vennskap. Oppføre deg som en voksen og ta ansvar, i motsetning til alt du har beskrevet så langt. Anonymkode: bbb8d...111 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni #67 Skrevet 25. juni Ustabil oppførsel. Søk hjelp. Anonymkode: 36c6f...bc8 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #68 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er menneskelig å miste besinnelsen, men det er og menneskelig å forstå at når man har mistet besinnelsen så biter man ikke mentalt hodet av et annent menneske. Selvbeherskelse mangler ts totalt. Anonymkode: 22132...777 Helt enig, men ikke sikkert at ts gjorde det da. Du trenger kanskje ikke om å bruke såpass sterke ord om ts her på forumet. Anonymkode: 6304e...68b
AnonymBruker Skrevet 25. juni #69 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min datter var hjemme hos sin beste venninne, der i hus har de fått 5 kattunger. Moren til venninnen til min datter hadde visst spurt min datter om hun kunne høre hjemme om vi ville ha en avvkattungene, ungene hadde visst spurt. Jeg har sagt kanskje 10 ganger til min datter at NEI vi skal ikke ha kattunger i hus. Likevel ringte hun for å spørre. Da ringte jeg mor og sa at det sier du ikke en gang til. Det gikk ei kule varmt for både meg og far til barnet. Var det uriktig fremetonet? Jeg ble nok litt sur og jun beklaget og sa hun at det ikke var meningen. Mulig barna misforstå, men jeg takler bare ikke dette. Er dere enige? Anonymkode: 39cb2...737 Du kjefter på mora til venninna til dattera di fordi dattera di spør mange ganger om å få en kattunge? Ja, da er det på tide å skjerpe seg. Anonymkode: bfdcd...d6e 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #70 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er menneskelig å miste besinnelsen, men det er og menneskelig å forstå at når man har mistet besinnelsen så biter man ikke mentalt hodet av et annent menneske. Selvbeherskelse mangler ts totalt. Anonymkode: 22132...777 Leste hi en gang til nå og skummet gjennom tråden. Ser at det fremstår som at ts ikke har sagt unnskyld og at hun må ha fremstått mer sint enn jeg først oppfattet. Anonymkode: 6304e...68b
AnonymBruker Skrevet 25. juni #71 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ifølge min datter hadde hun spurt. "Du kan høre med foreldrene dine". Men jeg har sagt nei flere ganger til min datter. Hun ble litt paff i tlf og sa jeg må være tydeligere med barnet da🙄 Anonymkode: 39cb2...737 Hvordan skal hun vite at hun har spurt flere ganger? Det er normalt at barn maser. Det må du faktisk tåle. Anonymkode: bfdcd...d6e 10 4
Apis Skrevet 25. juni #72 Skrevet 25. juni Umiddelbart tenker jeg at det ikke kan bli verre av. å ta nok en tlf til denne moren og lagt seg flat. 2 1
MiominMio Skrevet 25. juni #73 Skrevet 25. juni Du må faktisk gå i deg selv her. Snakke slik til en dame som nok ikke vet at du har sagt nei 10 ganger. Her bør du faktisk legge deg langflat og be om unnskyldning for det er ikke ok oppførsel fra et voksent menneske. 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #74 Skrevet 25. juni Kan forstå reaksjonen om du har sagt fra til denne moren på forhånd. Hun kjenner jo ikke til diskusjonen mellom deg og din datter. Jeg har ve sagt ifra ganske tydelig jeg også, når begeret rant over på noen som først spurte meg om vi ville ha hund, jeg sa nei, jeg er syk og klarer ikke følge den opp. Vedkommende maser om at ungene kan gå tur, så jeg sier nei det skjer ikke, de sier de skal gjøre det, også passer det aldri, og da må jeg gjøre det. I tillegg blir det mer husvask, som jeg knapt klarer å følge opp som det er. Så nei takk vi skal ikke ha hund. Og maser ungene så må du si at vi ikke kan ha den Så begynner denne personen å friste barna på denne hunden, jeg ender opp som verdens verste mor, med støtte fra denne personen. Ja da skal jeg si jeg ble ganske forbanna, og at når mine beskjeder blir så til de grader ignorert, da var vennskapet over også. Kunne vurdert det videre med en unnskyld og skal aldri gjøre det igjen. Men jeg godtar ikke at andre skal komne inn å lage familie drama på den måten med viten å vilje. Her snakker du jo om en mor som ikke aner noenting om deres krangel. Så her må du legge deg flat å be om unnskyldning Anonymkode: 91117...747 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni #75 Skrevet 25. juni Litt overreaksjon? Det er jo bare å snakke med foreldrene selv? Anonymkode: 6b6a9...859 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #76 Skrevet 25. juni En problemstilling som ALLTID vil komme opp er at barna begynner å ønske deg kjæledyr (og hest) dersom venner får dette. Ååååååååå så søøøt, kunne ønske vi hadde katt/hund/marsvin/pinnedyr/stuegris!!!!! Å ja, det må du snakke med mamma om😊 Å virke ustabil, sint, ureflektert og ikke samarbeidsvillig som voksen er et enormt rødt flsgg for de fleste foreldre. Ønsker man å sende barnet sitt til noen som reagerer slik? Ønsker man å ha besøk av barnet ditt når man risikerer å få en overhaling for helt random ting? Dersom det blir sladret i foreldregruppa så er det kanskje ikke så farlig for deg personlig så risikerer du at barnet ditt må betale ved å bli utestwngt. Anonymkode: 1d465...e3d 7 1
Hubabubafru Skrevet 25. juni #77 Skrevet 25. juni Oj da, du er dessverre et eksempel på hvordan foreldre oppdrar barna sine om dagen, jobber hardt for å unngå ubehageligheter for deg og barnet ditt. Det er jo bare å si nei, og ikke gjøre noe mer ut av det. I stedet legger du ansvaret over på noen andre så du slipper å stå i denne ubehageligheten sammen med barnet ditt. 6 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #78 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Du virker jo ikke vel bevart. Jeg hadde diskret prøvd å styre mitt barn unna ditt barn. Anonymkode: 9fc20...0dc Fordi barnet skal straffes når mor gjør en feil? Er du helt sjuk i hodet? Anonymkode: ad741...561 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #80 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå var det ikke deg jeg svarte da. Jeg ville bare lagt meg flat og sagt unnskyld for at jeg ble så hissig. Ikke lag noe mer fuss ut av saken. Og ikke skriv "har du ditt og har du datt", bare legg deg flat. Anonymkode: 79fe9...0c0 Men jeg startet det hele med en mld " Har du spurt datteren vår om hun kan spørre om å få kattunge??" , virker det å være sur? Hun tolket det som om jeg var sur i mld. Anonymkode: 39cb2...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå