AnonymBruker Skrevet 25. juni #1 Skrevet 25. juni Hei! Er 5 +6 på vei nå. Siste 3 dagene har jeg hatt mye vondt/kramper i nedre del av mage og bekken samt lett feber(rundt 38). Er dette vanlig eller kan det være abort? Anonymkode: 73cf7...3c4
Million Skrevet 25. juni #2 Skrevet 25. juni Dessverre er det mulig ja, uten blødning. Søk på missed abortion. Da får du opp ting som dette: En "missed abortion", også kalt en stille abort, er en type spontanabort der fosteret dør i livmoren, men kroppen støter det ikke ut. Dette betyr at den gravide kan ha symptomer på svangerskap, men ikke opplever de vanlige tegnene på abort, som blødning eller smerter, i starten. En missed abortion oppdages som regel ved en ultralyd. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #3 Skrevet 25. juni Million skrev (15 minutter siden): Dessverre er det mulig ja, uten blødning. Søk på missed abortion. Da får du opp ting som dette: En "missed abortion", også kalt en stille abort, er en type spontanabort der fosteret dør i livmoren, men kroppen støter det ikke ut. Dette betyr at den gravide kan ha symptomer på svangerskap, men ikke opplever de vanlige tegnene på abort, som blødning eller smerter, i starten. En missed abortion oppdages som regel ved en ultralyd. Nå føler jeg meg dum. Er en av de som har trodd MA og SA var det samme. Tusen hjertelig takk for svar❤️ Anonymkode: 73cf7...3c4
Million Skrevet 25. juni #4 Skrevet 25. juni (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå føler jeg meg dum. Er en av de som har trodd MA og SA var det samme. Tusen hjertelig takk for svar❤️ Anonymkode: 73cf7...3c4 Ingen årsak Men pga smertene dine i buken burde du kanskje oppsøke lege og bli undersøkt? Lykke til. Det KAN være harmløse strekksmerter i livmoren, noe som er ganske vanlig og kan være smertefullt den første tiden av svangerskapet når livmoren begynner å utvide seg og forberede seg på å romme et foster. Husker jeg hadde ganske sterke menslignende smerter i de første ukene, så ille at jeg våknet av det om natta og tenkte "Åh nei, nå går det galt, jeg får blødning/mens!" og så hoppet jeg ut av sengen og løp ut på badet for å ta på bind. Men ingen blødning kom, ingen mens, og svangerskapet fortsatte. Husker dessverre ikke på hvilket tidspunkt disse mens-lignende smertene avtok, så i tilfelle det er dette du kjenner kan jeg ikke svare på hvor lenge de kan vare. PS! Jeg vet ikke hva feberen din kan komme av, så du bør nok uansett ta en tur til lege Endret 25. juni av Million
AnonymBruker Skrevet 25. juni #5 Skrevet 25. juni Million skrev (1 time siden): Ingen årsak Men pga smertene dine i buken burde du kanskje oppsøke lege og bli undersøkt? Lykke til. Det KAN være harmløse strekksmerter i livmoren, noe som er ganske vanlig og kan være smertefullt den første tiden av svangerskapet når livmoren begynner å utvide seg og forberede seg på å romme et foster. Husker jeg hadde ganske sterke menslignende smerter i de første ukene, så ille at jeg våknet av det om natta og tenkte "Åh nei, nå går det galt, jeg får blødning/mens!" og så hoppet jeg ut av sengen og løp ut på badet for å ta på bind. Men ingen blødning kom, ingen mens, og svangerskapet fortsatte. Husker dessverre ikke på hvilket tidspunkt disse mens-lignende smertene avtok, så i tilfelle det er dette du kjenner kan jeg ikke svare på hvor lenge de kan vare. PS! Jeg vet ikke hva feberen din kan komme av, så du bør nok uansett ta en tur til lege Har hatt et vellykket svangerskap før som ikke ble oppdaget før i uke 19, så har lite å sammenligne med. Men det er nok som du sier at svangerskap kan være veldig ulike. Tror nok jeg tar en telefon i morgen. Igjen, tusen takk😁 Anonymkode: 73cf7...3c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå