Gå til innhold

Melding til mannlig kollega (jeg er dame)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som er sykmeldt og som opprinnelig skulle være borte i ei uke, men nå har det gått over to uker og han er fortsatt borte. Dette er en kollega jeg kjenner godt gjennom jobb, og vi meldes av og til utenom (da bare tullemeldinger om helt uskyldige ting). Kan snakke om alvorlige ting på jobb, liker å jobbe sammen og jeg føler at jeg kjenner ham godt, men vi har ingen relasjon utenom dette. Spm er om det er greit å sende ei melding for å høre hvordan det går, bare for å være hyggelig? Vi er begge gift og jeg ønsker ikke å bli mistenkt for noe annet enn å være en hyggelig kollega som oppriktig bryr seg. Ville du reagert om din mann fikk ei slik melding fra en kvinnelig kollega? 

Anonymkode: 80a06...cb5

Skrevet

Bare positivt å få en bekymringsmelding fra kollega. Viser at noen savner en på jobben og bryr seg. 

Anonymkode: f7e4e...f49

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg sendte melding til en mannlig kollega da han hadde en krevende periode i livet og det ble tatt godt i mot av både han og konen hans. 

Jeg tenker at det ikke er farlig å vise at man bryr seg om hvordan andre har det. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Nei, jeg ville ikke reagert hvis mannen min fikk en sånn melding. Men etter lang tid i arbeidslivet har jeg lært at en god tone og god kontakt på jobb ikke trenger å bety at folk er interessert i kontakt etter at de har gått hjem for dagen. Jeg har brent meg kraftig på å ta feil her og ville ikke sendt en sånn melding. Men da er det altså ikke kjønn eller sivilstatus som avgjør hvordan jeg ser på saken. 

Anonymkode: e15a7...4bf

Skrevet

Selv jeg mener det er mer innenfor og forventet nesten, enn utenfor. Og jeg pleier synes meldinger blant kollegaer ikke er innenfor. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 14.13):

Jeg har en kollega som er sykmeldt og som opprinnelig skulle være borte i ei uke, men nå har det gått over to uker og han er fortsatt borte. Dette er en kollega jeg kjenner godt gjennom jobb, og vi meldes av og til utenom (da bare tullemeldinger om helt uskyldige ting). Kan snakke om alvorlige ting på jobb, liker å jobbe sammen og jeg føler at jeg kjenner ham godt, men vi har ingen relasjon utenom dette. Spm er om det er greit å sende ei melding for å høre hvordan det går, bare for å være hyggelig? Vi er begge gift og jeg ønsker ikke å bli mistenkt for noe annet enn å være en hyggelig kollega som oppriktig bryr seg. Ville du reagert om din mann fikk ei slik melding fra en kvinnelig kollega? 

Anonymkode: 80a06...cb5

Er du keen på han? 

Anonymkode: dca29...d36

Skrevet

Det er helt ok :) hyggelig, faktisk. Om du er bekymret og ikke nysgjerrig vel og merke.

Anonymkode: b467f...f9f

• Liker 1
Skrevet

Det kan du gjøre, men ikke spør om noe som krever svar, skriv bare en hyggelig melding med god bedring eller noe slikt. 

Anonymkode: 12921...d17

• Nyttig 1
Skrevet

Hei, hvordan går det med deg? Vi savner deg på jobben 

Anonymkode: 6f24a...f56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...