Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er poenget hans med å bryte båndtvangen hele tiden?

itillegg tar han med hunden inn i møbelbutikker osv..hva med å tenke på andre..

håper noen anmelder han for brudd på båndtvang snart, han legger jo ut daglig at han lar hunden gå løs midt i byen. Hva er vitsen? Kun for å provosere? Hva om noen kjører på hunden hans plutselig..
han var jo i avisa for ikke så lenge siden der han la seg flat for å ha brutt båndtvangen da..varte lenge 🙈🙈 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Damen86 skrev (16 timer siden):

håper noen anmelder han for brudd på båndtvang snart, han legger jo ut daglig at han lar hunden gå løs midt i byen. Hva er vitsen? Kun for å provosere? Hva om noen kjører på hunden hans plutselig..
han var jo i avisa for ikke så lenge siden der han la seg flat for å ha brutt båndtvangen da..varte lenge 🙈🙈 

Nå har de jo kjøpt hus utenfor Oslo City, så kan den firbeinte løpe bananas rundt. 

• Liker 2
Skrevet
Damen86 skrev (17 timer siden):

For meg fremstår han som ganske enkel.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (4 timer siden):

For meg fremstår han som ganske enkel.

Det hjalp vel heller ikke at ved å bli sammen med Jan Thomas kunne han flytte fra kollektivet han bodde i - til diverse luksusboliger 😅

• Liker 9
Skrevet

Er så enig! Dette har provosert meg lenge! Og når noen påpeker det, håner han de med div forvrengte filter fjes, eller himler med øynene. Hvem tror han at han er egentlig? 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Harlem Alexander? Er det noen som heter det? hehe. Stakkars. Harlem er et stedsnavn og et etternavn, ikke et fornavn.

Skrevet (endret)

Faktisk er Harlem Alexander ganske hyggelig, i motsetning til en viss annen jeg ikke er like "fan" av. 

Mulig han er blitt farvet av sin kjære, det er en stund siden jeg møtte HA nå. 

Tenkte på det Jan T har gjentatt opptil flere ganger de siste årene; At han søker fred og ro, ønsker ikke/liker ikke folkemengder. Unngår steder hvor det er mye folk osv. Vel, da det nettopp var ku-slipp på Bygdøy og flust av familier strømte til, var det tusenvis av folk som strømmet til og fullt av folk på gangveiene fra Bygdøylokket mot Kongsgården. Der kommer JT gående midt mot folkemengden, barnevogner, småbarn som nettopp hadde lært seg å gå, litt større barn på sykler med støttehjul og noen småsyklende uten støttehjul med mor og far på slep med hver sin sykkel, masse folk gående, store som små, eldre som unge. Men, Jan Thomas som da "hater folkemengder" og har sosial angst (har uttalt tidligere), neida, han går midt i mot alle sammen med Tyr (er det ikke dèt hunden heter) småtrippende 1,6 kg miniatyrhund midt mellom alle disse trippende løs. Første jeg tenkte var "hvordan tør dere dette med den lille, skjøre kroppen", det skal ingenting til før noen enten går på den lille (toypuddel/malteserblanding, maltipoo) hunden eller et lite barn fullt konsentrert om å holde seg på gangfeltet sykler rett på den. JT så rett frem, ikke ned på den lille pelsbylten. Og så var det folkemengden da? De rømmer byen og ønsker å unngå folkemengder for alt i livet? Den folkemengden som også fylles opp når det er solskinnsdager på Kongen Marina og de to ofte er å se der nede, eller, den enorme folkemengden de selv oppsøkte midt under kuslippet? For å si det slik, en halv time etter kuslippet var ferdig hadde alle reist, da hadde de unngått folkemengdene, men valgte de det? Nei. 

Og, ikke minst, for all del glem oppmerksomhet om du kjører en lilla metallic sportsbil på Frogner/Skillebekk. For det får du selvsagt ikke...Tror den er solgt nå, men det var noen som kommenterte det til de faktisk. Du ønsker ikke oppmerksomhet, men søker det allikevel. 

De sier èn ting, og gjør noe annet. Men, nå skal de jo flytte, så håper de vil trives på Nesøya. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Faktisk er Harlem Alexander ganske hyggelig, i motsetning til en viss annen jeg ikke er like "fan" av. 

Mulig han er blitt farvet av sin kjære, det er en stund siden jeg møtte HA nå. 

Tenkte på det Jan T har gjentatt opptil flere ganger de siste årene; At han søker fred og ro, ønsker ikke/liker ikke folkemengder. Unngår steder hvor det er mye folk osv. Vel, da det nettopp var ku-slipp på Bygdøy og flust av familier strømte til, var det tusenvis av folk som strømmet til og fullt av folk på gangveiene fra Bygdøylokket mot Kongsgården. Der kommer JT gående midt mot folkemengden, barnevogner, småbarn som nettopp hadde lært seg å gå, litt større barn på sykler med støttehjul og noen småsyklende uten støttehjul med mor og far på slep med hver sin sykkel, masse folk gående, store som små, eldre som unge. Men, Jan Thomas som da "hater folkemengder" og har sosial angst (har uttalt tidligere), neida, han går midt i mot alle sammen med Tyr (er det ikke dèt hunden heter) småtrippende 1,6 kg miniatyrhund midt mellom alle disse trippende løs. Første jeg tenkte var "hvordan tør dere dette med den lille, skjøre kroppen", det skal ingenting til før noen enten går på den lille (toypuddel/malteserblanding, maltipoo) hunden eller et lite barn fullt konsentrert om å holde seg på gangfeltet sykler rett på den. JT så rett frem, ikke ned på den lille pelsbylten. Og så var det folkemengden da? De rømmer byen og ønsker å unngå folkemengder for alt i livet? Den folkemengden som også fylles opp når det er solskinnsdager på Kongen Marina og de to ofte er å se der nede, eller, den enorme folkemengden de selv oppsøkte midt under kuslippet? For å si det slik, en halv time etter kuslippet var ferdig hadde alle reist, da hadde de unngått folkemengdene, men valgte de det? Nei. 

Og, ikke minst, for all del glem oppmerksomhet om du kjører en lilla metallic sportsbil på Frogner/Skillebekk. For det får du selvsagt ikke...Tror den er solgt nå, men det var noen som kommenterte det til de faktisk. Du ønsker ikke oppmerksomhet, men søker det allikevel. 

De sier èn ting, og gjør noe annet. 

Han trener seg på å ha mindre sosial angst ved å oppsøke folkemengder, har han uttalt, men å kjøre rundt i en bil som skriker "se på meg" når man har sosial angst, skjønner jeg ikke.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Tough cookie skrev (2 timer siden):

Han trener seg på å ha mindre sosial angst ved å oppsøke folkemengder, har han uttalt, men å kjøre rundt i en bil som skriker "se på meg" når man har sosial angst, skjønner jeg ikke.

Det er nå èn ting, å trene seg opp til å klare å håndtere større folkemengder. Skjønner den. Men, så var det dette med den lille krabaten på mellom 1-2 kg da, som hoppet nede på veien mellom tusenvis av store og små bein og sykler. At de ikke var redde for at den skulle bli skadet, det forstår ikke jeg. Et lite tråkk av et større barn så kunne en slik liten labb/pote fått stor skade. Tør ikke tenke på om en litt tyngre voksen hadde tråkket på den. Den var jo ikke i bånd og ble heller ikke bært. I slike situasjoner burde de aller fleste passe på litt, spesielt når det er så mye folk og den er så liten.  

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Baktusbror skrev (35 minutter siden):

Harlem Alexander? Er det noen som heter det? hehe. Stakkars. Harlem er et stedsnavn og et etternavn, ikke et fornavn.

Harlem er etternavnet men han har byttet om fornavn/etternavn i daglig bruk. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Det er nå èn ting, å trene seg opp til å klare å håndtere større folkemengder. Skjønner den. Men, så var det dette med den lile krabaten på mellom 1-2 kg da, som hoppet nede på veien mellom tusenvis av store og små bein og sykler. At de ikke var redde for at en skulle bli skadet, det forstår ikke jeg. Et lite tråkk av et større barn så kunne en slik liten labb/pote fått stor skade. Tør ikke tenke på om en litt tyngre voksen hadde tråkket på den. Den var jo ikke i bånd og ble heller ikke bært. I slike situasjoner burde de aller fleste passe på litt, spesielt når det er så mye folk og den er så liten.  

La bikkja bli påkjørt av barn eller tråkket på av voksne, tenker jeg. Når ikke hundeeierne selv er redde for bikkja, så kan ikke omgivelsene være det. Det er båndtvang og eierne gir blanke f... Dersom noe hadde skjedd  da hadde de nok laget bråk, tenker jeg, men det hadde vært deres egen feil.

En helt annen sak ang. samme type; jeg synes også Harlem skal få tyn for all fiksingen og triksing han har påkostet fjeset. Det er så stramt, at det straks revner. Kvinnelige influencere jf. SE som har like stivt fjes får kommentert operasjoner hun har foretatt. Dette bør Harlem få på "herresiden". Få mannlige er like dratt i motvind som han, Jan Thomas ser jo mindre operert ut en gemalen. Hvorfor er det nødvendig med disse inngrepene, hvorfor kan man ikke eldes naturlig og flott, og sette pris på de livstegnene som naturlig kommer?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Men dere har det bra sånn egentlig? For dette var skikkelig patetisk. Hva slags utfordringer opplever dere i hverdagen som følge av Harlems stramme hud, JTs sosial angst og deres godt oppdratte hund? Heia mobbing, det er skikkelig kult.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
ShiLi skrev (47 minutter siden):

Men dere har det bra sånn egentlig? For dette var skikkelig patetisk. Hva slags utfordringer opplever dere i hverdagen som følge av Harlems stramme hud, JTs sosial angst og deres godt oppdratte hund? Heia mobbing, det er skikkelig kult.

Er det mobbing at de ikke overholder båndtvangen? At det blir avisskriverier om dette og at Harlem sier i media at regler er til for å brytes?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Denne tråden ser jeg på som en ren mobbetråd, ja. Prøv å les alle kommentarene høyt til den første 12-åringen du finner i morgen, å hør med denne hva han/hun syns.

Endret av ShiLi
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Istapp skrev (2 timer siden):

La bikkja bli påkjørt av barn eller tråkket på av voksne, tenker jeg. Når ikke hundeeierne selv er redde for bikkja, så kan ikke omgivelsene være det. Det er båndtvang og eierne gir blanke f... Dersom noe hadde skjedd  da hadde de nok laget bråk, tenker jeg, men det hadde vært deres egen feil.

En helt annen sak ang. samme type; jeg synes også Harlem skal få tyn for all fiksingen og triksing han har påkostet fjeset. Det er så stramt, at det straks revner. Kvinnelige influencere jf. SE som har like stivt fjes får kommentert operasjoner hun har foretatt. Dette bør Harlem få på "herresiden". Få mannlige er like dratt i motvind som han, Jan Thomas ser jo mindre operert ut en gemalen. Hvorfor er det nødvendig med disse inngrepene, hvorfor kan man ikke eldes naturlig og flott, og sette pris på de livstegnene som naturlig kommer?

De snakkes jo om, begge to. Eller, alle tre for den saks skyld. Årsaken til at JT ikke får samme "tyn" er nok at mengden fillere har latt han unngå de store faceliftene. Det blir litt "hamster".. 

Ikke alle tenker på hvorfor mange kjendiser tar "ferie" f eks i Mexico, Thailand, Mallorca, Tyrkia osv..ikke bare ferie og latskap i sola der altså. Det kan gå litt penger på noen inngrep og. De ser så "freshe" og fine ut når de ankommer flyplassen hjemme, men det er nok ikke alltid bare søvn, strandliv og ro. Mange mediefolk som har tatt noen runder og. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Istapp skrev (På 25.6.2025 den 22.49):

.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
ShiLi skrev (9 timer siden):

Jeg opplever stadig utfordringer pga løse hunder da fler og fler virker å drite i båndtvangen, jeg er svært allergisk mot hund! Da er det kjipt å bli hoppet ned her og der av løse hunder som har eiere som ikke evner å tenke på andre enn seg selv. Allergener blir dratt med i bil og hus, ellers må jeg ha med meg klesskift. Så ja, det provoserer meg dypt at Harlem går rundt å nærmest reklamerer for å bryte båndtvangen..han er en av de som faktisk burde bli anmeldt. Han driter jo tydeligvis i denne loven og alle konsekvenser det har. Virker heller ikke som han faktisk evner å tenke konsekvenser for denne lille hunden han liksom skal være så glad i..

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Mange lover er laget for å beskytte idioter. De som har trent hunden sin godt burde ikke trenge å følge den loven. Hvis ingen tar skade, har ingenting galt skjedd, tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet

Nå er vel båndtvangloven laget for å beskytte dyr i perioden de de hekker eller har små, forsvarsløse kalver. Tviler ganske sterkt på at en miniatyrhund kan gjøre så veldig mye skade på viltet midt i Oslo. 🤣

• Liker 3
Skrevet (endret)
Damen86 skrev (29 minutter siden):

Jeg opplever stadig utfordringer pga løse hunder da fler og fler virker å drite i båndtvangen, jeg er svært allergisk mot hund! Da er det kjipt å bli hoppet ned her og der av løse hunder som har eiere som ikke evner å tenke på andre enn seg selv. Allergener blir dratt med i bil og hus, ellers må jeg ha med meg klesskift. Så ja, det provoserer meg dypt at Harlem går rundt å nærmest reklamerer for å bryte båndtvangen..han er en av de som faktisk burde bli anmeldt. Han driter jo tydeligvis i denne loven og alle konsekvenser det har. Virker heller ikke som han faktisk evner å tenke konsekvenser for denne lille hunden han liksom skal være så glad i..

Syns han fremstår usympatisk. Likte ham i dating programmet der han traff JT, men etter det fremstår han noe cocky og jeg ser ham også i alle kommentarfelt til kjendiser der han spammer dem med både «❤️ og 🔥». Ja jeg skjønner han er en del av «the inner cirkle nå, men dog….

Skjønner det er snakk om en liten hund, men det finnes allergikere som ikke trenger en hund hoppende på seg, noen er redde for hund uansett størrelse bl.a  

Uansett om det var noe humor involvert- så synes jeg ikke noe om uttalelsen hans i Seoghør: 

«- Regler er til for å brytes, så lenge det er innafor. Jeg får kanskje 20 meldinger daglig fra sure damer som sier «du må ta hunden din i bånd». Nei, la meg være i fred. Jeg trenger ikke noe bånd, jeg bor midt i byen. Her er det ikke noe elg eller fugler som skal føde. Tyr hadde ikke skadet ei flue.»

Endret av Zenhouse
  • Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...