Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke om jeg har hatt en tråd om akkurat dette før. 

Han som fremstår som sjefen min fordeler roller/arbeidsoppgaver for de ulike dagene i løpet av en uke og jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre før jeg kommer på jobben siden fordelingen kan ha blitt omgjort. 

Nå ligger det an til at jeg har fått det verste arbeidet onsdag, torsdag og fredag denne uka, om det ikke omgjøres. Og da forventes det at jeg skal stå på og gjøre mitt beste? 

Jeg kommer jo heller til å jobbe langsommere, bruke mindre tid på oppfølging av ansatte som resulterer i en mindre hektisk arbeidsdag. En av mine oppgaver disse tre dagene er å observere ansatte og gi dem tilbakemeldinger på arbeidet. Der er jeg grundig, åpenbart grundigere enn et par av de andre som også gjør den jobben, men siden jeg har fått de verste arbeidsoppgavene tre dager på rad kan jeg jo korte ned på oppfølgingen samtidig som jeg gjør en registreringsjobb langsommere som resulterer i en mer avslappende arbeidsdag.

Ville blitt vanskelig å kritisere meg for å bruke mindre tid på oppfølging og registrerer langsommere når jeg uansett gjør disse oppgavene minst like bra som de andre selv om jeg jobber på halvt gir. Kanskje han som fordeler tenker at jeg kommer til å jobbe som en Duracell-kanin med disse arbeidsoppgavene tre dager på rad. 

Anonymkode: be186...19d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fremstår han som sjefen din, eller er han det? Skal du ikke alltid yte ditt beste? 

Anonymkode: 628b9...b78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fremstår han som sjefen din, eller er han det? Skal du ikke alltid yte ditt beste? 

Anonymkode: 628b9...b78

Han har operativt ansvar i hvert fall, gir instrukser osv. Jeg kan legge meg på halvt gir tenker jeg, og yte omtrent som de andre, hvis jeg får det verste arbeidet tre dager på rad. 

AnonymBruker
Skrevet

I stedet for å være passiv aggressiv, så slår jeg et slag for å prate med ham. Vær oppmerksom på hvordan du formulerer deg, gjentar du det du sier her på samme måte vil du fort bli oppfattet som en fjortis. 

Anonymkode: 10cd9...0a2

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Voksne mennesker tar opp ting de finner urimelig, på en konstruktiv og god måte. Snakk med ham. Du er voksen! 

Ellers har jeg bestandig hatt innstillingen at jeg skal levere mitt beste, og gire opp alt jeg kan ved behov. Jeg har også vært seriøs, voksen og konstruktiv i dialog med absolutt alle kolleger. Slikt ble selvfølgelig lagt merke til, og min karriere utviklet seg i forhold til dette. Jeg fikk høyere lønn og bedre stillinger, på bakgrunn av å være innsatsvillig og seriøs og god angående kommunikasjon. 

Folk som deg fikk ikke samme utvikling. 

Anonymkode: 9c1ee...a2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Voksne mennesker tar opp ting de finner urimelig, på en konstruktiv og god måte. Snakk med ham. Du er voksen! 

Ellers har jeg bestandig hatt innstillingen at jeg skal levere mitt beste, og gire opp alt jeg kan ved behov. Jeg har også vært seriøs, voksen og konstruktiv i dialog med absolutt alle kolleger. Slikt ble selvfølgelig lagt merke til, og min karriere utviklet seg i forhold til dette. Jeg fikk høyere lønn og bedre stillinger, på bakgrunn av å være innsatsvillig og seriøs og god angående kommunikasjon. 

Folk som deg fikk ikke samme utvikling. 

Anonymkode: 9c1ee...a2b

Det er ikke alle steder det er mulig å jobbe seg oppover, så der blir man rett og slett utnyttet hvis man gjør en bedre jobb. 

Anonymkode: 1ff81...480

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke alle steder det er mulig å jobbe seg oppover, så der blir man rett og slett utnyttet hvis man gjør en bedre jobb. 

Anonymkode: 1ff81...480

Ikke alle som skjønner det, er mye dumskap og uvitenhet på KG inkludert i denne tråden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...