Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det gjorde jeg gjennom hele ungdomsskolen, videregående, høyskole, mastergrad, og nå gjennom 20 år i arbeidslivet.

Det går fint. 

Anonymkode: 8c5e3...951

Kanskje for deg men det er overhode ikke bra for kroppen 

Anonymkode: d6a12...822

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Franske Polene er et veldig populært merke. Den vesken fra Gina Tricot som det ble linket til i tråden, er en etterligning av  Polenes mest populære veske. 

Anonymkode: 986fd...e38

AnonymBruker
Skrevet

Hun kan da kjøpe det selv, når det ikke er noe hun trenger men bare ønsker seg bør hun virkelig kjøpe det selv istedenfor å bli helt bortskjemt d....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hun kan da kjøpe det selv, når det ikke er noe hun trenger men bare ønsker seg bør hun virkelig kjøpe det selv istedenfor å bli helt bortskjemt d....

Det er heldigvis lov å glede barna sine med en gave i ny og ne (og for alt vi vet har jenta bursdag), selv om det «bare» er noe hun ønsker seg og ikke trenger.

Og hva så hvis hun IKKE har bursdag? Det er fortsatt lov å gi et barn noe det ønsker seg. Det gjorde foreldrene mine innimellom, og jeg ble på ingen måte ødelagt av det.

Anonymkode: 18e1c...bb4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje for deg men det er overhode ikke bra for kroppen 

Da skal man være temmelig dårlig trent ellers. 

Anonymkode: 8c5e3...951

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er heldigvis lov å glede barna sine med en gave i ny og ne (og for alt vi vet har jenta bursdag), selv om det «bare» er noe hun ønsker seg og ikke trenger.

Og hva så hvis hun IKKE har bursdag? Det er fortsatt lov å gi et barn noe det ønsker seg. Det gjorde foreldrene mine innimellom, og jeg ble på ingen måte ødelagt av det.

lov er det ja hvis man har lyst til at dem ikke skal lære seg noe som helst økonomisk sans 

i dag er det jo nesten bare bortskjemte ungdommer som skal ha og ha og blir så furt når dem ikke får, og foreldre gir etter med en gang . det er greit og få veske hvis det bare hadde vært en bursdag men det virket overhode ikke sånn 

Anonymkode: 1049a...a63

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har ungene gått tilbake til ryggsekk nå?

Anonymkode: 0d17d...893

Noen har sekk, men mange har veske, i alle fall av oss i 10. trinn på skolen min

Endret av Sigrid<3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

lov er det ja hvis man har lyst til at dem ikke skal lære seg noe som helst økonomisk sans 

i dag er det jo nesten bare bortskjemte ungdommer som skal ha og ha og blir så furt når dem ikke får, og foreldre gir etter med en gang . det er greit og få veske hvis det bare hadde vært en bursdag men det virket overhode ikke sånn 

Jeg fikk ting av foreldrene mine rett som det var i oppveksten. Ikke hele tiden, men jeg fikk f.eks. stort sett noen nye klær til skolestart i august hvert år, nye solbriller (typ designer) på utenlandstur i sommerferien, ski og annet sportsutsyr når det gamle ble slitt, førekort ble spandert og noen ganger husker jeg at moren min og jeg dro sammen til byen på shopping - da ble jeg alltid spandert på. Foreldrene mine hadde god økonomi da jeg vokste opp, så de hadde mulighet til dette og det er sikkert mange som vil påstå at jeg var bortskjemt - selv opplevde jeg meg selv mest som heldig, og jeg var alltid takknemlig. Ble aldri «furt» hvis foreldrene mine sa nei til noe. 

I dag er jeg voksen med egen familie og har god kontroll på egen økonomi. Så jeg har absolutt «lært meg økonomisk sans». Flere av tingene jeg fikk i oppveksten har jeg (og bruker) ennå. Så det er altså fullt mulig å kjøpe ting til barnet sitt innimellom (utenom bursdag) uten å ødelegge det for all framtid. Det gjelder sikkert ikke alle, men det er mulig. 

Lurer på hva slags ungdommer og voksne du kjenner, for i min omgangskrets er det ingen som bare «skal ha og ha» og foreldre som gir etter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeeeez.. 

Anonymkode: 4312d...0e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Selv om du har det slik, har ikke alle det sånn

Anonymkode: 4312d...0e4

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp noe før du har spurt henne, hun vet helt sikkert akkurat hvilken veske hun vil ha og i hvilken farge 😅

Anonymkode: e5372...dbb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...