Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har boliglån i nordea. De skrev på torsdag på hjemmesiden sin 

Sitat

Vi setter ned rentene på boliglån og innskudd med inntil 0,25 prosentpoeng.

Du vil få melding om endringen på dine renter i løpet av de nærmeste dagene.

Det har enda ikke kommet noe i innboksen min og det er onsdag. Fire virkedager har gått siden renten ble satt ned. Har noen av dere som har boliglånet i nordea fått varsel om rentenedsettelse? Og siden de skriver inntil 0,25, blir jeg skeptisk. Ja, er litt utålmodig 😛 

Anonymkode: 32c76...597

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her.... lurer på når de har tenkt å komme etter. Litt kjipt å bytte bank igjen når jeg ganske nylig har gjort det (pga fagforeninga mi får vi gunstige vilkår der)

Anonymkode: 33505...37d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare fått at dem har endret renten på sparekontoene mine. Altså dårligere renter. Det som er ulempen med når den senker renten på boliglån. Dem er rask ut å endrer den. 

Anonymkode: 5bb87...5bf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har bare fått at dem har endret renten på sparekontoene mine. Altså dårligere renter. Det som er ulempen med når den senker renten på boliglån. Dem er rask ut å endrer den. 

Har du boliglån der da? Rentekutt gjelder jo for alt, dessverre

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Samme her.... lurer på når de har tenkt å komme etter. Litt kjipt å bytte bank igjen når jeg ganske nylig har gjort det (pga fagforeninga mi får vi gunstige vilkår der)

Ja, fagforeningsfordel her også. 

Gikk inn i nedbetalingsplanen slik jeg så noen hadde gjort i en annen tråd, men ikke noe var endret der. Tror jeg begynner å kikke meg etter bedre betingelser andre steder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her, kun fått melding om sparekontoene og ikke boliglånsrenten.. 

Anonymkode: 5d91b...2c8

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har boliglån i nordea. De skrev på torsdag på hjemmesiden sin 

Det har enda ikke kommet noe i innboksen min og det er onsdag. Fire virkedager har gått siden renten ble satt ned. Har noen av dere som har boliglånet i nordea fått varsel om rentenedsettelse? Og siden de skriver inntil 0,25, blir jeg skeptisk. Ja, er litt utålmodig 😛 

Sannsynligvis har de satt ned renta med 0,25 prosent på innskudd, - og litt mye mindre på boliglån, om man skal være litt pessimist;)

Endret av Catch22
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Allerede samme dagen styringsrenta ble satt ned så jeg annonser med nedsatt rente på boliglån fra Nordea, men tror det også der sto inntil 0,25 prosent. Så Nordea var en av de første bankene ut. Hvor mye avhenger litt av person og betingelser. 

Anbefaler folk å lese denne artikkelen fra Nettavisen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har du boliglån der da? Rentekutt gjelder jo for alt, dessverre

Ja, fagforeningsfordel her også. 

Gikk inn i nedbetalingsplanen slik jeg så noen hadde gjort i en annen tråd, men ikke noe var endret der. Tror jeg begynner å kikke meg etter bedre betingelser andre steder. 

Det vet jeg. Men det står bare ending på sparekonto. Har ikke fått noen endring på renten på lånet mitt. Ikke fått noe brev om noe annet enn endret rente på sparekonto

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun fått brev om at de endrer renten med 0,25 på innskuddskonto fra august. 

Null rentekutt på lån foreløpig med andre ord........ 

Anonymkode: 5e3e3...204

AnonymBruker
Skrevet
Catch22 skrev (45 minutter siden):

Allerede samme dagen styringsrenta ble satt ned så jeg annonser med nedsatt rente på boliglån fra Nordea, men tror det også der sto inntil 0,25 prosent. Så Nordea var en av de første bankene ut. Hvor mye avhenger litt av person og betingelser. 

Anbefaler folk å lese denne artikkelen fra Nettavisen

Om du ser i HI, så siterer jeg nordea sine egne hjemmesider, hvor jeg også uthever at de skriver INNTIL 0,25 og at det gjorde meg skeptisk. Jeg er fullstendig klar over at disse småordene er vesentlig.

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det vet jeg. Men det står bare ending på sparekonto. Har ikke fått noen endring på renten på lånet mitt. Ikke fått noe brev om noe annet enn endret rente på sparekonto

De sitter vel med kalkulatoren sin og spekulerer i hvor lite rentekutt de kan gi folk på boliglånene uten at de bytter bank... Nå har jeg kontakta andre banker, så får vi se hva de har å tilby. Det er ingen grunn til at vi skal finne oss i dette. 

Nå har en bank satt ned renta med umiddelbar effekt. 

https://www.nrk.no/norge/trosser-storbankenes-_bransjepraksis__-setter-ned-renta-til-kundene-na-1.17469651

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk varsel i dag om at renten på sparekonto settes ned med 0,25 prosent. Renten på lønnskontoen er 0 % ser jeg, så der skjer det ikke noe. Har rammelån i Nordea og er spent på om/hvor mye de setter ned renten på lånet

Anonymkode: c08ce...9b9

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg fått beskjed om renta på boliglånet, settes ned med 0,25 prosent. Blir ca 200 kr i mnd spart, juhu 🫠

Anonymkode: 5d91b...2c8

Skrevet

Vel...nå har vi råd til et ekstra knekkebrød i mnd he he

Screenshot_2025-06-26-10-45-03-75_a27b88515698e5a58d06d430da63049d.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk mail i går om at de setter ned rente på BSU med 0,25% 🥰

Anonymkode: c8dbe...86f

AnonymBruker
Skrevet

Brev om innskuddskontoene fikk jeg for noen dager siden. I dag fikk jeg om boliglånet. 

Anonymkode: 8f897...4fb

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (3 timer siden):

Vel...nå har vi råd til et ekstra knekkebrød i mnd he he

Screenshot_2025-06-26-10-45-03-75_a27b88515698e5a58d06d430da63049d.jpg

Er dette Nordea?

Ville undersøkt om du kan få bedre rente. Min går fra 5,59 til 5,34%. Effektiv 5,51%.

Jeg har Nordea, og inntrykket når jeg snakker med andre er at mange har lavere også.

Anonymkode: 38dc7...9fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke Nordea, men SB1, fikk brev i dag om at renta går fra 5,490 til 5,240 fra og med 28.08.

Anonymkode: 00ba0...3dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er dette Nordea?

Ville undersøkt om du kan få bedre rente. Min går fra 5,59 til 5,34%. Effektiv 5,51%.

Jeg har Nordea, og inntrykket når jeg snakker med andre er at mange har lavere også.

Anonymkode: 38dc7...9fb

Ja. Skal gjøre det. Synes dette var bare latterlig 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (3 timer siden):

Ja. Skal gjøre det. Synes dette var bare latterlig 

Jeg fikk melding fra Nordea i dag om 0.25 % nedgang

Anonymkode: 2ae7e...61c

AnonymBruker
Skrevet

Fikk i dag jeg også fra Nordea. 

Rentesatsen endres fra 5,44 % til 5,19 % med virkning fra 25.08.2025.

Ny effektiv rente på lånet vil bli 5,40 %.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...