AnonymBruker Skrevet 25. juni #21 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg får aldri diesel biler til å starte. Anonymkode: 891aa...2e8 Hm, skru på strøm og la den gløde før du vrir om nøkkelen det siste kneppet….. Det viser i dashbordet når glødelampen slukker. Anonymkode: b22df...159
AnonymBruker Skrevet 25. juni #22 Skrevet 25. juni Perelandra skrev (3 timer siden): Jeg har elektrisk varebil nå, men hadde tidligere en bensindrevet. Det var en Citroën Berlingo 2007 modell. Det er mulig at det kun er eldre varebiler som går på bensin, og ingen nyere? Skal ha en gammel. Anonymkode: 891aa...2e8
AnonymBruker Skrevet 25. juni #23 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hm, skru på strøm og la den gløde før du vrir om nøkkelen det siste kneppet….. Det viser i dashbordet når glødelampen slukker. Anonymkode: b22df...159 De virka ikke med glødelampen heller. Anonymkode: 891aa...2e8
AnonymBruker Skrevet 25. juni #24 Skrevet 25. juni TBL12 skrev (23 timer siden): Se etter en bil med Webasto eller Eberspächer montert, fortrinnsvis fra fabrikk. Dette er parkerings varmer, som kan varme motor og noen utgaver også kupe. En del opplever 12V batteri tappes ved bruk av parkeringsvarmer. Spesielt ved mye småkjøring. Kjører du mye og langt skal ikke det være noe problem å lade opp igjen 12V batteriet. Kjører ikke mye og ikke langt heller. Kun langt en gang i uka. Er det for lite? Anonymkode: 891aa...2e8
tdm900 Skrevet 26. juni #25 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjører ikke mye og ikke langt heller. Kun langt en gang i uka. Er det for lite? Anonymkode: 891aa...2e8 Ja det for lite. Du må kjøre like lenge, som den tida du har brukt varmeren. Det pga av at batteriet ikke blir ladet godt nok opp igjen, og det blir gradvis lavere spenning. Varmeren vil ikke starte på en gitt minimum spenning, men ikke sikkert bilen starter heller i streng kulde da. Det andre er at slike brennere må gå lenge nok, for å brenne seg ”ren” etter en oppstart, så det er og et minus med korte turer og hjelpevarmer, og diesel generelt.
AnonymBruker Skrevet 26. juni #26 Skrevet 26. juni tdm900 skrev (3 timer siden): Ja det for lite. Du må kjøre like lenge, som den tida du har brukt varmeren. Det pga av at batteriet ikke blir ladet godt nok opp igjen, og det blir gradvis lavere spenning. Varmeren vil ikke starte på en gitt minimum spenning, men ikke sikkert bilen starter heller i streng kulde da. Det andre er at slike brennere må gå lenge nok, for å brenne seg ”ren” etter en oppstart, så det er og et minus med korte turer og hjelpevarmer, og diesel generelt. Må jeg da kjøre for å kjøre da? Blir ikke det veldig dyrt da? Anonymkode: 891aa...2e8
tdm900 Skrevet 26. juni #27 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Må jeg da kjøre for å kjøre da? Blir ikke det veldig dyrt da? Anonymkode: 891aa...2e8 Med diesel og små korte turer, ja! Er mange som ikke skjønner hvor dumt det er å kjøre småturer med diesel.
TBL12 Skrevet 26. juni #28 Skrevet 26. juni (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Må jeg da kjøre for å kjøre da? Blir ikke det veldig dyrt da? Anonymkode: 891aa...2e8 Hvor ofte det er påkrevet eller anbefalt å kjøre dieselmotoren varm skal jeg være forsiktig å uttale meg om. Egen erfaring med diesel var det mange småturer, men også noen lengre på 3-4 mil. Opplevde ikke tomt batteri. Men, jeg hadde ikke parkeringsvarmer. Jeg benyttet elektrisk motorvarmer og ladet batteriet av og til. Om en monterer en elektrisk motorvarmer og batterilader kan begge deler starte automatisk ved behov. Ulempe med elektrisk motorvarmer er behov for fremført strøm. Har en ikke tilgang på strøm kan en lade batteriet via en batteridrevet batterilader. (Men, mest vanlig er starthjelp som gir strøm noen sekunder for å starte bilen.) Endret 26. juni av TBL12
AnonymBruker Skrevet 26. juni #29 Skrevet 26. juni tdm900 skrev (3 timer siden): Med diesel og små korte turer, ja! Er mange som ikke skjønner hvor dumt det er å kjøre småturer med diesel. Vi har altid hatt diesel. Kjørt alt fra kun 3 km til 20 km av gangen. Aldri hatt noe problem. Hadde faktisk mer problem med en bensin bil vi hadde med forskjellige ting Anonymkode: b23d1...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå