Gå til innhold

Hva er greia med å unmatche når man har først matcha?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våger meg utpå Tinder igjen, da venninner mener jeg må prøve.. Jeg vet jeg ikke er de slanke pene damene, lita tjukkas med godt gjemte muskler. Så jeg leser faktisk bio til menn, de som ikke har, gidder jeg ikke å sveipe til høyre.  Det gjelder også de som er en tier ( som man ofte sier) helst vil ha pene tynne damer ( noen ganger er de ærlige og skriver det, ellers  tror jeg det) derfor sveiper jeg aldri på de. Så til dere menn, det er ikke bare «tiere» som drar damer. Jeg foretrekker helt ordinære dadbods, da de tenner meg mer. 

Jeg er ikke stygg, men jeg vet jeg ikke er modellpen og blitt eldre (45). Har hatt menn i «alle kategorier». Så det irriterer meg at hvis man har matcha, så tenker jeg at de faktisk har les bioen! Der står det alt, svart på hvitt at jeg ikke er slank etc. så man kan sveipe bort da. For jeg mistenker at man høyresveiper på alle damer, så når det blir match, gidder man å lede bio og får noia.. eller? Ja jeg blir skuffa😳

Jeg har nok mer troa på real life, da får de sett meg med engang og våge seg da.. sorry for ranten..

Anonymkode: fd1d2...182

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Cartman
Skrevet

En del er drittsekker. Jeg ville ikke tenkt mer over det. Egentlig er det bra at du slipper disse mannfolka. Jeg håper og tror det vil ordne seg for deg. Du må ikke snakke deg selv ned. 

AnonymBruker
Skrevet

Haha, det samme skjedde akkurat med meg nå. Vi hadde en god og innholdsrik samtale, men hun sletta meg allikevel 😅

Anonymkode: 0d5aa...e03

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn sveiper ja på alle, så sorterer de etterpå. Så match betyr ingenting.

Anonymkode: 55875...78f

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Menn sveiper ja på alle, så sorterer de etterpå. Så match betyr ingenting.

Anonymkode: 55875...78f

Dette er like sant som at jorda er flat. 

Anonymkode: 75651...c4f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, ble bare oppgitt.. men tenker den kommentaren om at jeg heldigvis slipper en slik person var god. Skal tenke sånn 😍 og ikke snakke meg selv ned 👍🏻 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lov å ombestemme seg.

Jeg høyresveiper ikke på alle, men med tanke på at menn nesten ikke får likes, nytter det ikke å luslese hver eneste profil før man bestemmer seg. Det må få tålig fort om man skal få tatt unna mange nok til å få en match i det hele tatt. En halvkjip konsekvens er jo da at man da mister noen potensielt gode fordi de gir et dårlig førsteinntrykk, og matcher med andre som viser seg, etter å ha sett på teksten og de andre bildene igjen, å være helt feil.

Anonymkode: 18886...786

AnonymBruker
Skrevet
Cartman skrev (11 timer siden):

En del er drittsekker. Jeg ville ikke tenkt mer over det. Egentlig er det bra at du slipper disse mannfolka. Jeg håper og tror det vil ordne seg for deg. Du må ikke snakke deg selv ned. 

Man er ikke drittsekk bare fordi man ikke vil ha varen som tilbys. Når man legger seg ut slik så er man faktisk en vare...

Folk som er intresserte og spør om en vare på finn.no men konkluderer med at varen ikke var som ønsket, er de drittsekker?

Anonymkode: 49d68...889

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Menn skylder deg jo ingenting, du har ikke krav på noe som helst fra dem?

Anonymkode: 59e1e...642

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Menn skylder deg jo ingenting, du har ikke krav på noe som helst fra dem?

Anonymkode: 59e1e...642

Hvem er det som sier at ts sier at menn skylder henne noe?? Hva er dette slags tåpelig utsagn... 

men jeg mener jo at man har krav på et minimum av anstendighet fra folk, men vet at det ikke finnes lenger på nett...  men slutt med tulleutsagnet ditt 

Anonymkode: 357c1...76b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det de som sier at de unmatcher fordi du ikke er slank, eller du som har bestemt deg for at det må være årsaken? 

Og istedet for å ha i bioen at du ikke er slank, så holder det vel med bilder? 
De fleste klarer se på bilder om de finner en person attraktiv utseendemessig, bioen bør heller inneholde noe som ikke er åpenlyst på bildene. 

Anonymkode: 9a4d4...52a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Cartman
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man er ikke drittsekk bare fordi man ikke vil ha varen som tilbys. Når man legger seg ut slik så er man faktisk en vare...

Folk som er intresserte og spør om en vare på finn.no men konkluderer med at varen ikke var som ønsket, er de drittsekker?

Anonymkode: 49d68...889

Mennesker er ikke ting eller varer på finn.no. 

AnonymBruker
Skrevet

45 og er på datingapper?

Anonymkode: f267c...a31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

45 og er på datingapper?

Ja hvor skal jeg ellers finne meg kjæreste? 

Anonymkode: 1858f...3aa

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS:
Jeg sier ikke at det at jeg er tjukk er grunnen, hadde bare en dårlig dag. Ble litt lei av all unmatchingen. Men etter noen dager der inne tenker jeg kanskje at Tinder ikke er helt for meg. Jeg tror det er viktigere å finne noen som faktisk kan bli glad i meg sånn som jeg er – hele pakka. Jeg er jo ikke 20 lenger, og det er helt greit. Det er heller ikke som det var da jeg var 20 😅 Så ja, vi "gamliser" er faktisk også på tinder, for vi vil jo som alle andre som er der å  møte noen. Om det er for ONS eller noe seriøst, man har kroppslige behov, såvel som psykiske. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 23.31):

Haha, det samme skjedde akkurat med meg nå. Vi hadde en god og innholdsrik samtale, men hun sletta meg allikevel 😅

Anonymkode: 0d5aa...e03

Det er jo ikke det samme. Her var det jo åpenbart noe du sa som hun syntes var uattraktivt. HI handler om de som unmatcher uten å ha prata med deg i det hele tatt.

Anonymkode: 3ebdd...6f3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

45 og er på datingapper?

Ja? Er det så rart? Det er vel det som er mest vanlig, om man ønsker seg en kjæreste. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også skikkelig satt ut av dette i starten! I det hele tatt ble jeg mye såra av Tinder og de andre appene. Jeg innså jeg ikke var klar for det, at jeg var for sårbar. Nå er jeg på en app igjen, føler jeg ikke helt kan la sjansen være ubrukt. Det irriterer litt innimellom, men nå ser jeg det meste bare som underholdning når de oppfører seg teit. hvis du blir for lei deg, ville jeg droppa det, det er det ikke verd. Jeg hadde det bra uten og, men det er jo ikke så lett å møte andre single i voksen alder, de fleste er opptatt!

Anonymkode: ac22a...633

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg (kvinne) unmatcher hvis fyren skriver noe dust, eller om han bare forteller om seg selv og ikke klarer å spørre meg om noe (og det gjelder mange menn!). 

Anonymkode: 7a5de...3b9

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2025 den 17.53):

Jeg (kvinne) unmatcher hvis fyren skriver noe dust, eller om han bare forteller om seg selv og ikke klarer å spørre meg om noe (og det gjelder mange menn!). 

Anonymkode: 7a5de...3b9

Hvor går grensa for å være dust da?  Må første melding være en konversasjonell genistrek, eller holder det med å være normal og høflig?

Jeg skjønner at datingapper er en egen jungel og man må ikke ta så personlig det som skjer.

Men jeg stusser og rister på hodet av og til når jeg får like av en dame. Ja, hun klikker først på meg. Jeg liker tilbake så det blir en match. Flere ting gjør at jeg er helt sikker på det ikke er fake accounts eller catfish. Dette er da interessante damer som later til å ha mye felles interesser og verdier som meg selv. (i motsetning til alle de jeg får likes fra som helt åpenbart har en livsstil som er inkompatibel med min)

Så jeg sender en helt grei melding først bare for å hilse på, takke for match ol.  Null svar.... Null og nix. Hva var vitsen med å like da?? - Apropos alle de som klager over menn som ikke skriver først eller åpner med "skal vi pule?"  Kanskje en ide å svare de som er seriøse da? 

Litt "rant" fra min side. Jeg vet ingen kan svare på vegne av andre her - men det er så mye med kulturen på disse dating-appene jeg ikke skjønner meg på.....  

Anonymkode: 2d2d4...808

• Hjerte 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...