AnonymBruker Skrevet 25. juni #1 Skrevet 25. juni Har noen spørsmål rundt butikksjefstilling med fastlønn 1. Hva tjener du? 2. Har du noen form for bonusavtale? 3. Får du overtid eller avspasering hvor du jobber utover arbeidstiden? 4. Hvor ofte er du pålagt å jobbe kveld og helg? 5. Er det helligdag en ukedag, blir du da antatt å jobbe lørdag uavhengig av om du skulle jobbet den lørdagen? 6. Hvordan er work-life balansen? 7. Har du mulighet for hjemmekontor ved noen anledninger eller er det forventet at du gjør alt administrativt bak kassa? 8. Ligger butikken i by og/eller senter? 9. Har bedriften tariffavtale? Hilsen nyansatt butikksjef som er usikker på hva som er vanlig. Anonymkode: 4a849...6ec
AnonymBruker Skrevet 25. juni #2 Skrevet 25. juni 1. Er ikke butikksjef nå lenger, så lønnen er ikke sammenlignbar. 2. Enes stedet hadde, andre ikke. 3. Ja, men vanskelig å avspasere, slik jobb inngikk i fastlønnen. 4. Når det trengtes i forbindelse med kampanjer. 5. Oppsatt vaktplan ble fulgt uansett. 6. Dritt. Måtte være tilgjengelig i ferier for spørsmål og kunne aldri satse på at fridager ble slik da en aldri viste når noen ble syke. 7. Hjemmekontor....nei. Budsjettet er så sprengt at kontorarbeid gjøres innimellom kundene når det er stille. 8. Senter 9. Ja Anonymkode: 60c11...5ec
AnonymBruker Skrevet 25. juni #3 Skrevet 25. juni 1. Tjente rett i overkant av 530K. 2. Nei. 3. Nei, ingen overtidsbetalt, men fikk avspasere - men vanskelig å planlegge og legge inn avspasering. 4. Var pålagt å jobbe 1-2 kvelder i uka og annenhver lørdag (da UB var bakt inn i fastlønna). 5. Satt meg ikke opp på frilørdag, dersom det ikke var sykdom eller ekstra behov, såklart (hvilket kan være relativt ofte i perioder). 6. Å være butikksjef er en livsstil. 7. Nei. Ingen butikksjefer jeg vet om har mulighet for hjemmekontor. Administrativt arbeid foregikk på bakrom eller bak kassa. 8. Senter. 9. Ja. Det er et krevende yrke, men jeg synes det var veldig gøy. Butikken blir hjemmet utenfor hjemmet, på en måte. Hadde dog gått for en stor butikk med større bemanning og mellomledere dersom jeg hadde hatt barn og familie å ta hensyn til 😊 Anonymkode: d2b62...873
AnonymBruker Skrevet 25. juni #4 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 1. Tjente rett i overkant av 530K. 2. Nei. 3. Nei, ingen overtidsbetalt, men fikk avspasere - men vanskelig å planlegge og legge inn avspasering. 4. Var pålagt å jobbe 1-2 kvelder i uka og annenhver lørdag (da UB var bakt inn i fastlønna). 5. Satt meg ikke opp på frilørdag, dersom det ikke var sykdom eller ekstra behov, såklart (hvilket kan være relativt ofte i perioder). 6. Å være butikksjef er en livsstil. 7. Nei. Ingen butikksjefer jeg vet om har mulighet for hjemmekontor. Administrativt arbeid foregikk på bakrom eller bak kassa. 8. Senter. 9. Ja. Det er et krevende yrke, men jeg synes det var veldig gøy. Butikken blir hjemmet utenfor hjemmet, på en måte. Hadde dog gått for en stor butikk med større bemanning og mellomledere dersom jeg hadde hatt barn og familie å ta hensyn til 😊 Anonymkode: d2b62...873 Er det lenge siden? Det var veldig dårlig betalt for et slikt ansvar det å være butikksjef er Anonymkode: 97688...319
AnonymBruker Skrevet 25. juni #5 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det lenge siden? Det var veldig dårlig betalt for et slikt ansvar det å være butikksjef er Anonymkode: 97688...319 530 er faktisk en god lønn for butikksjef. Butikk betaler skikkelig dårlig, man får ikke på langt nær tilsvarende jobben man legger ned. Anonymkode: 60c11...5ec 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni #6 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 530 er faktisk en god lønn for butikksjef. Butikk betaler skikkelig dårlig, man får ikke på langt nær tilsvarende jobben man legger ned. Anonymkode: 60c11...5ec Min erfaring også, glad jeg kom meg vekk (tok utdanning). Anonymkode: d947e...19a 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #7 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er det lenge siden? Det var veldig dårlig betalt for et slikt ansvar det å være butikksjef er Anonymkode: 97688...319 Jeg kjenner flere butikksjefer i ulike kjeder, og samtlige ligger på 500-600K. Unntaket er matbutikker, der er det høyere. Men ja, det er noen få år siden jeg var BS 😊 Anonymkode: d2b62...873
AnonymBruker Skrevet 25. juni #8 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner flere butikksjefer i ulike kjeder, og samtlige ligger på 500-600K. Unntaket er matbutikker, der er det høyere. Men ja, det er noen få år siden jeg var BS 😊 Anonymkode: d2b62...873 Dette er jo en veldig bra lønn hvis det ikke krever høyere utdanning. Anonymkode: 52f76...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #9 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har noen spørsmål rundt butikksjefstilling med fastlønn 1. Hva tjener du? 630' (fastlønn og bonus) 2. Har du noen form for bonusavtale? Ja, får bonus. Flere kriterier (oppnådd budsjett, ikke overgått personalkostnadersbudsjett+++) 3. Får du overtid eller avspasering hvor du jobber utover arbeidstiden? Avspasering, men har fått utbetalt hvis jeg ikke har hatt anledning til å avspasere alt ved årsslutt 4. Hvor ofte er du pålagt å jobbe kveld og helg? 1-2 kvelder i uka, annenhver lørdag (og opparbeider meg da 5 ekstra fridager med lønn) 5. Er det helligdag en ukedag, blir du da antatt å jobbe lørdag uavhengig av om du skulle jobbet den lørdagen? Nei. Har i utgangspunktet fast turnus, men kan ingen andre så må jeg selvsagt jobbe 6. Hvordan er work-life balansen? Elendig, men det er fordi jeg har problemer med å legge fra meg jobb når jeg er hjemme 7. Har du mulighet for hjemmekontor ved noen anledninger eller er det forventet at du gjør alt administrativt bak kassa? Sjelden. Kun ved heldagsmøter som er via skjerm 8. Ligger butikken i by og/eller senter? By. Senter 9. Har bedriften tariffavtale? Ja Hilsen nyansatt butikksjef som er usikker på hva som er vanlig. Anonymkode: 4a849...6ec Anonymkode: c85b8...401
Hill83 Skrevet 25. juni #10 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): 530 er faktisk en god lønn for butikksjef. Butikk betaler skikkelig dårlig, man får ikke på langt nær tilsvarende jobben man legger ned. Anonymkode: 60c11...5ec For noe tull. En nk i en stor matbutikk tjener ca dette.
AnonymBruker Skrevet 25. juni #11 Skrevet 25. juni Hill83 skrev (3 minutter siden): For noe tull. En nk i en stor matbutikk tjener ca dette. Ja en stor matbutikk er kanskje noe annet, men de aller fleste butikker er mindre enn dette. Dette tjener en butikksjef i lønn: Ifølge Statistisk Sentralbyrå har en butikksjef (butikkavdelingssjef) en lønn på ca kr 464 000 i gjennomsnitt. Denne årslønnen er snittet på tvers av alle butikksjefer i Norge. Lønnen for den enkelte butikksjef vil imidlertid avhenge av erfaring, utdanning og en rekke andre faktorer. Disse kommer vi tilbake til rett nedenfor. De butikksjefene som tjener mest (25% høyest lønn) har i gjennomsnitt en lønn på ca kr 536 000 i året. Det er betydelig mer enn de butikksjefene som tjener minst (25% lavest lønn) som kun har en lønn på ca kr 348 000. Anonymkode: 60c11...5ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå