AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:05 #121 Skrevet fredag kl 05:05 Dump denne drittkjerringa. Først tar hun dem, så tar hun deg. Du får et liv i elendighet med denne. Anonymkode: b6e28...c56 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:13 #122 Skrevet fredag kl 05:13 AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 13.37): Kjæresten min og jeg har vært i lag i 3 måneder nå, og fordi foreldrene mine bor i en annen landsdel og vi begge jobber mye, var det i helgen første gang hun skulle treffe dem. De er begge ganske fattige og kler seg litt stusselig/rart og faren min har tidligere slitt med alkoholmisbruk, noe som gjorde at han mistet en ganske bra betalt jobb og deretter har det vært lite penger. Jeg støtter dem også litt økonomisk hver måned. Kjæresten min har alltid vært skeptisk til at jeg hjelper dem økonomisk, og sier at det må jeg slutte med hvis vi skal bli seriøse. Jeg vet ikke hvordan det skjedde, men jeg var ute av spisestua en stund og da jeg kom tilbake var kjæresten min i full gang med å skjelle ut moren og faren min og det jeg fikk med meg av hva hun sa var at hun mente de burde skjerpe seg og ta seg sammen. Moren gråt etter vi hadde dratt i følge faren min, men det skal sies at moren min har lett for å ta til tårene og det skal som regel ikke mye til for at det skjer. Det var det verst mulige første møte med kjæresten min som det gikk an å få og jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal løse opp mellom dem. Kjæresten min er en selvsikker dame som aldri sier unnskyld eller innrømmer feil, likevel er det ikke i orden det hun gjorde, selv om jeg skjønner bakgrunnen for det, hun har jobbet beinhardt for å komme dit hun er i dag, både med karrieren og har som regel lite til overs for folk som ikke gidder å yte en innsats.... Hvordan kan dette best mulig løses? Mann 30. Anonymkode: a7e9a...ff7 Hun er 100% kokko, løp for livet. Det der er ikke noe du ønsker å ha i livet ditt. Hun forsøker å kontrollere deg, ved å skulle bestemme hva du både skal gjøre og bruke dine penger på, og hun har null selvinnsikt, evne til empati og folkeskikk. Anonymkode: df5b8...036 1
Carrot Skrevet fredag kl 05:18 #123 Skrevet fredag kl 05:18 Jeg har ikke lest alle svarene her men basert på TS sitt HI og de svarene jeg har lest er jeg enig med alle som sier at her må TS sette grenser og være tydelig med dama på at dette IKKE er greit og at hvis hun ikke skjerper seg, bkelager til dem og endrer kurs er forholdet over. Ikke fordi hun ikke tenker hun har TS sitt beste it ankene, men fordi hun bevisst går til "angrep" på voksne folk med ting hun ikke har noe med etter bare 3 mnd som kjærester rett og lsett, det vitner om manglende empati, manglende forståelse, manglende respekt og en haug andre mangler egentlig.. Ikke om en "bra person" rett og slett.. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:15 #124 Skrevet fredag kl 06:15 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Bare for å understreke, hun kjefter ikke alltid mot betjeningen på butikken. Det var en episode som skjedde fordi hun allerede hadde pakket varene i sekken sin og måtte vente en stund med å få hjelp og hun følte seg mistenkelig-gjort uten grunn. Episoden hos mine foreldre var også foreløpig bare en enkelthendelse, hun var veldig sliten etter en lang arbeidsuke og det er alltid mulig å rette opp inntrykk. Det går nok mye på hennes trigger overfor folk som ikke gidder, det klarer hun ikke, men det gjelder ikke bare overfor mine foreldre. Hun går absolutt ikke å kjefter på alle rundt seg hele tiden, beklager hvis det var det inntrykk jeg ga av henne. For eksempel kommer hun veldig godt overens med søsteren min. Anonymkode: a7e9a...ff7 Du lager unnskyldninger for henne, det er et dårlig tegn. Hun har ansvar for seg selv. Det er ikke greit å kjefte på andre bare fordi man har hatt ei slitsom arbeidsuke. Jeg har også slitsomme arbeidsuker, men lar det ikke gå utover andre. Veldig sært og stygt å kjefte på foreldrene dine, særlig ved første treff - og om noe hun egentlig ikke har noe med. Hva hjelper det å kjefte liksom???... Men du velger selv hvem du vil dele livet ditt med. Jeg vet godt hvordan det er å leve med en person som kjefter og legger seg oppi ting han ikke har noe med. Bodde med en mann i mange år som ofte var sint/kjeftet på folk. Han var også mye sint på meg, jeg fikk mye kjeft oppi gjennom. Jeg lagde unnskyldninger for han. Skulle ønske at noen så det og prata meg til fornuft, så hadde jeg spart meg for mange år med psykisk mishandling. Anonymkode: 0be42...bee
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:24 #125 Skrevet fredag kl 06:24 Oi, hun gjør noe så utrolig frekt første gangen hun møter foreldrene dine. Hun kjefter og blir irritert på ansatte som gjør jobben sin i butikken. Og du, du lager allerede unnskyldninger for henne. Om det er dette du vil, så kjør på. Om to års tid kan du bare se tilbake og angre på at du ikke gikk når du burde. Du kan lure på hvorfor du ikke har så mange rundt deg av nære venner og familie lenger, og hvorfor du aldri kan gjøre noe rett i hennes øyne. Ikke si at «folk på nett» ikke har advart deg, for det har di i massevis. Anonymkode: 46751...3e2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:31 #126 Skrevet fredag kl 06:31 AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 13.37): Kjæresten min og jeg har vært i lag i 3 måneder nå, og fordi foreldrene mine bor i en annen landsdel og vi begge jobber mye, var det i helgen første gang hun skulle treffe dem. De er begge ganske fattige og kler seg litt stusselig/rart og faren min har tidligere slitt med alkoholmisbruk, noe som gjorde at han mistet en ganske bra betalt jobb og deretter har det vært lite penger. Jeg støtter dem også litt økonomisk hver måned. Kjæresten min har alltid vært skeptisk til at jeg hjelper dem økonomisk, og sier at det må jeg slutte med hvis vi skal bli seriøse. Jeg vet ikke hvordan det skjedde, men jeg var ute av spisestua en stund og da jeg kom tilbake var kjæresten min i full gang med å skjelle ut moren og faren min og det jeg fikk med meg av hva hun sa var at hun mente de burde skjerpe seg og ta seg sammen. Moren gråt etter vi hadde dratt i følge faren min, men det skal sies at moren min har lett for å ta til tårene og det skal som regel ikke mye til for at det skjer. Det var det verst mulige første møte med kjæresten min som det gikk an å få og jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal løse opp mellom dem. Kjæresten min er en selvsikker dame som aldri sier unnskyld eller innrømmer feil, likevel er det ikke i orden det hun gjorde, selv om jeg skjønner bakgrunnen for det, hun har jobbet beinhardt for å komme dit hun er i dag, både med karrieren og har som regel lite til overs for folk som ikke gidder å yte en innsats.... Hvordan kan dette best mulig løses? Mann 30. Anonymkode: a7e9a...ff7 Høres ut som en krevende kjæreste du har. Det at hun ikke viser noen forståelse for at andre ikke har fått til det samme som henne, det tenker jeg bør få alarmklokkene til å ringe i forhold til en mulig fremtid sammen. At hun heller ikke er i stand til å vise litt ydmykhet og innrømme feil er svært bekymringsfullt. Minner om en viss oransje mann på andre siden av Atlanteren som heller ikke er særlig ydmyk og empatisk. Narsissist er en diagnose som mange kobler til slik oppførsel. Jeg synes du skal være ytterst forsiktig med å tenke at dere har en fremtid sammen. Tror ikke hun er egnet mamma-materiale, heller. Det kan bli mye mer problemer enn glede. Anonymkode: 6b798...f78 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:38 #127 Skrevet fredag kl 06:38 Dojakitty skrev (På 25.6.2025 den 13.38): Enkelt. Du løser det med å dumpe kjerringa for dette blir stygt om du beholder henne For en gangs skyld enig i denne her på KG. Dette forholdet er ikke liv laga. Spiller ingen rolle om hun har jobbet hardt for å komme dit hun er, når hun har mistet både empatien, respekt og folkeskikk på veien... Gjør det slutt, og dra hjem og fortell at henne ser dere ikke igjen, for slike folk er ikke å spare på. Jeg er gift, mannen er fra utlandet og har hele sitt liv i Norge (møtte han da han var norsk statsborger og vel integrert) sendt økonomisk støtte hjem til sin mor. Tror du jeg ba han slutte med det om vi skulle være seriøse? Selvsagt ikke! En av de fineste tingene med han at han oppriktig bryr seg om folk rundt seg. Den dag i dag, snart 20 år senere ligger fortsatt penger til svigermor i familiebudsjettet. Samme hva JEG måtte mene om det, jeg har valgt å være sammen med han, og for han r det viktig. Og det respekterer jeg. Dere passer absolutt ikke sammen, enkelt og greit. Anonymkode: f8707...8d8
Menchit Skrevet fredag kl 19:15 #128 Skrevet fredag kl 19:15 (endret) Dette forholdet kommer til å ødelegge deg, eneste redningen din er hvis hun om hun går lei av deg raskt, eller det ikke er mer å hente hos deg. Du har allerede godtatt at hun skjeller ut sin mor, hjemme hos henne. Hvis ikke det får deg til å ende dette forholdet tror jeg ikke du kommer ut av det før hun er ferdig med deg. Denne tråden minner meg om freak tråden, der en ung gutt går fra å være en såkalt opprørsk ungdom til å bli hardbarka sprøytenarkoman, han oppdaterer tråden jevnlig, fra første post der han spør om råd til å sette et skudd med heroin, tråden lever fremdeles tror jeg, men trådstarter er døde for noen år siden. Og en ting til, har du tenkt over hva det innebærer å aldri si unnskyld eller aldri innrømme feil? Det betyr at eneste måten uenighet eller konflikter kan endes på er at du sier unnskyld. Hun vil alltid ha en grunn til å være misfornøyd med deg. Du kommer alltid til å være i minus. Og hun kommer til å lage konflikt med søsteren din på en eller annen måte. Det er et par kjennetegn på slike mennesker, det å ikke innrømme feil og aldri si unnskyld, det kommer til å gjøre deg syk. Endret fredag kl 19:32 av Menchit 1 1
Biloba Skrevet lørdag kl 06:10 #129 Skrevet lørdag kl 06:10 AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 14.33): Man dumper ikke et menneske man har brukt 3 år på å finne og fått hundrevis av avslag på veien, uansett hva.. Anonymkode: a7e9a...ff7 Hun er selvgod og slem og har ingen omtanke for andre. Hun kommer til å ødelegge deres relasjoner, støte fra seg og såre folk till de trekker seg unna dere. Det kommer ikke til å være varme mellom dere på sikt. Du bør allerede nå prioritere å lete etter en annen. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:20 #130 Skrevet lørdag kl 06:20 Når hun oppfører seg slik på første møtet, så har du møtt en kvinne som kommer til å styre over deg så det synger etter, og som kkke vil ha kontakt med din familie og barna deres kommer heller ikke til å få være med dine foreldre. Jeg hadde gitt klar beskjed til denne kvinnen om at dette ikke var greit! Hadde hun ikke bedt om unnskyldning, hadde jeg faktisk ikke ville hatt noe mer med henne å gjøre! Anonymkode: 9b3a7...a25 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:28 #131 Skrevet lørdag kl 06:28 AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 14.33): Man dumper ikke et menneske man har brukt 3 år på å finne og fått hundrevis av avslag på veien, uansett hva.. Anonymkode: a7e9a...ff7 Jo, et slikt menneske hadde ikke jeg turt å forplikte meg til, hvertfall ikke med barn! AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 15.06): Det er heller ikke helt riktig. Hun kommer godt overens med min søster som også bor i samme by som meg. Min søster er også veldig bitter på våre foreldre pga min fars alkoholmisbruk og mamma ofte sender henne små tiktok-videoer med fattige foreldre som blir latt i stikken av sine barn. Det husker jeg kjæresten min reagerte veldig kraftig på. Anonymkode: a7e9a...ff7 Likevel helt unormalt å gjøre noe slikt. Pga dette komme de aldri til å få noe godt forhold! Og du kommer til å bli kontrollert resten av livet. Heller alene enn å bli utsatt for kjeftende kontrollfreak. Anonymkode: 9b3a7...a25 2
BobbySocks Skrevet lørdag kl 09:39 #132 Skrevet lørdag kl 09:39 AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 14.33): Man dumper ikke et menneske man har brukt 3 år på å finne og fått hundrevis av avslag på veien, uansett hva.. Anonymkode: a7e9a...ff7 Tre år som singel og du er klar for å ødelegge forholdet til alle rundt deg med et troll. 😬
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå