AnonymBruker Skrevet 25. juni #1 Skrevet 25. juni Jeg har akkurat tatt hull i ørene på et piercingstudio. Dere som har gjort det; hvor lang tid tok det før hullene grodde? Jeg har fått info om at jeg kan begynne å bruke øredobber etter 6 uker. Men det er vel bare for å være helt sikker, håper jeg? Nå får jeg vondt hver gang et hårstrå hekter seg i barrelen. Det stod i infoen at jeg ikke må sove på piercingen og at jeg må bytte putevar hyppig. Jeg er sidesover, klarer ikke å sovne på ryggen, så det er jo et problem. Hvor ofte byttet dere putevar? Anonymkode: 2f38f...8e2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #2 Skrevet 25. juni I øreflippen? Det tar ikke lang tid, det er mye sirkulasjon der. Holder å bytte sengetøy x1 i uka. Jeg har fire stk i flippen og to stk helix. Helix er én million ganger verre. Tok ca 1 år før det grodde Anonymkode: acc9b...0b2 1
Sigrid<3 Skrevet 25. juni #3 Skrevet 25. juni Da jeg tok hull i ørene skiftet jeg ikke sengetøy ofte, jeg sov vanlig, men jeg fikk beskjed om å ikke bytte øredobber fra de som ble tatt hull med før det hadde gått 2 måneder. Og så er det viktig å rense med pyrisept morgen og kveld for å unngå infeksjoner. Da annbefaler jeg pyrisept spray siden det er lettere å påføre 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni Personlig synes jeg ikke 6 uker var nok for å bytte øredobb. Ja det var grodd, men huden var fremdeles så tynn at det var vanskelig å få den nye på plass uten å pirke hull i huden. Skiftet aldri putevar ut over normalen, det har jeg faktisk aldri hørt om engang. Anonymkode: 387cc...96b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni forskjellen på å skyte hull og å pierce hull er jo at det eke skyver tilside og det andre fjerner, ergo vil det gro ulikt, i tillegg gror jo folk ulikt sammen liksom så selv om de sier 6 uker kan det for noen gro raskere mens andre må vente lengre. Å bytte putevar er alltid lurt om du for eksempel bruker mye produkter i håret osv.. men daglig renhold osv er nok vel så viktig vil jeg tro. Anonymkode: f4892...24e
AnonymBruker Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni Jeg har 21 stk piercing i ørene. Jeg har aldri skifta hyppig putevare. Men jeg er flink til å spraye og rense dem. Har aldri hatt problemer. De e flippen kan du fint skifte etter 6 uker. Men i brusken der tar det mye lenger tid. Der er det forskjell fra person til person. Kan ta et år og kan går enda lenger. Anonymkode: 40235...b94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå