Gå til innhold

Noen spm ang kosthold og trening.

Xina

Anbefalte innlegg

Flere av disse spm har sikkert vært oppe før,men jeg prøver igjen ;)

Trener annahver dag på senter.Der trener jeg styrke (vekter) og gruppe time (Xycling,stepp,pilates e.l)

Jeg trener først og fremt for at jeg syns det er kjempegøy.Stramme opp kroppen + at jeg har vel 3-4 kg for mye.

Har nå trent 6 ganger (ikke så lenge siden jeg begynte for fullt) Når kan jeg forvente og merke resultater? Både på kroppen og kondisjonen?

Etter at jeg har trent,så blir jeg uhyggelig sulten.Hva er det beste jeg kan spise da? Noen som har noen gode tips?

Har dere en godte dag eller flere i uken? Hva spiser dere som oftest da? og hvor mye?

Jeg bruker skjeie ut på fredagen med en 0,5 l Pepsi max og en liten sjokolade.

På lørdagen skjeier jeg ut med event.pizza,pommes frites,taco,gryteretter e.l + en sjoklade og Pepsi max.

Ellers i uken er jeg flink til og holde meg unna snop.

Mulig dumt spm,men er utskjeingene mine på fredag og lørdag med på og ødlegge veldig mye for treningen/vekten?

Som dere skjønner,så er jeg helt "grønn" når det gjelder trening og kosthold. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

Når man kan forvente resultater er veldig forskjellig fra person til person. Siden du bare har 3-4kg "for mye" så vil det ta lengre tid enn for de som er større enn deg... Men det man kanskje kan merke det fortest på da, det er vel kondisjonen og målene dine. Husk at muskler veier mer enn noe annet :)

Husk å drikke masse vann under trening, spesielt da under kondisjonstreningen du er med på!! Drikk også mye etter økten, spesielt første timen etter. Man svetter masse, mister væske og trenger vann! Du har sikkert med deg drikkeflaske, så et mål kan være å drikke EN flaske under trening, og EN flaske i løpet av første time etter trening!

Så bør du få i deg mat så fort som mulig etter trening. Du kan for eksempel spise en banan/proteinsjokolade/proteinshake mellom treningsøkten og dusjen, så spiser du et ordentlig måltid innen en time. Disse proteinproduktene har sikkert sentret du trener på, og da har de sikkert kunnskap om de og! Det er lurt å spørre de, de hjelper som regel mer enn gjerne. Men husk, vi "vanlig dødlige" klarer oss som regel med vanlig norsk kosthold.

Ting som er sunt å spise er jo proteinrik mat som kjøtt og kylling, fisk, grønnsaker med sterke farger, grovbrød med kjøttpålegg og frukt!

Håper du fikk noen tips her. Vil anbefale deg å snakke med en der du trener, det er sikkert en eller annen som jobber der som kan dette med trening og hva du skal spise.

Jeg pleier alltid å leve etter regelen om å spise variert med sunn mat, og om man spiser en sjokolade på fredag/lørdag, synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet for det. Da er det samvittigheten som ødelegger og ikke sjokoladen!

Stå på videre! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...