Hgsd Skrevet 25. juni Forfatter #21 Skrevet 25. juni Takker igjen for flere synspunkter. Er det jeg er ute etter Greit å ta med ting vi ikke har tenkt på i fordeler/ulemper-listen 😉 Kommer uansett ikke å være med på treninger, der tenker jeg treneren skal få spillerom selv. Er mer den biten at jeg kan følge bort (iallefall i starten) og så gå meg en tur/leke med de andre ungene på en lekeplass i nærheten e.l.
AnonymBruker Skrevet 25. juni #22 Skrevet 25. juni Hgsd skrev (49 minutter siden): Takker igjen for flere synspunkter. Er det jeg er ute etter Greit å ta med ting vi ikke har tenkt på i fordeler/ulemper-listen 😉 Kommer uansett ikke å være med på treninger, der tenker jeg treneren skal få spillerom selv. Er mer den biten at jeg kan følge bort (iallefall i starten) og så gå meg en tur/leke med de andre ungene på en lekeplass i nærheten e.l. Lett å si nå hvordan du skal gjøre det med fritidsaktiviteter når barna blir eldre. Værre når du står midt oppi det Anonymkode: 464c8...8b9 3 1
SynneD Skrevet 25. juni #23 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg merket stor forskjell etter at barna begynte på skolen. Borte var ledige ettermiddager og kvelder uten unger. Så ville nok ventet til du har fått prøvd skolefasen. Jeg hadde aldri orket 4 Anonymkode: a4f55...ba5 Her oppleves det helt motsatt, så ikke nødvendigvis en sannhet det. Nå kan de ordne seg brødmat selv, har gått til og fra skolen alene fra litt ut i første klasse, kan fint være hjemme en stund alene om jeg skal jobbe sent skal trene eller lignende. Og kommer seg hovedsakelig til venner og aktiviteter selv. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #24 Skrevet 25. juni Du burde tatt med i vurderingen hvor mange unger du klarer å håndtere alene. Jeg har hatt tre alene ved siden av full jobb. Det går faktisk ikke opp. Anonymkode: 674d1...428 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #25 Skrevet 25. juni Haugesunder? 😆😁 Kommer derfra selv, men ikke ofte jeg ser forkortelsen lengre. Jeg skrev alltid den når jeg var avsender og sendte brev som barn og ungdom. Mange familier får til at tre barn fungerer helt fint, så jeg hadde begynt med det, og tatt ett barn av gangen. Anonymkode: fa092...423
AnonymBruker Skrevet 25. juni #26 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Altså, skal man kunne si at det uthevede er null problem for å kunne få (flere) barn, vil jo omtrent ingen kunne få barn, i alle fall ikke flere enn ett. Så sånn er jeg helt uenig i at man må tenke. Å ha lyst, tid og råd i den situasjonen man lever i i dag, må holde. Anonymkode: 96e7d...bc3 Da er vi uenige. Den uenigheten kan gjerne komme av ulike erfaringer og ulike ståsteder i livet og ulikt tankesett? For her tenker vi alltid barna først, barnas beste og da barna som er laget og lever. Om ts har tenkt igjennom alle sider ved saken, eller bare har opprettet en tråd, fremkommer heller ikke i hi. Autisme og adhd øker voldsomt i samfunnet i dag. Vi vet om en faktor som spiller inn, nemlig foreldrenes og særlig fars alder. Begge disse diagnosene er diagnoser med stort spenn i fungering og problemer. Er det rettferdig å skal et barn som får en slik diagnose fordi foreldrene skal vente til de er over 40. Før de produserer ett tredje barn? Anonymkode: 9d3b4...04d 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #28 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da er vi uenige. Den uenigheten kan gjerne komme av ulike erfaringer og ulike ståsteder i livet og ulikt tankesett? For her tenker vi alltid barna først, barnas beste og da barna som er laget og lever. Om ts har tenkt igjennom alle sider ved saken, eller bare har opprettet en tråd, fremkommer heller ikke i hi. Autisme og adhd øker voldsomt i samfunnet i dag. Vi vet om en faktor som spiller inn, nemlig foreldrenes og særlig fars alder. Begge disse diagnosene er diagnoser med stort spenn i fungering og problemer. Er det rettferdig å skal et barn som får en slik diagnose fordi foreldrene skal vente til de er over 40. Før de produserer ett tredje barn? Anonymkode: 9d3b4...04d Jeg tror eksplosjonen i adhd- og autismediagnoser bunner ut i et stadig mer stillesittende samfunn basert på teknologisk automatiseringog en yrende eksplosjon av avhengighetsskapende skjermer. Fra tidenes morgen og inntil for 60 år siden så var ADHD en superkraft. I dagens stillesittende og stadig mer overvektige samfunn, hvor fysiske yrker er automatisert bort? Not so much. Anonymkode: fea05...7eb 1
Hgsd Skrevet 26. juni Forfatter #29 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Haugesunder? 😆😁 Kommer derfra selv, men ikke ofte jeg ser forkortelsen lengre. Jeg skrev alltid den når jeg var avsender og sendte brev som barn og ungdom. Mange familier får til at tre barn fungerer helt fint, så jeg hadde begynt med det, og tatt ett barn av gangen. Anonymkode: fa092...423 Ja, haugesunder 😉 Føler 3 barn er ganske vanlig rundtomking her, siden det er en kompakt by og alt er nærme. Haugesund har jo reklamert med den "25. timen".
AnonymBruker Skrevet 26. juni #30 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Lett å si nå hvordan du skal gjøre det med fritidsaktiviteter når barna blir eldre. Værre når du står midt oppi det Anonymkode: 464c8...8b9 Man har jo i tillegg cuper, turneringer, kamper osv. Og det tar mye tid! Anonymkode: 255d1...8c4
AnonymBruker Skrevet 26. juni #31 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mens jeg er motsatt, mine tenåringsgutter er så enkle og greie, værre med frøken dramaqueen Vi har tre tenåringer nå og jeg er glad jeg ikke har fire. Anonymkode: 464c8...8b9 Tingen er vel at gutta er greie og går under radaren HJEMME, men ikke nødvendigvis ute. For jenter er det gjerne omvendt. Anonymkode: 605cb...335
AnonymBruker Skrevet 26. juni #32 Skrevet 26. juni Hgsd skrev (10 minutter siden): Ja, haugesunder 😉 Føler 3 barn er ganske vanlig rundtomking her, siden det er en kompakt by og alt er nærme. Haugesund har jo reklamert med den "25. timen". Så barna dine heter HAUrora og GEir, og nå savner du SUNniva og David? ?? Trodde du satsa på Oskar, Sara, Lars og Olivia. Anonymkode: 605cb...335 1
Kålrota Skrevet 26. juni #33 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mens jeg er motsatt, mine tenåringsgutter er så enkle og greie, værre med frøken dramaqueen Vi har tre tenåringer nå og jeg er glad jeg ikke har fire. Anonymkode: 464c8...8b9 To av hver her, sønner er en drøm i ungdomstiden her i huset. Døtrene kunne blitt adoptert bort. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #34 Skrevet 26. juni Kålrota skrev (15 minutter siden): To av hver her, sønner er en drøm i ungdomstiden her i huset. Døtrene kunne blitt adoptert bort. Men NOEN eier jo alle de gutta som oppfører seg dårlig ute. Roper homo som skjellsord, ydmyker og skremmer svakere gutter, grafser på jenter, kjører for fort, presser andre til å drikke osv. Jeg tror mange av de foreldrene også mener sønnene er en drøm i ungdomstiden…. Anonymkode: 605cb...335
Hgsd Skrevet 27. juni Forfatter #35 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Så barna dine heter HAUrora og GEir, og nå savner du SUNniva og David? ?? Trodde du satsa på Oskar, Sara, Lars og Olivia. Anonymkode: 605cb...335 Haha, neida. Bor i Haugesund og vil definere meg som haugesunder nå. Men er vokst opp en annen plass.
AnonymBruker Skrevet 27. juni #36 Skrevet 27. juni Hvis dere har en bunnsolid forhold og mye energi kan du få en til. Hvis ikke, nei. Du har allerede to tette barn. Min venninne har tre tette typ 13,15 og 17.;det har ikke vært kare bare med tre tenåringer samtidig og når ekteskapet tok slutt ( udugelig mann...) samtidig så ble det tøft. Jeg hadde i oppveksten en vennefamilie med fire barn og de tok deg nok vann over hodet. Anonymkode: adbe3...9a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå