AnonymBruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Hei teller dere kalorier dere som går på wegovy og hvor mye bør en egentlig ligge på ? Prøvde ligge over 1200 før ,rundt 1400 men gikk bare opp i vekt Anonymkode: 3176a...a75
AnonymBruker Skrevet 24. juni #2 Skrevet 24. juni Nei, det gjør jeg ikke. Spiser det jeg har lyst på. Anonymkode: f728a...846
AnonymBruker Skrevet 25. juni #3 Skrevet 25. juni Jeg passer på inntak, men teller ikke kalorier, da jeg har sånn ca. kontroll på det. Bruker knekkebrødkuren som utgangspunkt, men følger den ikke helt slavisk. Jeg har kun "utskeielser" i helgene, og da i forhold til middager og alkohol, men det begrenser seg nå av seg selv pga wegowy. Trener styrke i tillegg. Gått ned 7,5 kg på 7 uker. Anonymkode: f4570...39f
AnonymBruker Skrevet 25. juni #4 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg passer på inntak, men teller ikke kalorier, da jeg har sånn ca. kontroll på det. Bruker knekkebrødkuren som utgangspunkt, men følger den ikke helt slavisk. Jeg har kun "utskeielser" i helgene, og da i forhold til middager og alkohol, men det begrenser seg nå av seg selv pga wegowy. Trener styrke i tillegg. Gått ned 7,5 kg på 7 uker. Anonymkode: f4570...39f Det er veldig bra spiser du da 4 måltid om dagen ? Anonymkode: 3176a...a75
AnonymBruker Skrevet 25. juni #5 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er veldig bra spiser du da 4 måltid om dagen ? Anonymkode: 3176a...a75 Spiser 3-4 måltider - alt etter hvilken middag jeg har spist. 😊 Jeg sjekket forresten https://www.felleskatalogen.no/medisin/wegovy-flextouch-novo-nordisk-721953, og der står det at wegovy bør være i "Tillegg til diett med redusert kaloriinntak og økt fysisk aktivitet for vektkontroll, inkl. vekttap og vedlikehold av vekt". 😊. Vi reagerer ulikt på wegovy. Jeg har nesten ingen bivirkninger, så hvis jeg ikke passet på inntak kunne jeg ha spist mye mer, og ville ikke hatt like stort vekttap. Siden wegovy for mange slutter å "virke" (vekttap stagnerer) etter en tid, er det viktig for min del å utnytte tiden best mulig. I tillegg jobber jeg for en livsstilsendring samtidig som jeg går på wegovy. (Om noen reagerer på "raskt vekttap": Denne studien viser at vekttaphastigheten påvirker ikke andelen vektgjenvinning innen 144 uker, og tilbakeviser dermed nåværende kostholdsretningslinjer som anbefaler gradvis fremfor raskt vekttap, jf. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/knekkebroddietten-veldig-effektiv/16776866/ ). Anonymkode: f4570...39f 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Nei. Jeg har laget meg en måltidsrytme som jeg forholder meg til, og spiser én porsjon til hvert måltid. Da trenger jeg ikke telle kalorier ☺️ Anonymkode: aad47...86e
AnonymBruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni Nei, teller ikke kalorier, spiser vanlig mat og holder snack t helg i små mengder. Og mosjon daglig og trening x 3/uka. Anonymkode: e1aaf...9eb
AnonymBruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Nei, jeg slet sånn med å få i meg noesomhelst etterhvert. Nå er jeg «ferdig» og står på vedlikeholdsdose og kjenner at wegovyen begrenser meg nok uansett. Anonymkode: ae939...170
AnonymBruker Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 22.50): Hei teller dere kalorier dere som går på wegovy og hvor mye bør en egentlig ligge på ? Prøvde ligge over 1200 før ,rundt 1400 men gikk bare opp i vekt Anonymkode: 3176a...a75 Du kan ikke gå opp i vekt på 1200 kcal, da underrapporterer du. Basalforbrenningen din er høyere enn 1200.. Anonymkode: 84155...a76
AnonymBruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni Teller kalorier nå, er på tredje uke med wegovy. Ligger mellom 1100-1400, veier maten og passer på fettinnhold. Spiser tre måltider, med 1-2 frukt imellom hvis eg trenger der. Kjenner sulten er mye mindre og , suget etter snop/mat er nesten borte. Har ikke veid meg siden oppstart, men bukselinningen strammer ikke like mye. Målet er -15/20 kg. Da er bmi innafor normalvektig. Anonymkode: 84155...a76
Amatariel Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni Nei, absolutt ikke. Begynte med min livsstilsendring for 3 år siden, og wegovy for snart 1 år siden. Har ikke telt en kalori på disse tre årene, og det er først når jeg la bort tanker om dietter at vekten endelig har begynt å tikke nedover. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan ikke gå opp i vekt på 1200 kcal, da underrapporterer du. Basalforbrenningen din er høyere enn 1200.. Anonymkode: 84155...a76 Min basalforbrenning er 1300. Er ikke spesielt høy og 10-15kg for mye, om man regner ut fra bmi. Anonymkode: 4299e...315
AnonymBruker Skrevet 29. juni #13 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 22.50): Hei teller dere kalorier dere som går på wegovy og hvor mye bør en egentlig ligge på ? Prøvde ligge over 1200 før ,rundt 1400 men gikk bare opp i vekt Anonymkode: 3176a...a75 Har brukt apper som lifesum/MyFitnessPal for å loggføre inntak i mange år. Har nettopp begynt på wegovy (laveste dose), og bruker appene fortsatt, men nå med motsatt mål: Før rant kaloriene inn og utfordringen var å begrense inntaket. Nå bruker jeg den for å sørge for at jeg får i meg nok næring, fordi det er ærlig talt ingenting som frister i matveien. For en som har slitt med matstøy, overvekt og overspising hele livet, så er dette en nærmest absurd opplevelse. 1200 kcal er lite for et gjennomsnittlig, voksent menneske. Jeg tror det er godt under hva som er anbefalt å spise over tid. Er ikke det rundt der man ligger hvis man skal på diett for rask vektnedgang før operasjon e.l? Nå skal det sies at kroppen går i survival mode hvis man spiser altfor lite over tid, altså bl.a at forbrenningen reduseres til et minimum. Hva består disse 1200-1400 kcal av? Er du i fysisk aktivitet? Anonymkode: 568bc...cf0
AnonymBruker Skrevet 29. juni #14 Skrevet 29. juni Nei, teller ikke kalorier. Har kuttet ut potetgull, fastfood etc. Har gått ned 30 kg nå. Tok meg 1.5 år på wegovy. Anonymkode: 7739e...c4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå