Stonegiant Skrevet torsdag kl 06:56 #21 Skrevet torsdag kl 06:56 Zenhouse skrev (10 minutter siden): «- Regler er til for å brytes, så lenge det er innafor. Jeg får kanskje 20 meldinger daglig fra sure damer som sier «du må ta hunden din i bånd». Nei, la meg være i fred. Jeg trenger ikke noe bånd, jeg bor midt i byen. Her er det ikke noe elg eller fugler som skal føde. Tyr hadde ikke skadet ei flue.» Helt enig. Han er fornuftig. 1
Million Skrevet torsdag kl 06:57 #22 Skrevet torsdag kl 06:57 Istapp skrev (17 timer siden): Nå har de jo kjøpt hus utenfor Oslo City, så kan den firbeinte løpe bananas rundt. Oslo City er et kjøpesenter rett ved Oslo Sentralstasjon. Det er ingen hus der med hage. 4 2
Damen86 Skrevet torsdag kl 07:44 Forfatter #23 Skrevet torsdag kl 07:44 HMK skrev (1 time siden): Nå er vel båndtvangloven laget for å beskytte dyr i perioden de de hekker eller har små, forsvarsløse kalver. Tviler ganske sterkt på at en miniatyrhund kan gjøre så veldig mye skade på viltet midt i Oslo. 🤣 Den er også laget for å beskytte mennesker som er redde/allergiske for hund. Det står også i loven, les den en gang til 😊 8 1
Damen86 Skrevet torsdag kl 07:46 Forfatter #24 Skrevet torsdag kl 07:46 Damen86 skrev (Akkurat nå): Den er også laget for å beskytte mennesker som er redde/allergiske for hund. Det står også i loven, les den en gang til 😊 Itillegg også for å beskytte hunder mot ufornuftige eiere.. 4 2
Fantorangen-Oslo Skrevet torsdag kl 08:54 #25 Skrevet torsdag kl 08:54 ShiLi skrev (11 timer siden): Men dere har det bra sånn egentlig? For dette var skikkelig patetisk. Hva slags utfordringer opplever dere i hverdagen som følge av Harlems stramme hud, JTs sosial angst og deres godt oppdratte hund? Heia mobbing, det er skikkelig kult. Enig - jeg tar det til etterretning! Er ikke stolt av meg selv hver gang jeg skriver, så skjerpings herfra. Blir litt for ivrig noen ganger, dessverre Ikke bra!! Men, samtidig som jeg selv ikke er så stolt over det jeg alltid skriver er jeg også både oppriktig trist, møkk lei og synes media fokuserer for mye "galskapen" og jeg vet at våre barn og unge blir sterkt påvirket av disse og tror faktisk at slik skal det være og etteraper, bestiller timer hos klinikker, blir psykisk og fysisk syke så derfor burde lovverket blitt strengere på områder. Hadde de ikke fått den oppmerksomheten de får ville verden vært et bedre sted og vi ville hatt mindre "dritt" å prate/skrive om. Verden vil bedras.. 1 3
Damen86 Skrevet torsdag kl 08:58 Forfatter #26 Skrevet torsdag kl 08:58 Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden): Enig - jeg tar det til etterretning! Er ikke stolt av meg selv hver gang jeg skriver, så skjerpings herfra. Blir litt for ivrig noen ganger, dessverre Ikke bra!! Men, samtidig som jeg selv ikke er så stolt over det jeg alltid skriver er jeg også både oppriktig trist, møkk lei og synes media fokuserer for mye "galskapen" og jeg vet at våre barn og unge blir sterkt påvirket av disse og tror faktisk at slik skal det være og etteraper, bestiller timer hos klinikker, blir psykisk og fysisk syke så derfor burde lovverket blitt strengere på områder. Hadde de ikke fått den oppmerksomheten de får ville verden vært et bedre sted og vi ville hatt mindre "dritt" å prate/skrive om. Verden vil bedras.. de forfekter et usunt livssyn, itillegg hever de seg over loven. De ler av loven til og med, sier den gjelder ikke for meg.. Når de har de synspunktene på denne loven, kan de fort ha de på andre lover også. Burde slike folk få påvirke ungdommen vår og attpåtil få betalt for det..? 1 4
Fantorangen-Oslo Skrevet torsdag kl 09:02 #27 Skrevet torsdag kl 09:02 (endret) Damen86 skrev (1 time siden): de forfekter et usunt livssyn, itillegg hever de seg over loven. De ler av loven til og med, sier den gjelder ikke for meg.. Når de har de synspunktene på denne loven, kan de fort ha de på andre lover også. Burde slike folk få påvirke ungdommen vår og attpåtil få betalt for det..? Takk! Akkurat! Kunne ikke vært mere enig. Men, akkurat dèt får for lite fokus...Hvorfor? Igjen - fordi media tjener penger. Mange parter tjener penger - på samme måte som de vil ha forbud mot røyking overalt i stedet for å slutte å selge tobakk, det er store inntekter å hente. Så lenge stat og kommune tjener penger, milliarder er i omløp så blir lite gjort. Nå er det månedsvis, for ikke å snakke om nesten opptil 1 år/1,5 år med kø for time hos off ansatt psykolog/terapeut, Helse-Norge legger ned klinikk etter klinikk, staten skriker etter helsepersonell og de private etablerer og popper opp overalt. Samtidig som sykepleiere og andre helsepersonell flykter fra statlige bedrifter og går over i privat virksomhet - bestemmer sin egen arbeidshverdag (travelnurse og andre). Bakvendtland. Og våre unge, de venter på hjelp samtidig som det scrolles på mobilen og de blir blinde på hva som er riktig/galt, får et skjevt bilde av virkeligheten. Endret torsdag kl 10:14 av Fantorangen-Oslo 3
Stonegiant Skrevet torsdag kl 09:38 #28 Skrevet torsdag kl 09:38 Damen86 skrev (39 minutter siden): de forfekter et usunt livssyn, itillegg hever de seg over loven. De ler av loven til og med, sier den gjelder ikke for meg.. Når de har de synspunktene på denne loven, kan de fort ha de på andre lover også. Burde slike folk få påvirke ungdommen vår og attpåtil få betalt for det..? Han har da ikke noe ansvar ovenfor de som ser på ham. Det der "være et forbilde for unge" har jeg aldri skjønt.
Damen86 Skrevet torsdag kl 09:50 Forfatter #29 Skrevet torsdag kl 09:50 Stonegiant skrev (11 minutter siden): Han har da ikke noe ansvar ovenfor de som ser på ham. Det der "være et forbilde for unge" har jeg aldri skjønt. Selvfølgelig har han ansvar. 5
HMK Skrevet torsdag kl 10:18 #31 Skrevet torsdag kl 10:18 Damen86 skrev (2 timer siden): Den er også laget for å beskytte mennesker som er redde/allergiske for hund. Det står også i loven, les den en gang til 😊 Er de bare redd i tidsrommet april til september? En hund på et par kilo utgjør ingen trussel. Selvsagt bør man ikke utsette den for fare ved å la den være løs i folkemengder som kan trådde den ihjel, men båndtvangargumentet blir litt fjollete å bruke. 1
Damen86 Skrevet torsdag kl 10:31 Forfatter #32 Skrevet torsdag kl 10:31 HMK skrev (11 minutter siden): Er de bare redd i tidsrommet april til september? En hund på et par kilo utgjør ingen trussel. Selvsagt bør man ikke utsette den for fare ved å la den være løs i folkemengder som kan trådde den ihjel, men båndtvangargumentet blir litt fjollete å bruke. Faktisk så gjelder hundeloven hele året, båndtvang i sommerhalvåret, men man skal ha hunden i bånd hele året om hunden kan være til plage for andre mennesker. Så om man skal i nærheten av folkemengder/steder der hunden kan møte på andre mennesker så gjelder faktisk båndtvang hele året ja. Bare å lese seg opp😊 1 10
Fantorangen-Oslo Skrevet torsdag kl 10:34 #33 Skrevet torsdag kl 10:34 (endret) HMK skrev (53 minutter siden): Er de bare redd i tidsrommet april til september? En hund på et par kilo utgjør ingen trussel. Selvsagt bør man ikke utsette den for fare ved å la den være løs i folkemengder som kan trådde den ihjel, men båndtvangargumentet blir litt fjollete å bruke. Dette handler ikke bare om barn/personer som er "redde hunder", men det handler like mye om sikkerhet for hunden selv. Tenk deg en Berner Sennen/Mastiff/Dobermann/St. Bernhard/Cane Corso osv, hunder på opptil 50-60 kg+ eller en mindre kamphund med krefter som en "krokodille" i kjeven (de slipper forøvrig ikke taket før de mister pusten). Da skal det lite til før den lille pelsbylten er alvorlig skadet. Så har man lovverket for vilt, fe og sauer også. Vilt og andre husdyr skal også beskyttes fra å bli skremt eller skadet av løse hunder, samt beskyttelse av fugler, egg, reir og bo i viltet, rev/reveunger. Hensikten er å bevare dyrevelferden og også hindre konflikter mellom partene (eiere og dyr). Kyr, sauer osv er ikke ute resten av året, fuglene flyr sørover når sommeren er over, mens hunden er ute året rundt - derav båndtvangen. Endret torsdag kl 11:12 av Fantorangen-Oslo 3 4
HMK Skrevet torsdag kl 10:40 #34 Skrevet torsdag kl 10:40 Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden): Dette handler ikke bare om barn/personer som er "redde hunder", men det handler like mye om sikkerhet for hunden selv. Tenk deg en Berner Sennen/Mastiff/Dobermann/St. Bernhard osv, hunder på opptil 50-60 kg+ eller en mindre kamphund med krefter som en "krokodille" i kjeven (de slipper forøvrig ikke taket før de mister pusten). Da skal det lite til før den lille pelsbylten er alvorlig skadet. Så har man lovverket for vilt, fe og sauer også. Vilt og andre husdyr skal også beskyttes fra å bli skremt eller skadet av løse hunder, samt beskyttelse av egg, reir og bo i viltet. Hensikten er å bevare dyrevelferden og også hindre konflikter mellom partene (eiere og dyr). Kyr, sauer osv er ikke ute resten av året, fuglene flyr sørover når sommeren er over, mens hunden er ute året rundt - derav båndtvangen. Jeg var vitne til at en liten bichon frisé ble revet i filler av en mastiff for et par år siden. Begge var i bånd, så det hadde null preventiv effekt. Utover det ser jeg ikke poenget ditt. Miniatyrhunden utgjør ingen fare for dyrelivet i Oslo sentrum. Muligens kunne den tatt ei rotte? 1 1
Fantorangen-Oslo Skrevet torsdag kl 10:51 #35 Skrevet torsdag kl 10:51 (endret) HMK skrev (2 timer siden): Jeg var vitne til at en liten bichon frisé ble revet i filler av en mastiff for et par år siden. Begge var i bånd, så det hadde null preventiv effekt. Utover det ser jeg ikke poenget ditt. Miniatyrhunden utgjør ingen fare for dyrelivet i Oslo sentrum. Muligens kunne den tatt ei rotte? Det kan skje uansett hvilken rase det er, hvis ikke eierne holder hundene sine unna andre hunder. Det er viktig at eieren respekterer at de andre eierne kanskje ikke vil at deres hund skal hilse. Hadde avstanden mellom denne Bichon Frisèe og mastiffen vært stor nok ville jo ikke dette skjedd. "Muligens kunne den tatt en rotte". Synes svaret ditt er litt arrogant overfor andre og annet dyreliv. Da skjønner jeg at du irriterer deg over båndtvangsloven. De aller fleste hundeeiere, inkl meg selv har ingen problemer med å følge lovverket. Men, som jeg skrev over: Båndtvangloven gjelder ikke ene og alene fordi folk er "redde" den lille hunden, båndtvang er i like stor grad en sikkerhet for hunden selv: Jeg tillater meg å repetere det jeg skrev over her; Dette handler ikke bare om barn/personer som er "redde hunder", men det handler like mye om sikkerhet for hunden selv. Tenk deg en Berner Sennen/Mastiff/Dobermann/St. Bernhard osv, hunder på opptil 50-60 kg+ eller en mindre kamphund med krefter som en "krokodille" i kjeven (de slipper forøvrig ikke taket før de mister pusten). Da skal det lite til før den lille pelsbylten er alvorlig skadet. Så har man lovverket for vilt, fe og sauer, små lam også. Vilt og andre husdyr skal også beskyttes fra å bli skremt eller skadet av løse hunder, samt beskyttelse av egg, reir og bo i viltet. Hensikten er å bevare dyrevelferden og også hindre konflikter mellom partene (eiere og dyr). Kyr, sauer osv er ikke ute resten av året, fuglene flyr sørover når sommeren er over, mens hunden er ute året rundt - derav båndtvang (1.april - 20.aug). Duer, gjess og andre fugler, rede og egg, rev og reveunger, rådyr, pinnsvin og unger + + skal taes hensyn til, enten du liker det eller ikke og det skal være gjensidig respekt for både dyra og folk. Det tar oss noen få minutter så er vi "på landet" allikevel om vi bor i byen, og det er f eks massevis av folk ute på Bygdøy hver eneste dag. Der f eks vrimler det av dyreliv, små barn, reir/egg, nyfødte fugler mm. Samme som i parkene, Ekebergsletta, Ingierstrand, Bogstadvannet, Ulsrudvann, Østensjøvannet, Sognsvann osv osv. Endret torsdag kl 13:09 av Fantorangen-Oslo 2 7
anno19 Skrevet torsdag kl 12:06 #36 Skrevet torsdag kl 12:06 Båndtvang er en enkel regel å følge, og det burde han klare. Tenk om alle valgte å gå med løse hunder? Han fremstår litt som en trassig unge som SKAL ha hunden sin løs, og han skal i hvert fall ikke høre på gamle kjerringer🙄 Vær en ansvarlig hundeeier og ha hunden i bånd👍🏼 Er det behov for frislipp så oppsøk hundepark, verre er det ikke😄 4 7
Istapp Skrevet torsdag kl 14:09 #37 Skrevet torsdag kl 14:09 Million skrev (6 timer siden): Oslo City er et kjøpesenter rett ved Oslo Sentralstasjon. Det er ingen hus der med hage. Tror du Oslo City er kjent som et kjøpesenter eller som Oslo by for flesteparten på KG? 4
Istapp Skrevet torsdag kl 14:16 #38 Skrevet torsdag kl 14:16 HMK skrev (3 timer siden): Jeg var vitne til at en liten bichon frisé ble revet i filler av en mastiff for et par år siden. Begge var i bånd, så det hadde null preventiv effekt. Utover det ser jeg ikke poenget ditt. Miniatyrhunden utgjør ingen fare for dyrelivet i Oslo sentrum. Muligens kunne den tatt ei rotte? Dine holdninger er sammenfallende med Harlems, håper dere er i mindretall og at de fleste holder seg til de lover og regler som gjelder. 6 1
HMK Skrevet torsdag kl 14:24 #39 Skrevet torsdag kl 14:24 Istapp skrev (2 minutter siden): Dine holdninger er sammenfallende med Harlems, håper dere er i mindretall og at de fleste holder seg til de lover og regler som gjelder. Vel. Jeg har 2 Dachser, bor i skogen timesvis fra storbyen og har hundene i langline fra båndtvangen starter til den slutter. Fra båndtvangen opphører løper de løs i skogen hver eneste dag til det blir umulig pga kulde og/eller dyp snø. Så har de en periode fri for bånd igjen så snart snøen går. 1
Million Skrevet torsdag kl 15:23 #40 Skrevet torsdag kl 15:23 (endret) Istapp skrev (1 time siden): Tror du Oslo City er kjent som et kjøpesenter eller som Oslo by for flesteparten på KG? Det heter uansett ikke Oslo City hvis man snakker om Oslo by, eller Oslo sentrum. Og hvorfor slenge på engelske ord og kalle det et navn, City med stor C, som betyr et navn? Endret torsdag kl 15:25 av Million 5 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå