Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker at det å bytte jobb har tatt på. Jeg føler på ekstremt høye skuldre når jeg kommer hjem og klarer ikke å slappe av før jeg har kommet hjem. 
I den gamle jobben var ikke miljøet helt optimalt og jeg hadde noen synspunkter jeg delte naivt. Der jeg trodde man ville respektere hverandre, men endte med at jeg ble utestengt og baksnakket. Jeg er ikke en som vanligvis bryr meg om at ikke alle liker meg, men når det var fra alle kanter på jobb med mennesker jeg ikke hadde utvekslet et ord med og at det kom fra så mange kanter tok på. Jeg merker måten jeg ble møtt på og kommentarene/blikkene. 
Fikk meg ny jobb. Dette er et lite sted og jeg tror nok noen kjenner hverandre fra den gamle jobben og den nye. Den nye jobben har et utrolig godt miljø og følte meg utrolig godt ivaretatt. Men fikk noen kommentarer som jeg lurer handlet om å teste meg i relasjon til mine synspunkter fra gamle jobben. Men ikke på en ufin måte, men sikkert for å finne ut hvem jeg var i forhold til hva de har hørt. Antar jeg. 
Det jeg har pratet om er likestilling på ulike områder. Jeg burde nok være sterk å stå i det, men merker at det tærte på. Kommer ikke til å nevne noe på den nye jobben. Jeg forstår ikke hvorfor dette plager folk (generelt mest menn, men også kvinner faktisk), men det har det vist seg at det gjør. Jeg har ikke hatt noen vonde intensjoner med å snakke om dette temaet. Og selvfølgelig lært at man ikke burde snakke om politikk (vil si likestilling er en del av det). 
Merker at det sitter i meg og blir litt farget av andres kommentarer. Jeg er sikkert svak. Kjenner det har påvirket meg. Jeg har blitt en sånn unnskyld for at jeg er til, som ikke er likt meg. Men kjenner jeg ikke klarer å stå i det alene. 
Kjenner jeg er nervøs og redd for å bli misforstått og baksnakket på nytt. Har noen råd eller tips å komme med når det gjelder å komme godt inn i et arbeidsmiljø? 

Anonymkode: c3d36...d85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta tiden til hjelp. Og ikke snakk om politikk, religion eller .. har glemt den tredje. 

Anonymkode: aac29...e2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ta tiden til hjelp. Og ikke snakk om politikk, religion eller .. har glemt den tredje. 

Anonymkode: aac29...e2a

Politikk, religion, skilsmisse, seksuell legning, diagnoser og veganer/sterke matpreferanser kan være greit å ikke snakke om hvis man egentlig har sterke meninger om det.

Anonymkode: 025b7...032

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...