Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en deal med ungene om at de skal ha på snapkart for meg nå når de er en del ute på kveldene. Men har sett at guttungen er bare tre ulike steder, enten skolen, hjemme eller gymmet. Nå f.eks., står det at han var på gymmet for to timer siden, samtidig som det står at han har vært aktiv på snap for 15 min siden. 
Det jeg vet er at det er disse tre stedene han har gratis wifi, mulig derfor det slår ut bare der?  Noen som vet? Eller har han satt på innstillinger som gjør at han bevisst ikke viser for meg hvor han er?

Og ja, bør sikkert stole mer på ungen (han er 16) enn å stalke på snap, men han svarer jo aldri på meldinger eller når jeg ringer ☹️

Anonymkode: a2c52...682

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ser bare hvor han var sist han var inne på appen 😊 

AnonymBruker
Skrevet
Karmaisabitch skrev (4 minutter siden):

Du ser bare hvor han var sist han var inne på appen 😊 

Men når det står på kartet at han var aktiv for 2 t siden og så når jeg klikker på figuren på kartet står det 15 min…. Skjønner hva jeg mener?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har family link via Google. Har en på 14 som aldri svarer, og da trykker jeg på "spill av lyd", da ringer han meg alltid opp.

Har lest at om man skrur av posisjon på snapmap så vises det der de var da den ble slått av, at det ser ut som de fortsatt er der.

Anonymkode: eeef6...8a2

Skrevet

Han ”fryser” snapkartet. Godt kjent triks blant ungdommer. Benytt heller Finn min iPhone. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fryser man kartet da? Gamlemor på 40 skjønner ikke sånt 🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men når det står på kartet at han var aktiv for 2 t siden og så når jeg klikker på figuren på kartet står det 15 min…. Skjønner hva jeg mener?

Vet hva du mener. Har sett det selv. Kanskje dere begge må oppdatere appen. 

Anonymkode: 3220c...9ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan fryser man kartet da? Gamlemor på 40 skjønner ikke sånt 🤣

Ved å slå av posisjonstjenesten eller låse gps via en app/vpn. 

Anonymkode: a4e60...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Trodde man havnet i spøkelsesmodus på kartet hvis man slo av stedstjenester? Gjør man ikke det, altså?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trodde man havnet i spøkelsesmodus på kartet hvis man slo av stedstjenester? Gjør man ikke det, altså?

Kun om man går inn på kartet, ikke om man bare er innom meldinger/snaps. 

Anonymkode: a4e60...aa4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis han har aktivert at kartet oppdateres i bakgrunnen, betyr det at appen sist registrerte posisjonen hans for 15 minutter siden – det var da han befant seg på det stedet. Men han åpnet selve appen sist for 2 timer siden. Dette kan være forvirrende fordi begge disse tidspunktene omtales som at han er «aktiv». Håper dette gjør det litt tydeligere. Jeg bruker selv Snapchat.

Anonymkode: 1bffe...882

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvis han har aktivert at kartet oppdateres i bakgrunnen, betyr det at appen sist registrerte posisjonen hans for 15 minutter siden – det var da han befant seg på det stedet. Men han åpnet selve appen sist for 2 timer siden. Dette kan være forvirrende fordi begge disse tidspunktene omtales som at han er «aktiv». Håper dette gjør det litt tydeligere. Jeg bruker selv Snapchat.

Anonymkode: 1bffe...882

Skjønner hva du mener for er slik med datteren min. Hun bruker stedstjenester i bakgrunnen og stedet oppdateres selv om hun ikke er aktiv. Men sønnen er omvendt. Det står f.eks. at han er på gymmet, sist sett for to timer siden står det på kartet. Men klikker jeg på emoji står det under den at han var aktiv for 15 min siden. Men kartet er ikke oppdatert og står fortsatt to timer siden lokalisert på gymmet. Hvordan gjør han de innstillingene lurer jeg på. Og merker meg at det kun er der, skolen og hjemme han dukker opp på kartet. Der har han wifi og ikke 5G. Om det kan ha noe å si?

Har også tenkt på om det kan være at mobil data er oppbrukt, men vil man da i appen kunne se at han har åpnet den hvis han ikke er på nett ? Spiller igrunn ikke så stor rolle, han er en grei fyr som ikke ender i trøbbel og sånt, men nå er jeg bare irritert fordi jeg ikke skjønner greia. Og han sier han ikke vet hvorfor det er sånn men det trenger ikke være sant 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...