Gå til innhold

Fikk en utblåsning på ei mor i klassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter var hjemme hos sin beste venninne, der i hus har de fått 5 kattunger. Moren til venninnen til min datter hadde visst spurt min datter om hun kunne høre hjemme om vi ville ha en avvkattungene, ungene hadde visst spurt. Jeg har sagt kanskje 10 ganger til min datter at NEI vi skal ikke ha kattunger i hus. Likevel ringte hun for å spørre. Da ringte jeg mor og sa at det sier du ikke en gang til. Det gikk ei kule varmt for både meg og far til barnet. Var det uriktig fremetonet? Jeg ble nok litt sur og jun beklaget og sa hun at det ikke var meningen. Mulig barna misforstå, men jeg takler bare ikke dette. Er dere enige? 

Anonymkode: 39cb2...737

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det høres ut som du reagerte altfor voldsomt her, med mindre det da er sånn at dere har hatt fortalt nettopp disse foreldrene at dere ikke skal ha kattunger 10 ganger før. Ellers kan de nå lite for det hele. Det høres ut som jentene hadde tatt initiativ til praten, og at venninnens mor bare ville at dette skulle være en samtale mellom deg og datteren din fremfor henne og datteren din. Hun beklaget seg også med en gang. Du fremstår (slik jeg forstår situasjonen) som den urimelige her.

Anonymkode: 5326c...d17

• Liker 34
  • Nyttig 9
Skrevet

Synes du var fullstendig urimelig her. En ting er om hun hadde kommet hjem med en kattunge. 

Anonymkode: 8ac3f...c27

• Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke helt hva det er å bli sint for her...? 

Denne moren har da ikke gjort noe galt? Om jeg skjønner fremstillingen din rett, har hun *spurt* om dere ville ha en kattunge? Og dette ifølge din datter? Kanskje det var din datter som spurte først, og så fikk beskjed om at hun måtte spørre deg? 

Jeg synes reaksjonen din er merkelig. "Neitakk", ville jeg svart. Jeg ser overhodet ikke noen grunn til sinne her. 

Anonymkode: 90893...552

Ifølge min datter hadde hun spurt. "Du kan høre med foreldrene dine". Men jeg har sagt nei flere ganger til min datter. Hun ble litt paff i tlf og sa jeg må være tydeligere med barnet da🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ifølge min datter hadde hun spurt. "Du kan høre med foreldrene dine". Men jeg har sagt nei flere ganger til min datter. Hun ble litt paff i tlf og sa jeg må være tydeligere med barnet da🙄

Hadde hun spurt helt av seg selv? Det kan ikke tenkes at din datter sa noe ala "Jeg har så lyst på en kattunge" i forklant? Uansett visste jo ikke moren at dere har sagt nei til datteren før.

Anonymkode: 6d080...da2

• Liker 29
  • Nyttig 12
Skrevet

For en umodent måte å reagere på av deg, mitt barn hadde ikke fått vært mer med ditt barn.

Anonymkode: d5b05...cab

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kunne blitt sur om datteren din hadde kommet hjem med en kattunge hun hadde fått. Å SPØRRE er da vel ikke ulovlig? 

• Liker 22
  • Nyttig 10
Annonse
Skrevet

Ungene spurte henne og hun ba de snakke med foreldrene sine? Altså,hva skulle hun eller gjort? 

Anonymkode: f348a...6bc

• Liker 36
  • Nyttig 10
Skrevet

Ro deg ned, vær så snill! Du kan jo ikke klikke for at noen spør om noe, og du svarer nei takk.

Har ei mor her i nabolaget som er litt i samme gata (klikker for bagateller), jeg må innrømme at jeg ikke klarer å stole på henne.

Anonymkode: 9d21b...f4e

• Liker 28
  • Nyttig 8
Skrevet

Skjønner ikke at det er så mye å hisse seg opp etter over en katt katter er jo bare koselig og når du først får en blir du glad i den 😀😻

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Moren kunne jo ikke vite at du har sagt nei før… og uansett er det jo bare et spørsmål man kan svare nei på.. moren tenkte sikkert bare det var hyggelig å tilby en annen familie (dere) en katt..

Anonymkode: cafeb...41a

• Liker 20
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Min datter var hjemme hos sin beste venninne, der i hus har de fått 5 kattunger. Moren til venninnen til min datter hadde visst spurt min datter om hun kunne høre hjemme om vi ville ha en avvkattungene, ungene hadde visst spurt. Jeg har sagt kanskje 10 ganger til min datter at NEI vi skal ikke ha kattunger i hus. Likevel ringte hun for å spørre. Da ringte jeg mor og sa at det sier du ikke en gang til. Det gikk ei kule varmt for både meg og far til barnet. Var det uriktig fremetonet? Jeg ble nok litt sur og jun beklaget og sa hun at det ikke var meningen. Mulig barna misforstå, men jeg takler bare ikke dette. Er dere enige? 

Neste gang tar du deg en tur ut med søpla og går fem ganger rundt huset når du blir så ute av balanse. 
Når du har roet deg, så kan du ringe og vennlig men bestemt fortelle at forslag eller forespørsel om her kattunger ønsker du ikke flere av. Man trenger ikke i stridens hete, når du er heist opp til toppen av flaggstanga mentalt, å ringen noen for å frembringe et budskap om at du er helt ute av all kontroll. 

Anonymkode: 22132...777

• Liker 20
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...