Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du valgt? Om du kunne hatt barnet hjemme hele sommeren (om dere jobber motsatt eller er lærer f eks) og kan ha barnet hjem hele sommeren, i stedet for sfo; hva velger du?

Anonymkode: eb229...5d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

SFO, hvis barnet trives og selv vil dit. Min yngste hata det, så ingen SFO på han. Eldste elska det de to første årene, så var han ferdig med det. 

Anonymkode: 529b3...9d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

SFO. Min 7-åring har gledet seg i ukesvis til langdagene på SFO. De får utfolde seg på sløyd-rommet, drar på turer, snekrer, bygger hytter i skogen bak skolen, det er alltid noe litt ekstra til lunsj, osv.

Vi skal ha 4 uker ferie, og det er mer enn nok tid for ham å gå og slenge her hjemme. Han savner rutiner, lekekamerater, osv. Vi bor litt lengre vekke enn resten av klassekameratene, og det er ingen unger å leke med i gaten, alle lekebesøk må avtales, noe som all erfaring viser er veldig vanskelig i feriene.. 

Så her VIL ungen på SFO, og da skal jeg for all del ikke hindre ham.

Anonymkode: 6aefc...a28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjemme. Selvsagt. 

Anonymkode: 4699d...3bc

AnonymBruker
Skrevet

Hjemme

Anonymkode: 61778...88c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg selv har ferie så har seksåringen også ferie, med mindre jeg må noe spesielt som er kjedelig for henne å være med på. Er jo flere venner på SFO, så hun synes det bare er moro å være der å leke uansett. 

Anonymkode: 9a2cc...969

Skrevet

Hjemme! Har selv gode minner fra lang sommerferie, med å sove så lenge man vil, og å leke fritt med ungene i nabolaget :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg går hjemme og min 6 åring er på sfo denne uken..4 uker ferie og tilbake til sfo

• Liker 1
Skrevet (endret)

AKS/Sfo.

Barnet går på spesialskole, og har både på skolen og AKS gode voksne som har mulighet til aktivisering på en helt annen måte enn det vi kan. Der er det sanserom, tredemølle og gymsal, turgåing, svømming og mange morsomme aktiviteter barnet elsket.

Dessuten jobber mannen en del i sommer, så det hadde vært en fordel å være to på han for å avlaste hverandre. Vi har løst det med å få noe hjelp fra besteforeldre som hjelper meg en del. I tillegg til at han får bade hele dagen.

Hadde barnet kunnet leke fritt ville det blitt noe annet.

Endret av SPOCA
Skrevet (endret)

De kunne vært på SFO, men er på sportsleir i stedet. De kjeder seg lett bare hjemme med meg når alle andre er på SFO,  og på leiren skjer det mye mer. Vår SFO er mest oppbevaring. I nabolaget er det ikke noen å leke med - de er enten på SFO eller på ferie.

Endret av Lillibetha
AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil SFO om vi hadde hatt mulighet til det! 

Anonymkode: 5666d...ee3

AnonymBruker
Skrevet

Det bestemmer de selv. Men når de først er satt opp på sfo så får de være der. De storkoser seg siden de finner på mye fint hver dag 🥰

Anonymkode: bb918...fc2

AnonymBruker
Skrevet

Første- og andreklassingen min er hjemme med meg (lærer). De har uansett bare 12t SFO i uka. Andreklassingen har riktignok vært tre dager på håndballskole, men nå skal vi bare kose oss hjemme og reise på småturer en måneds tid til mannen får ferie. Så jeg og førsteklassingen har brukt de tre første dagene av ferien til å få istand hagen, slik at den er et hyggelig utgangspunkt for resten. 

Anonymkode: 8bbfb...21a

Skrevet

Vår 8åring likte ikke sfo. Så er hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Med enebarn som hadde alle venner på SFO ville det valget blitt lett. Jeg som voksen var ikke like morsom å leke med…

Anonymkode: d37a4...7a8

AnonymBruker
Skrevet
bolla92 skrev (17 timer siden):

Hjemme! Har selv gode minner fra lang sommerferie, med å sove så lenge man vil, og å leke fritt med ungene i nabolaget :)

Problemet er at veldig mange ikke har noen unger i nabolaget å leke med, for alle naboungene er på SFO... Det store flertallet av foreldre har jo ikke fri ørten uker om sommeren, det er jo bare noen få. 

Anonymkode: 6aefc...a28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter litt prøv og feil med egne barn så har vi landet på at 5-6 uker maks er en grei lengde på sommerferien for våre barn, selv om jeg er lærer og har syv uker selv. Har for det første ikke råd til å reise vekk alle de syv ukene vi har ferie, og selv om barna også synes det her vært koselig med litt tid hjemme så er det maks en uke før det blir veldig monotont. Foreløpig er alle nabobarna i AKS/bhg på dagtid. Regner med at det blir annerledes når nabobarna er store nok til å være litt hjemme mens foreldrene jobber. 

Anonymkode: 35510...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer og barna mine har korte dager i barnehage eller AKS de to første og den siste uken av sommeren, når jeg har arbeidsfri periode. For min del kunne de gjerne vært hjemme, men alle de andre barna er i barnehagen/AKS. Vi har lav terskel for å ta en fridag om det er noe vi vil, f.eks. skal vi ha fri i morgen for å besøke pappa på jobben og spise lunsj med ham. 

Anonymkode: 65720...8e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forresten lærerforeldre selv, og var hjemme med dem i 8 uker om sommeren. Vi hadde ikke råd til SFO. Jeg husker det som fryktelig ensomt, selv om jeg hadde søsken. 

Anonymkode: 65720...8e3

AnonymBruker
Skrevet

De fikk bestemme selv, eldste elsket SFO og gikk der ut tredje klasse. Yngste hata det og sluttet til jul i 2 klasse. 

Anonymkode: 0694f...fb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...