AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #1 Skrevet 25. juni 2025 Noen som bruker Remeron mot angst og depresjon? Jeg har prøvd mange SSRI men blir dårlig av dem ( har IBS -D) så den blir forverret) Anonymkode: ac280...5b1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #2 Skrevet 25. juni 2025 Jeg går på Remeron. Har hørt mange reagere på de blant annet ved at de får ulvesult, men jeg er veldig fornøyd. Jeg har ingen bivirkninger, har ikke gått opp noe i vekt på de 3 årene jeg har gått på den medisinen. Jeg blir ikke flat i følelser, ler, er glad, er trist osv som "vanlige" mennesker men jeg hår ikke ned i de svarte hullene lengre. Jeg har bare gode erfaringer på denne medisinen, men vi er forskjellige så det er jo ikke sikkert det er full klaff for deg. Anonymkode: 0bd35...ad8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #3 Skrevet 25. juni 2025 Remeron er det verste medikamentet jeg har vært borti. Jeg gjorde ikke annet enn å sove og gråte en hel måned, har aldri hatt det verre. Anonymkode: 8fa2d...74c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #4 Skrevet 25. juni 2025 Jeg mente spise, sove og gråte. Spisingen var det verste. Anonymkode: 8fa2d...74c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #5 Skrevet 25. juni 2025 De fleste har nok negative erfaringer med remeron, spesielt dette med soving pg sult. Remeron passer best for eldre og underernærte mennesker. Anonymkode: f54bc...13b
K.B. Skrevet 25. juni 2025 #6 Skrevet 25. juni 2025 Mange år siden nå, men den dritten stoppet jeg med ganske så fort ja! Når et legemiddel har mer bivirkninger enn effekt, så er det verdiløst. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #7 Skrevet 25. juni 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De fleste har nok negative erfaringer med remeron, spesielt dette med soving pg sult. Remeron passer best for eldre og underernærte mennesker. Anonymkode: f54bc...13b Det er helt greit at personer sier sine negative erfaringer her med Remeron. Hver gang Remeron blir nevnt på dette forumet må en nesten være forbredt på det Men jeg var 35 da jeg begynte på Remeron. Jeg er normalvektig og har vært det hele mitt liv (ikke alle får ulvesult som bivirkninger) Jeg har bare positive opplevelser med Remeron så hvem Remeron passer for er individuelt. En kan kun snakke for seg selv her i denne debatten om Remeron. Anonymkode: 0bd35...ad8 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #8 Skrevet 25. juni 2025 Jeg var noe som lignet fyllesyk hele dagen etterpå og la på meg 4 kg på sånn 2-3 uker. Aldri vært så sulten før. Brukte de mot hodepine og i lavdose. Jeg kuttet tvert etter 3 uker. Anonymkode: ad2b7...471
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #9 Skrevet 25. juni 2025 Jeg fikk en slags hangover av de, jeg gikk hele dagen etter å følte meg fjern og sløv. Sovnet noen minutter etter jeg tok de også. Anonymkode: c61fb...947
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #10 Skrevet 25. juni 2025 Remeron har reddet livet mitt. Hadde prøvd alt og Remeron var det som ble min redning. Sover bedre, har en jevn søvnrytme og klarer å gå i behandling og har et jevnere humør. Det fungerer for meg så jeg er så glad jeg prøvde Remeron tross alle som prøve å advare mot medisinske hjelpemidler. Opplever ingen hannover eller andre bivirkninger. Sover bedre, våkner som normalt og har ingen underernærte problem Er 34 år bmi på 21 og har hatt det hele veien med Remeron. Anonymkode: cf775...4e5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #11 Skrevet 25. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Remeron er det verste medikamentet jeg har vært borti. Jeg gjorde ikke annet enn å sove og gråte en hel måned, har aldri hatt det verre. Anonymkode: 8fa2d...74c Samme her. Det var som å være i koma døgnet rundt, bortsett fra de få timene jeg var våken da jeg strigråt og spiste meg kvalm. Anonymkode: 0d604...b50
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #12 Skrevet 25. juni 2025 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Samme her. Det var som å være i koma døgnet rundt, bortsett fra de få timene jeg var våken da jeg strigråt og spiste meg kvalm. Anonymkode: 0d604...b50 Hvordan vet du at det var Remeron som gjorde dette? Hvorfor kan du si at det var demeon som gjorde det med deg? Anonymkode: cf775...4e5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #13 Skrevet 25. juni 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du at det var Remeron som gjorde dette? Hvorfor kan du si at det var demeon som gjorde det med deg? Anonymkode: cf775...4e5 *remeron!* Anonymkode: cf775...4e5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #14 Skrevet 25. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du at det var Remeron som gjorde dette? Hvorfor kan du si at det var demeon som gjorde det med deg? Anonymkode: cf775...4e5 Spesialist som fulgte meg opp konkluderte med det. Da jeg sluttet på medisinen gav det seg så snart medisinen var ute av kroppen. Har aldri hatt den type symptomer hverken før eller etter. Mange tåler Remeron ekstremt dårlig, det er derfor det er viktig med tett oppfølging så man kan deponere hvis det er behov. Anonymkode: 0d604...b50
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #15 Skrevet 25. juni 2025 Sov, hangover, gråt og spiste, har aldri visst at det var så vanlig som jeg leser her nå! Snart 20 år siden jeg gikk på det, og føler meg reparert på et vis fra den forferdelige opplevelsen det var å prøve ut den medisinen, så rakk til alle som har delt ! Hehe. Fikk beskjed om å doble dosen av legen da jeg sa at jeg ikke følte noe bedring, dette første til enda Zombie-stil. Haha. Anonymkode: c71cf...66a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #16 Skrevet 25. juni 2025 Gikk på det i 2 mnd for søvnen, gråt og gråt og gråt hver eneste dag, og spiste dag og natt i de to månedene. Gikk opp 8 kg. Nærmeste jeg har vært en psykose tror jeg. Grusomt. Hadde ingen oppfølging. Sluttet brått, gråtingen stoppet og jeg gikk ned alle kiloene på 2 uker, og ble normal igjen på alle måter.... Rører aldri Remeron igjen. Anonymkode: f5bd6...f20
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #17 Skrevet 25. juni 2025 Brukte denne for mange år siden etter at kjæresten min døde. Den hjalp meg over kneika med dyp sorg, lite søvn og null mat lyst. Remeron hjalp fordi den gav meg matlyst , gjorde meg trøtt nok til å sove og flatet ut følelser. Så bivirkningene som er sterke hjalp meg. Men når det er sagt så ønsket jeg meg selv av den etter et halvt år. Jeg tok dumme beslutninger pga flat følelsesliv, og jeg hadde hang over som gjorde at jeg sto opp sent, og var mye trøtt. Jeg er glad jeg selv så hvor mye jeg forandret meg, og at jeg bare sluttet på den da. Da var jeg noe sterkere til å bearbeide følelsene etter tap også. Jeg ser ikke for meg å noen gang bruke Remeron igjen, men 18 år gamle meg takker for at den hjalp meg over det værste. Anbefaler å sette en kort tidsramme til test evnt. Anonymkode: 01f69...ec9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2025 #18 Skrevet 25. juni 2025 Har utelukkende positiv erfaring med remeron. Har gått på den fast i 5 år, hadde kun "hangover"-følelsen første døgn, og første gang jeg tar den igjen etter glemt dose. Tar den om kvelden for å få sove, i tillegg til for depresjonen. Ingen endring i apetitt, føler meg ikke flat i humør, bare mer stabil. Og dette med gråting.. Den gjør at jeg *kan* gråte igjen, etter å ha vært nummen i flere år. Men ikke ukontrollert, og ikke uten grunn. Anonymkode: 2cb6c...c20 1
NinaLisa Skrevet 26. juni 2025 #19 Skrevet 26. juni 2025 For meg fungerer Remeron helt supert da den gir meg normal nattesøvn etter mange år med søvnløshet. Jeg har i tillegg angst og har noe virkning av Remeron men ikke slik at den tar alt. Jeg tror nok andre antidepressiva kunne vært bedre med tanke på angst. Men jeg sover godt, ingen vektøkning eller bivirkninger så alt i alt er jeg fornøyd .
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2025 #20 Skrevet 26. juni 2025 Samboeren min har gått på remeron siden han mistet faren sin. Dette er 20 år siden. Jeg har kjent han de siste årene og han fikk de for søvn og sorg. Sov ikke pga tapet. Jeg merker ikke noe spesielt på han bortsett fra at han kan være tiltaksløs til visse oppgaver. Men det kan jo generelt folk være. Datteren min fikk også dette en periode da hun gikk til psykolog. Det var mot søvn men hun ville ikke ta de. Var redd for bieffekten. Anonymkode: 5c6c0...beb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå