Gjest Tristessa Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Stakkars samboeren min har vært oppe i hele natt og spydd... Drikker han noe, kommer det rett opp igjen. Får helt vondt av ham, det er jo helt pyton å være spysyk. Er det noe som kan hjelpe med å roe magen litt?
Gjest Binna Skrevet 19. mars 2006 #2 Skrevet 19. mars 2006 (endret) Uff, samboern min også.. Det hjelper å drikke ingefærte, men det spørs om han får det nå? kanskje litt cola? det er bra for magen.. Forresten, du kan nok regne med at det er omgangsyken, det går nå hvertfall. Endret 19. mars 2006 av hæxa
Gjest Tristessa Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 Krysser fingrene for at jeg ikke får det, har flere forelesninger til uken jeg ikke kan gå glipp av. Her går det i håndvask og isolasjon!
Gjest Binna Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Jeg tar blåbærtabletter og omega3.. pluss at jeg drikker ingefærte.. Håper jeg slipper, kvalmt nok å høre på..
Gjest Tristessa Skrevet 19. mars 2006 #5 Skrevet 19. mars 2006 Enig, jeg lå med fingrene i ørene i natt, det er lytt mellom badet og soverommet vårt. Æsj, kjenner meg litt kjip som ikke orker å dulle, men dersom det er noe smittsomt vil ikke jeg ha det! Kan jo forsåvidt være matforgiftning også, det var det første som slo meg. Han konsumerte et mindre appetittelig pizzastykke på 7/11 i natt, og jeg husker at jeg tenkte at det så gammelt ut. Men men, forhåpentligvis bedrer det seg litt utover kvelden. Har farris og Ritz.
Amanlis Skrevet 19. mars 2006 #6 Skrevet 19. mars 2006 Salt binder magen, så hvis han stakkart samboeren din klarer å få i seg noe så er nok RITZ og Farris bra. Huff jeg får sympatikvalme nåe jeg hører om stakkars mennesker som lider seg gjennom omgangssyken.
Gjest Tristessa Skrevet 19. mars 2006 #7 Skrevet 19. mars 2006 Det kommer seg nå heldigvis, men jeg har aldri sett ham så pjusk før, stakkar. Men jeg lurer: hvordan merker man egentlig forskjell på vanlig omgangssyke og matforgiftning? Og dersom det er omgangssyke, er det da gitt at jeg også kommer til å få det?
Gjest Fruktfat Skrevet 19. mars 2006 #8 Skrevet 19. mars 2006 matforgiftning skal visstnok komme ganske med en gang etter at man har spist.
tuji Skrevet 19. mars 2006 #9 Skrevet 19. mars 2006 Er det omgangssyke får du det også, enkelt og greit.
Gjest Binna Skrevet 19. mars 2006 #10 Skrevet 19. mars 2006 Ånei, det er vel ikke sikkert at vi blir smitta? Selv om jeg skjønner sannsynligheten stor.. Jeg er litt kvalm idag, men var også på fylla i natt.Vil ikke spy! Men jeg lurer på noe, for samboern min har blitt litt flekkete i ansiktet etter spyinga, det er vel ikke vanlig? Minner om sprengte blodkar, men er ikke så kraftig i det hele tatt.
Gjest Tristessa Skrevet 19. mars 2006 #11 Skrevet 19. mars 2006 Jeg og hæxa må være samme person - jeg og var på fylla natt til søndag! Så jeg er kanskje litt fyllesyk/redusert, da sambo begynte å rope etter elgen i natt, trodde jeg bare at han var litt dårlig av for mye øl og tequila. Det trodde han og, helt til han hang over doskåla for 5. gang... Sannsynligheten for å bli smittet er nok der, men jeg krysser fingrene for at jeg slipper unna. Har godt immunforsvar, dessuten tror han det er matforgiftning, ikke omgangssyke.
Gjest Binna Skrevet 19. mars 2006 #12 Skrevet 19. mars 2006 Jeg og hæxa må være samme person - jeg og var på fylla natt til søndag! Så jeg er kanskje litt fyllesyk/redusert, da sambo begynte å rope etter elgen i natt, trodde jeg bare at han var litt dårlig av for mye øl og tequila. Det trodde han og, helt til han hang over doskåla for 5. gang... Sannsynligheten for å bli smittet er nok der, men jeg krysser fingrene for at jeg slipper unna. Har godt immunforsvar, dessuten tror han det er matforgiftning, ikke omgangssyke. ← hehe Samboern hadde lagt seg og da jeg kom inn hørte jeg rare lyder, da lå han og og spøy midt oppi senga...(gjett hvem som måtte fikse det..) Jeg trodde også han hadde tatt i for hardt, var sur på han da. Men da jeg våkna gang på gang på gang inatt skjønte jeg at det var noe annet..
Stinemor! Skrevet 20. mars 2006 #13 Skrevet 20. mars 2006 Hjemme fra jobb i dag, ligget siden fredag med diaré, oppkast og en svimlende hodepine og kvalme... Trodde det var omgangssyke, men kjenner ingen som har hatt det, og kjæresten min har ikke merket noe selv om han har vært nær meg hele tiden så lurer litt på matforgiftning, men har ikke orket å sitte flere timer på legevakten... Er det noe som hjelper?!? Klarer ikke holde på noe som helst. Når jeg spiser får jeg så vondt i magen og kaster opp en time etterpå.. DRITT LEI!!
millemei Skrevet 20. mars 2006 #14 Skrevet 20. mars 2006 Magesyke er noe herk og det går overalt jevnlig. Først og fremst gjelder det å ikke spise eller drikke noe som helst når det verste står på. Man må rett og slett la magen være i fred fordi den er arg!! Når man merker at det roer seg kan man prøve med litt dau cola og kokt vann. Ikke mye, bare en liten slurk først for å se om magen synes det er greit. Hvis ikke, må man vente. Her i huset har det etterhvert gått greit med kokt,most gulerot (ha litt salt i vannet), most banan, kokt ris eller nudler (uten krydder) for eksempel torsdag kveld hvis man har vært dårlig natt til torsdag. Små mengder om gangen, og kjenn etter hvilke signaler kroppen gir. Veldig lurt å sanke masse blåbær i blåbærsesongen og fryse ned til slike tider også. Blåbær gjør godt for magen. Blåbærbiola er et fint alternativ for magen, men ikke samme dag man er dårlig.
Gjest Binna Skrevet 20. mars 2006 #15 Skrevet 20. mars 2006 Noen tips ang kvalme: Mattips: drikke masse, litt og litt om gangen velge klare, kalde drikker spise tørr mat som kjeks og ristet loff spis lite men ofte salt eller syrlig mat sitt oppreist når du spise, ikke legg deg ned før et par timer etter du har spist UNNGÅ: mat med sterk lukt eller smak sterk mat stekt mat fet mat Ingefær eller peppermynte olje skal være svært gunstig for magen. Ps. har vært og snoket litt i noen bøker..
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #16 Skrevet 20. mars 2006 ET tips mot omgangsyke: Mos et eple!! Det binder i magen! SAamt prøv å drikk eplemos! Cola er også fint!! God bedring
Amanlis Skrevet 20. mars 2006 #17 Skrevet 20. mars 2006 Jeg så på frokost -tv i dag hvor de snakket om omgangssyke. En lege sa at beste medisin var Farris (evt annen saltholdig drikk) og Eplemost blandet sammen. Fast føde var det ikke så farlig med, det viktigste er at man ikke blir dehydrert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå