AnonymBruker Skrevet 25. juni #1 Skrevet 25. juni Jeg har boliglån i nordea. De skrev på torsdag på hjemmesiden sin Sitat Vi setter ned rentene på boliglån og innskudd med inntil 0,25 prosentpoeng. Du vil få melding om endringen på dine renter i løpet av de nærmeste dagene. Det har enda ikke kommet noe i innboksen min og det er onsdag. Fire virkedager har gått siden renten ble satt ned. Har noen av dere som har boliglånet i nordea fått varsel om rentenedsettelse? Og siden de skriver inntil 0,25, blir jeg skeptisk. Ja, er litt utålmodig 😛 Anonymkode: 32c76...597
AnonymBruker Skrevet 25. juni #2 Skrevet 25. juni Samme her.... lurer på når de har tenkt å komme etter. Litt kjipt å bytte bank igjen når jeg ganske nylig har gjort det (pga fagforeninga mi får vi gunstige vilkår der) Anonymkode: 33505...37d
AnonymBruker Skrevet 25. juni #3 Skrevet 25. juni Jeg har bare fått at dem har endret renten på sparekontoene mine. Altså dårligere renter. Det som er ulempen med når den senker renten på boliglån. Dem er rask ut å endrer den. Anonymkode: 5bb87...5bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #4 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har bare fått at dem har endret renten på sparekontoene mine. Altså dårligere renter. Det som er ulempen med når den senker renten på boliglån. Dem er rask ut å endrer den. Anonymkode: 5bb87...5bf Har du boliglån der da? Rentekutt gjelder jo for alt, dessverre AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Samme her.... lurer på når de har tenkt å komme etter. Litt kjipt å bytte bank igjen når jeg ganske nylig har gjort det (pga fagforeninga mi får vi gunstige vilkår der) Anonymkode: 33505...37d Ja, fagforeningsfordel her også. Gikk inn i nedbetalingsplanen slik jeg så noen hadde gjort i en annen tråd, men ikke noe var endret der. Tror jeg begynner å kikke meg etter bedre betingelser andre steder. Anonymkode: 32c76...597
AnonymBruker Skrevet 25. juni #5 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har bare fått at dem har endret renten på sparekontoene mine. Altså dårligere renter. Det som er ulempen med når den senker renten på boliglån. Dem er rask ut å endrer den. Anonymkode: 5bb87...5bf Samme her, kun fått melding om sparekontoene og ikke boliglånsrenten.. Anonymkode: 5d91b...2c8 1
Catch22 Skrevet 25. juni #6 Skrevet 25. juni (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har boliglån i nordea. De skrev på torsdag på hjemmesiden sin Det har enda ikke kommet noe i innboksen min og det er onsdag. Fire virkedager har gått siden renten ble satt ned. Har noen av dere som har boliglånet i nordea fått varsel om rentenedsettelse? Og siden de skriver inntil 0,25, blir jeg skeptisk. Ja, er litt utålmodig 😛 Anonymkode: 32c76...597 Sannsynligvis har de satt ned renta med 0,25 prosent på innskudd, - og litt mye mindre på boliglån, om man skal være litt pessimist;) Endret 25. juni av Catch22
Catch22 Skrevet 25. juni #7 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her.... lurer på når de har tenkt å komme etter. Litt kjipt å bytte bank igjen når jeg ganske nylig har gjort det (pga fagforeninga mi får vi gunstige vilkår der) Anonymkode: 33505...37d Allerede samme dagen styringsrenta ble satt ned så jeg annonser med nedsatt rente på boliglån fra Nordea, men tror det også der sto inntil 0,25 prosent. Så Nordea var en av de første bankene ut. Hvor mye avhenger litt av person og betingelser. Anbefaler folk å lese denne artikkelen fra Nettavisen
AnonymBruker Skrevet 25. juni #8 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Har du boliglån der da? Rentekutt gjelder jo for alt, dessverre Ja, fagforeningsfordel her også. Gikk inn i nedbetalingsplanen slik jeg så noen hadde gjort i en annen tråd, men ikke noe var endret der. Tror jeg begynner å kikke meg etter bedre betingelser andre steder. Anonymkode: 32c76...597 Det vet jeg. Men det står bare ending på sparekonto. Har ikke fått noen endring på renten på lånet mitt. Ikke fått noe brev om noe annet enn endret rente på sparekonto Anonymkode: 5bb87...5bf
AnonymBruker Skrevet 25. juni #9 Skrevet 25. juni Jeg har kun fått brev om at de endrer renten med 0,25 på innskuddskonto fra august. Null rentekutt på lån foreløpig med andre ord........ Anonymkode: 5e3e3...204
AnonymBruker Skrevet 25. juni #10 Skrevet 25. juni Catch22 skrev (45 minutter siden): Allerede samme dagen styringsrenta ble satt ned så jeg annonser med nedsatt rente på boliglån fra Nordea, men tror det også der sto inntil 0,25 prosent. Så Nordea var en av de første bankene ut. Hvor mye avhenger litt av person og betingelser. Anbefaler folk å lese denne artikkelen fra Nettavisen Om du ser i HI, så siterer jeg nordea sine egne hjemmesider, hvor jeg også uthever at de skriver INNTIL 0,25 og at det gjorde meg skeptisk. Jeg er fullstendig klar over at disse småordene er vesentlig. AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det vet jeg. Men det står bare ending på sparekonto. Har ikke fått noen endring på renten på lånet mitt. Ikke fått noe brev om noe annet enn endret rente på sparekonto Anonymkode: 5bb87...5bf De sitter vel med kalkulatoren sin og spekulerer i hvor lite rentekutt de kan gi folk på boliglånene uten at de bytter bank... Nå har jeg kontakta andre banker, så får vi se hva de har å tilby. Det er ingen grunn til at vi skal finne oss i dette. Nå har en bank satt ned renta med umiddelbar effekt. https://www.nrk.no/norge/trosser-storbankenes-_bransjepraksis__-setter-ned-renta-til-kundene-na-1.17469651 Anonymkode: 32c76...597
AnonymBruker Skrevet 25. juni #11 Skrevet 25. juni Jeg fikk varsel i dag om at renten på sparekonto settes ned med 0,25 prosent. Renten på lønnskontoen er 0 % ser jeg, så der skjer det ikke noe. Har rammelån i Nordea og er spent på om/hvor mye de setter ned renten på lånet Anonymkode: c08ce...9b9
AnonymBruker Skrevet 26. juni #12 Skrevet 26. juni Nå har jeg fått beskjed om renta på boliglånet, settes ned med 0,25 prosent. Blir ca 200 kr i mnd spart, juhu 🫠 Anonymkode: 5d91b...2c8
mommyaka Skrevet 26. juni #13 Skrevet 26. juni Vel...nå har vi råd til et ekstra knekkebrød i mnd he he
AnonymBruker Skrevet 26. juni #14 Skrevet 26. juni Fikk mail i går om at de setter ned rente på BSU med 0,25% 🥰 Anonymkode: c8dbe...86f
AnonymBruker Skrevet 26. juni #15 Skrevet 26. juni Brev om innskuddskontoene fikk jeg for noen dager siden. I dag fikk jeg om boliglånet. Anonymkode: 8f897...4fb
AnonymBruker Skrevet 26. juni #16 Skrevet 26. juni mommyaka skrev (3 timer siden): Vel...nå har vi råd til et ekstra knekkebrød i mnd he he Er dette Nordea? Ville undersøkt om du kan få bedre rente. Min går fra 5,59 til 5,34%. Effektiv 5,51%. Jeg har Nordea, og inntrykket når jeg snakker med andre er at mange har lavere også. Anonymkode: 38dc7...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #17 Skrevet 26. juni Ikke Nordea, men SB1, fikk brev i dag om at renta går fra 5,490 til 5,240 fra og med 28.08. Anonymkode: 00ba0...3dd
mommyaka Skrevet 26. juni #18 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er dette Nordea? Ville undersøkt om du kan få bedre rente. Min går fra 5,59 til 5,34%. Effektiv 5,51%. Jeg har Nordea, og inntrykket når jeg snakker med andre er at mange har lavere også. Anonymkode: 38dc7...9fb Ja. Skal gjøre det. Synes dette var bare latterlig
AnonymBruker Skrevet 26. juni #19 Skrevet 26. juni mommyaka skrev (3 timer siden): Ja. Skal gjøre det. Synes dette var bare latterlig Jeg fikk melding fra Nordea i dag om 0.25 % nedgang Anonymkode: 2ae7e...61c
AnonymBruker Skrevet 26. juni #20 Skrevet 26. juni Fikk i dag jeg også fra Nordea. Rentesatsen endres fra 5,44 % til 5,19 % med virkning fra 25.08.2025. Ny effektiv rente på lånet vil bli 5,40 %. Anonymkode: 32c76...597
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå