Gå til innhold

Hosting gir gult seigt slim, snyting gir gult seigt slim – hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på ferie og på flyet hjem satt mange og harket og hostet og snøt seg, og jeg ble visst smittet. Kom fra Thailand. Dagen etter at jeg kom hjem tilbrakte jeg nesten hele dagen i sengen fordi jeg var sliten i kroppen og hostet konstant. Hosten da var tørr. Den gikk over etter hvert til hosting med gult seigt slim. Det kommer ikke så mye av gangen, men bare litt. Har prøvd med hostesaft, men synes ikke det hjalp stort. 
Er dette vanlig forkjølelse, eller er det noe jeg må dra til lege for? 

~jente

Anonymkode: 88076...ee6

Skrevet

Ingen her inne kan vurdere om du skal la det gå over eller gå til legen med...

Anonymkode: 45ca4...745

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært på ferie og på flyet hjem satt mange og harket og hostet og snøt seg, og jeg ble visst smittet. Kom fra Thailand. Dagen etter at jeg kom hjem tilbrakte jeg nesten hele dagen i sengen fordi jeg var sliten i kroppen og hostet konstant. Hosten da var tørr. Den gikk over etter hvert til hosting med gult seigt slim. Det kommer ikke så mye av gangen, men bare litt. Har prøvd med hostesaft, men synes ikke det hjalp stort. 

~jente

mest sannsynlig en helt ordinær forkjølelse. 

• Nyttig 2
Skrevet

Kan være bronkitt eller bihulebetennelse.  Ingen grunn til å gå til lege før etter en uke om det ikke gir seg.

Anonymkode: 7896d...eb5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

~jente

Høres bare ut som en forkjølelse og ikke noe å gå til legen for med mindre du har langvarig feber. Forkjølelse kan være både tørrhoste og slimhoste og er noe kroppen ordner opp i selv. 

Anonymkode: d56ca...78e

• Nyttig 2
Skrevet

Siden du har hvert i utlandet kan det være lurt og kontakte legen. Jeg kom slikt hjem fra syden tur for et par år siden og hadde fått kraftig infeksjon i luftveiene og knitring i lungene i tillegg til høy CRP så det var en infeksjon i kroppen. Legekontoret kan ta en bedre avgjørelse enn hva andre sier her. 

Anonymkode: f2af7...96a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...