AnonymBruker Skrevet 29. juni #21 Skrevet 29. juni Det er også mulig å kauterisere tårepunktene. Det har jeg gjort på Ullevål sykehus. Dvs de tetter dem slik at tårene ikke forsvinner. Har til tider mye tårer i øynene, men bedre enn at det et tørt… Anonymkode: 26cd0...004 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #22 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må teste ut dråper å gel i et par uker faktisk før legene vil vurdere andre ting Anonymkode: 7e1d2...257 Man må ikke det, man kan be om en henvisning til øyelege eller velge gå privat, å gamble med synet er bare dumt å gjøre.. Tørre øyne kan føre til betennelser, til problemer som celulitter under og rundt øynene (som forøvrig ikke er likt celulitter kvinner får på baken 😝 for ordens skyld men noe som må behandles med antibiotika) og en hel del andre greier - så kan det være sjøgrens, som mange først får diagnose på i voksen alder.. så jeg ville ikke bare ventet for egen del og prøvd ting på øynene etter råd fra KG.. Anonymkode: d34f7...f20
AnonymBruker Skrevet 29. juni #23 Skrevet 29. juni Mine ekstremt tørre øyne ble mye bedre når jeg sluttet på allergimedisiner. Anonymkode: 61e90...da0
AnonymBruker Skrevet 29. juni #24 Skrevet 29. juni Drikk minst 2 liter vann pr dag i en uke i strekk (utenom vanlig drikke) og du vil se bedring… garantert Anonymkode: 622b9...613
AnonymBruker Skrevet 29. juni #25 Skrevet 29. juni Forresten Finn noen gode omega 3 tabletter ikke de billige på Obs Skal litt til for å bare bli henvist med en gang av fastlege uten andre bivirkninger en tørre øyner er min erfaring. Anonymkode: 7e1d2...257 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #26 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bestill på nett? Finnes andre synes hylo gel var god eller thealozduo gel Anonymkode: 7e1d2...257 Når vi får øyedråper på blå resept så bruker vi ikke penger og tid på å kjøpe og betale selv. Det er og en grunn til at der er en begrenset mengde øyedråper som er på blå resept, og en mengde som ikke er kommet inn på blåresept lista. Anonymkode: b9c5f...901
AnonymBruker Skrevet 29. juni #28 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Drikk minst 2 liter vann pr dag i en uke i strekk (utenom vanlig drikke) og du vil se bedring… garantert Anonymkode: 622b9...613 Å for noe tull! Det er ikke væske øynene mangler, men fettstoffer som produseres i kjertler inne i øyet. Anonymkode: b9c5f...901 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #29 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Drikk minst 2 liter vann pr dag i en uke i strekk (utenom vanlig drikke) og du vil se bedring… garantert Anonymkode: 622b9...613 minner om de som tror vann hjelper mot nevrologiske sykdommer som cluster eller migrene, eller t man kan "fylle på " putene mellom virvlene i ryggen og mirakuløst kurere en prolaps.. 😝 Anonymkode: d34f7...f20 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni #30 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Når vi får øyedråper på blå resept så bruker vi ikke penger og tid på å kjøpe og betale selv. Det er og en grunn til at der er en begrenset mengde øyedråper som er på blå resept, og en mengde som ikke er kommet inn på blåresept lista. Anonymkode: b9c5f...901 Fikk noen på blå resept ikke så mye effekt i de. Sant nok en ikke vil bruke penger på øyedråper når en får fra lege. Når de en har fra lege har kort virkning og de andre har lengre virkning bruker jeg heller penger på de en en dyr genser. Anonymkode: 7e1d2...257
AnonymBruker Skrevet 29. juni #31 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Å for noe tull! Det er ikke væske øynene mangler, men fettstoffer som produseres i kjertler inne i øyet. Anonymkode: b9c5f...901 Det funket for meg..: og jeg har startet tidligere tråder om det samme her inne på forumet siden jeg slet med tørre øyne i fire år 🤭 så følte det som plikt å si ifra hva som funket for meg. Anonymkode: 622b9...613
AnonymBruker Skrevet 29. juni #32 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det funket for meg..: og jeg har startet tidligere tråder om det samme her inne på forumet siden jeg slet med tørre øyne i fire år 🤭 så følte det som plikt å si ifra hva som funket for meg. Anonymkode: 622b9...613 Må tilføye at INGEN leger eller optikere ga meg rådet eller informerte meg om hvor mye vann jeg burde drikke… DET er tragisk. Vet ikke hvor mange øyedråper jeg har prøvd ut 🤦♀️ Anonymkode: 622b9...613
Majer Skrevet 29. juni #33 Skrevet 29. juni Ikke bruk samme rype tårevæske hele tiden. Noen av de vanligste har e del uheldige tilsetnngsstoffer. Jeg ble tørr i øynene etter operasjon, men fikk det bort i løpet av noen år
Cecilie82 Skrevet 29. juni Forfatter #34 Skrevet 29. juni Majer skrev (3 timer siden): Ikke bruk samme rype tårevæske hele tiden. Noen av de vanligste har e del uheldige tilsetnngsstoffer. Jeg ble tørr i øynene etter operasjon, men fikk det bort i løpet av noen år Ved å bytte jevnlig øyedråper?
Majer Skrevet 29. juni #35 Skrevet 29. juni Cecilie82 skrev (1 time siden): Ved å bytte jevnlig øyedråper? Husker ikke hvilke som har tilsetningstoffer som øyelege advarer mot, men de selges på apoteket. Bytter man på så er det i det minste lavere risiko. Så er det jo ulike konsistenser som fungerer godt for ulike tidspunkter. Eks gel om kvelden 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå