Gå til innhold

Kjæresten min kom ut som aseksuell – usikker på veien videre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere er rundt 21 år. Nei hun er ikke aseksuell det er bare en unnskyldning hun bruker fordi hun ser på deg som en venn. Hun får garantert lyst på andre ved første anledning. 

Mange damer er sånn fordi de ikke klarer å være alene.

Gjør det slutt og finn deg ei som vil ha deg.

Anonymkode: 72cd1...3bf

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nej, vad TS behöver är att bestämma sig för om han kan leva resten av sitt liv utan sex. Det är något han må ta med sig själv, ingen annan.

Om ja: då kan de fortsätta leva lyckliga i resten av deras dagar.

Om nej: ja, då är de fundamentalt inkompatibla och de bör göra slut.

Anonymkode: 38aee...7ca

Personlig syns jeg dette er noe å prate om, siden det virker som de har god kommunikasjon gående ang dette. 
Kommunikasjon vil jo selvfølgelig si at man også må si hva man selv føler, og faktisk være ærlig både meg seg selv og med partner. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere er rundt 21 år. Nei hun er ikke aseksuell det er bare en unnskyldning hun bruker fordi hun ser på deg som en venn. Hun får garantert lyst på andre ved første anledning. 

Mange damer er sånn fordi de ikke klarer å være alene.

Gjør det slutt og finn deg ei som vil ha deg.

Anonymkode: 72cd1...3bf

Å være aseksuell handler ikke om alder. Det er altfor mange fordommer mot unge mennesker på dette forumet. Jeg har null interesse for useriøse eller nedlatende kommentarer.

Anonymkode: 75618...8b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kall henne gjerne en manipulativ heks fordi hun ikke ønsker å ødelegge sjelen sin med å ha pliktsex. Men jeg kan love meg at dette er minst like vondt for henne. Det er utrolig vondt og frustrerende å miste lysten et par år inn i forholdet. 

Anonymkode: 4b6eb...f1c

Tror dette er mye av grunnen til at det er så utrolig lite attraktivt og ødeleggende å være i forhold med menn at det inngår i å ha pliktsex. Jeg er veldig seksuell av meg, men om jeg blir mast på i en periode der jeg ikke føler for det hadde jeg følt meg kvelt, fanget og tvunget. Jeg orker det bare ikke. Lever singel for alltid for å unngå det drite der. Måtte bare kommentere på det. For fy faen, pliktsex er faen ikke normalt

Anonymkode: 25451...21e

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke orka. Jeg må ha sex, ferdig snakka. 

Anonymkode: 732f3...4a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Å være aseksuell handler ikke om alder. Det er altfor mange fordommer mot unge mennesker på dette forumet. Jeg har null interesse for useriøse eller nedlatende kommentarer.

Er det egentlig du som er den aseksuelle part i denne situasjonen? Virker litt slik utifra hva du velger å kommentere og ikke.

Anonymkode: 2b4d3...be3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det hadde jeg ikke orka. Jeg må ha sex, ferdig snakka. 

Anonymkode: 732f3...4a1

Man or bear? Bear 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man or bear? Bear 

For noe tull. De fleste kvinner og menn ønsker sex i et forhold. Å begynne med den idiotiske voldtekts/draps-referansen beviser bare hvor farlig du er for menn. Jeg er kvinne forresten.

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det egentlig du som er den aseksuelle part i denne situasjonen? Virker litt slik utifra hva du velger å kommentere og ikke.

Nei, da ville jeg ikke vurdert å avslutte forholdet. Du er klar over at det er fullt mulig å støtte partneren sin, selv om man har ulike ønsker? Flere av kommentarene jeg har fått her har vært ganske stygge og fordomsfulle.

Kjæresten min er en hyggelig og snill person, vi bare har ulike ønsker når det gjelder sex.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

For noe tull. De fleste kvinner og menn ønsker sex i et forhold. Å begynne med den idiotiske voldtekts/draps-referansen beviser bare hvor farlig du er for menn. Jeg er kvinne forresten.

Vet du hva men vs bear handler om i det hele tatt? Det handler om hva de to representerer. Hvorfor må du legge til at du er kvinne? Har det noe å si? Åpenbart at du er en mann 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Livet er for kort til å sløse tiden på slike damer 

Anonymkode: 060fe...ac4

Skrevet

Hadde sagt 1000 takk for ærligheten, håper vi begge kan finne partnere som passer til våre preferanser. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker hun hormonell prevensjon? Isåfall bør hun slutte. Det kan ødelegge sexlysten.

Anonymkode: f02f2...f32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, da ville jeg ikke vurdert å avslutte forholdet. Du er klar over at det er fullt mulig å støtte partneren sin, selv om man har ulike ønsker? Flere av kommentarene jeg har fått her har vært ganske stygge og fordomsfulle.

Kjæresten min er en hyggelig og snill person, vi bare har ulike ønsker når det gjelder sex.

Selvfølgelig er hun det og du er glad i henne. Ingen tvil om det. Spørsmålet er bare om du vil leve et helt liv uten sex. Om svaret er ja så skjønner jeg ikke helt poenget med HI. 

Anonymkode: 0a1d3...464

Annonse
Skrevet (endret)

Man or bear? Bear 

Hm. Jeg er kvinne og har vært i et forhold hvor jeg endte opp med å tro at kjæresten min var homofil eller aseksuell. Han fortalte at han aldri hadde vært veldig interessert i sex, han tok aldri initiativ og han kompenserte heller aldri med kos eller nærhet - sannsynligvis fordi han var redd det skulle utvikle seg til sex. For meg ble det rett og slett umulig å fortsette forholdet. Jeg trenger sex og nærhet. Det hadde vært noe annet om livspartner var syk eller det oppstod noe som gjorde at sex ble vanskelig/umulig i en kortere eller lengre periode. Men å velge et liv med en som rett og slett ikke liker sex når man selv er et seksuelt vesen, fungerer ikke for meg.  Man er ikke bear da. Det hadde man vært om man aktivt forsøkte å ha sex med en person som ikke vil. Men å velge en partner som liker, og vil ha sex, er ikke noe som er negativt i seg selv. Sex mellom til samtykkende personer er faktisk fint. Og det å mene at sex er en viktig del av livet er ikke noe skammelig. 

Endret av HSV50
  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vet du hva men vs bear handler om i det hele tatt? Det handler om hva de to representerer. Hvorfor må du legge til at du er kvinne? Har det noe å si? Åpenbart at du er en mann 

Omtrent samtlige kvinner i tråden sier de ville gått fra en aseksuell partner. Er de også  farlige å møte i skogen?

Synd at du skal ødelegge hver eneste tråd. 

Anonymkode: e77e0...f55

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig klar over det ja. Lykke til med "forholdet".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la til at jeg er kvinne fordi mannhatende kvinner nekter å tro at kvinner er uenige med de. Som du ser selv så hadde jeg jo rett i det jeg tenkte.

Som mor til en gutt er jeg livredd kvinner som hater menn, altså slike som deg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er bare om du vil leve et helt liv uten sex.

Hvorfor går alle rett hit? Alt eller ingenting, for alltid. Veldig merkelig. 

Det eneste TS trenger vurdere er om han akkurat nå trives, sånn som det er akkurat nå, eller ikke. Hvis ikke, eller når han ikke trives lengre, får de ta en ny prat eller avslutte.

Seksualitet kan være litt flytende, og kanskje spesielt aseksualitet. Kanskje hun bare trenger litt tid til å finne ut av hva hun er komfortabel med og ikke. Kanskje det "går over", eller dere finner andre måter å dekke behovene deres på. 

Om hun er villig til å prøve, er du? Og uansett hvilket valg du tar nå er det ikke for alltid

Anonymkode: f0d6f...a3a

• Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...