AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:14 #1 Skrevet onsdag kl 13:14 Min datter var hjemme hos sin beste venninne, der i hus har de fått 5 kattunger. Moren til venninnen til min datter hadde visst spurt min datter om hun kunne høre hjemme om vi ville ha en avvkattungene, ungene hadde visst spurt. Jeg har sagt kanskje 10 ganger til min datter at NEI vi skal ikke ha kattunger i hus. Likevel ringte hun for å spørre. Da ringte jeg mor og sa at det sier du ikke en gang til. Det gikk ei kule varmt for både meg og far til barnet. Var det uriktig fremetonet? Jeg ble nok litt sur og jun beklaget og sa hun at det ikke var meningen. Mulig barna misforstå, men jeg takler bare ikke dette. Er dere enige? Anonymkode: 39cb2...737 2
Populært innlegg Amys Skrevet onsdag kl 13:16 Populært innlegg #2 Skrevet onsdag kl 13:16 Og du er sikker på at datteren din ikke hadde spurt om hun kunne få en av kattungene, og moren hadde svart "det må du snakke med moren din om"? Høres ut som en sak mellom deg og datteren din, og ikke moren til venninnen. 136 52
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:20 Populært innlegg #3 Skrevet onsdag kl 13:20 Du fremstår nok litt kort / små sinna sliten småbarns mor med denne fremgangsmåten. Anonymkode: 5fd18...73c 65 25
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:20 Populært innlegg #4 Skrevet onsdag kl 13:20 Denne moren kunne vel ikke vite at datteren din har spurt 10 ganger tidligere og fått nei? Anonymkode: 6d080...da2 99 47
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:22 Populært innlegg #5 Skrevet onsdag kl 13:22 Jeg skjønner ikke helt hva det er å bli sint for her...? Denne moren har da ikke gjort noe galt? Om jeg skjønner fremstillingen din rett, har hun *spurt* om dere ville ha en kattunge? Og dette ifølge din datter? Kanskje det var din datter som spurte først, og så fikk beskjed om at hun måtte spørre deg? Jeg synes reaksjonen din er merkelig. "Neitakk", ville jeg svart. Jeg ser overhodet ikke noen grunn til sinne her. Anonymkode: 90893...552 57 3 20
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:23 #6 Skrevet onsdag kl 13:23 Jeg synes det høres ut som du reagerte altfor voldsomt her, med mindre det da er sånn at dere har hatt fortalt nettopp disse foreldrene at dere ikke skal ha kattunger 10 ganger før. Ellers kan de nå lite for det hele. Det høres ut som jentene hadde tatt initiativ til praten, og at venninnens mor bare ville at dette skulle være en samtale mellom deg og datteren din fremfor henne og datteren din. Hun beklaget seg også med en gang. Du fremstår (slik jeg forstår situasjonen) som den urimelige her. Anonymkode: 5326c...d17 34 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:24 Populært innlegg #7 Skrevet onsdag kl 13:24 Jepp, du overreagerte go tok det ut over en annen sliten mamma.. Anonymkode: d7020...54a 41 14
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:24 #8 Skrevet onsdag kl 13:24 Synes du var fullstendig urimelig her. En ting er om hun hadde kommet hjem med en kattunge. Anonymkode: 8ac3f...c27 26 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:24 Populært innlegg #9 Skrevet onsdag kl 13:24 Du FIKK en utblåsning!!? Det var noe som bare skjedde liksom, som ble påført deg av forhold utenfor din kontroll?? Det er den dummeste ansvarsfraskrivelsen jeg har hørt. Det som skjedde er at du valgte å ringe og skjelle ut en person som ikke hadde gjort noe galt. Skjerp deg. Anonymkode: 3131a...539 52 23
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:25 #10 Skrevet onsdag kl 13:25 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke helt hva det er å bli sint for her...? Denne moren har da ikke gjort noe galt? Om jeg skjønner fremstillingen din rett, har hun *spurt* om dere ville ha en kattunge? Og dette ifølge din datter? Kanskje det var din datter som spurte først, og så fikk beskjed om at hun måtte spørre deg? Jeg synes reaksjonen din er merkelig. "Neitakk", ville jeg svart. Jeg ser overhodet ikke noen grunn til sinne her. Anonymkode: 90893...552 Ifølge min datter hadde hun spurt. "Du kan høre med foreldrene dine". Men jeg har sagt nei flere ganger til min datter. Hun ble litt paff i tlf og sa jeg må være tydeligere med barnet da🙄 Anonymkode: 39cb2...737
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:27 #11 Skrevet onsdag kl 13:27 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ifølge min datter hadde hun spurt. "Du kan høre med foreldrene dine". Men jeg har sagt nei flere ganger til min datter. Hun ble litt paff i tlf og sa jeg må være tydeligere med barnet da🙄 Anonymkode: 39cb2...737 Hadde hun spurt helt av seg selv? Det kan ikke tenkes at din datter sa noe ala "Jeg har så lyst på en kattunge" i forklant? Uansett visste jo ikke moren at dere har sagt nei til datteren før. Anonymkode: 6d080...da2 28 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:27 Populært innlegg #12 Skrevet onsdag kl 13:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ifølge min datter hadde hun spurt. "Du kan høre med foreldrene dine". Men jeg har sagt nei flere ganger til min datter. Hun ble litt paff i tlf og sa jeg må være tydeligere med barnet da🙄 Anonymkode: 39cb2...737 Men det kan da ikke denne moren vite..? Det er *datteren* din du må bli sint på, da, om hun har fått nei mange ganger og likevel da altså spør enda en gang? Det er da ikke hennes problem eller feil at DIN datter sliter med å ta et nei for et nei? Anonymkode: 90893...552 55 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:32 Populært innlegg #13 Skrevet onsdag kl 13:32 Her har du trødd alt for hardt i salaten.. Anonymkode: 8e532...824 37 16
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:37 #14 Skrevet onsdag kl 13:37 For en umodent måte å reagere på av deg, mitt barn hadde ikke fått vært mer med ditt barn. Anonymkode: d5b05...cab 31 1 2
Elle Melle Skrevet onsdag kl 13:38 #15 Skrevet onsdag kl 13:38 Du kunne blitt sur om datteren din hadde kommet hjem med en kattunge hun hadde fått. Å SPØRRE er da vel ikke ulovlig? 21 10
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:39 #16 Skrevet onsdag kl 13:39 Ungene spurte henne og hun ba de snakke med foreldrene sine? Altså,hva skulle hun eller gjort? Anonymkode: f348a...6bc 36 10
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:39 #17 Skrevet onsdag kl 13:39 Ro deg ned, vær så snill! Du kan jo ikke klikke for at noen spør om noe, og du svarer nei takk. Har ei mor her i nabolaget som er litt i samme gata (klikker for bagateller), jeg må innrømme at jeg ikke klarer å stole på henne. Anonymkode: 9d21b...f4e 28 8
Maskinfører Skrevet onsdag kl 13:41 #18 Skrevet onsdag kl 13:41 Skjønner ikke at det er så mye å hisse seg opp etter over en katt katter er jo bare koselig og når du først får en blir du glad i den 😀😻 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:43 #19 Skrevet onsdag kl 13:43 Moren kunne jo ikke vite at du har sagt nei før… og uansett er det jo bare et spørsmål man kan svare nei på.. moren tenkte sikkert bare det var hyggelig å tilby en annen familie (dere) en katt.. Anonymkode: cafeb...41a 20 8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:45 #20 Skrevet onsdag kl 13:45 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Min datter var hjemme hos sin beste venninne, der i hus har de fått 5 kattunger. Moren til venninnen til min datter hadde visst spurt min datter om hun kunne høre hjemme om vi ville ha en avvkattungene, ungene hadde visst spurt. Jeg har sagt kanskje 10 ganger til min datter at NEI vi skal ikke ha kattunger i hus. Likevel ringte hun for å spørre. Da ringte jeg mor og sa at det sier du ikke en gang til. Det gikk ei kule varmt for både meg og far til barnet. Var det uriktig fremetonet? Jeg ble nok litt sur og jun beklaget og sa hun at det ikke var meningen. Mulig barna misforstå, men jeg takler bare ikke dette. Er dere enige? Anonymkode: 39cb2...737 Neste gang tar du deg en tur ut med søpla og går fem ganger rundt huset når du blir så ute av balanse. Når du har roet deg, så kan du ringe og vennlig men bestemt fortelle at forslag eller forespørsel om her kattunger ønsker du ikke flere av. Man trenger ikke i stridens hete, når du er heist opp til toppen av flaggstanga mentalt, å ringen noen for å frembringe et budskap om at du er helt ute av all kontroll. Anonymkode: 22132...777 20 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå