Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke særlig spirituell av meg for å si det sånn, men har i mange år hørt min mann komme hjem rett før han faktisk kommer.

Jeg har vent meg til at hvis han ikke kommer inn med en gang han har parkert, så betyr det bare at han kommer kjørende på ekte om et øyeblikk i stedet. 

Det kan ikke forklares med at han ofte kommer til samme tid eller med andre biler i nærheten. Det er helt reelt. Og jeg hører ikke de fire barna våre før de kommer, kun han. 

Vet man noe om hva dette fenomenet skyldes?

Anonymkode: fbc24...027

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har det likt med mannen min. Ingen andre. 

Søstera mi hadde det også med eksen. En gang så hun han i hagen til og med, selv om han ikke var der.

Aner ikke hvorfor det skjer. Det er veldig spesielt. 

Anonymkode: 657d0...df1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Merkelig! Lurer virkelig på hva dette skyldes. Og det er jo tydeligvis et fenomen siden det faktisk har et gammelt navn.

Anonymkode: 5ab33...f07

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Min mann hadde vardøger da vi bodde et spesielt sted. Det hadde skjedd et drap der. Det fant vi ut lenge etter at vi hadde flyttet derfra. Har ikke hatt vardøger hverken før eller siden. 

Anonymkode: 6b3f3...7ee

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Min mann hadde vardøger da vi bodde et spesielt sted. Det hadde skjedd et drap der. Det fant vi ut lenge etter at vi hadde flyttet derfra. Har ikke hatt vardøger hverken før eller siden. 

Vardøger har ingen ting med spøkelser å gjøre

Anonymkode: 2ff73...cb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vardøger har ingen ting med spøkelser å gjøre

Anonymkode: 2ff73...cb8

Nei?  Det har jeg ikke påstått heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Her opplevd det en gang, med en kollega. Det er to mulige innganger til kontorplassen vår, og jeg hørte helt tydelig at noen gikk i den ene. Døren gikk opp og igjen, hun gikk over gulvet sånn som hun gjør, med en liten halting, hun åpnet kontordøren sin, slo på lyset, satt fra seg vesken og trakk frem stolen. Det eneste som manglet var at hun ikke ropte god morgen, som hun bruker å gjøre. Så jeg ropte god morgen, og fikk ikke noe svar. Gikk for å sjekke, og da var det helt mørk på hennes kontor, ingen tegn på at noen hadde vært der. Ingen tegn til at det var andre enn meg i hele lokalet. Da jeg var på vei til å sette meg igjen, og trodde jeg var blitt gal, kom hun. Og hun gjorde akkurat som jeg hadde hørt noen minutter tidligere, bare at hun sa god morgen i tillegg. 

Anonymkode: 54325...eeb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mye av det. Mere som barn. Hørte ofte foreldrene mine kom hjem noen minutter før de gjorde det.Da hørte jeg ikke bare bilen,men det slamret i døren,vinduene dirret . Helt vanlig i min familie da😁

Anonymkode: c7800...768

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Faren min har vardøger, og Butter har vardøger. 

AnonymBruker
Skrevet

Har det samme med mannen. Har lagt merke til at katten også reagerer på samme tid som meg. Dette skjer til forskjellige tider, så det er ikke slik at han er ventet hjem. Kan også fornemme rett før han ringer eller tekster. Kanskje ikke så oppsiktsvekkende, fordi det er en person jeg har nært på meg.

Det er mer spesielt å oppleve at de jeg tenker på ut av det blå, ringer eller tekster. Det har vært spesielt merkverdig med folk som jeg ikke lengre har i livet mitt, som plutselig tar kontakt. 

Fornemmer andre ting også. Der jeg bodde tidligere følte jeg nærvær av en hund. Beskrev den til utleier. Han sa at de hadde hatt en hund, slik jeg beskrev den, for mange år siden. Hundens nærvær forsvant da jeg skaffet meg katt. 

Har hatt mange slike opplevelser gjennom årene. Har fått "advarsler" og beskjeder gjennom drømmer siden jeg var liten, så for meg er det ikke noe merkelig ved vardøger og slikt.

Anonymkode: ad76e...0c1

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...