AnonymBruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Hvorfor går 99 prosent av alle varebiler på Diesel og ikke bensin? Jeg vil ha en varebil som går på bensin da jeg liker bensin best men det er nesten umulig å få tak i. Anonymkode: 891aa...2e8
Illuminatum Skrevet 24. juni #2 Skrevet 24. juni Bedre driftsøkonomi og kan dra tyngre hengere. Diesel kan du ofte få mye mer km ut av 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #3 Skrevet 24. juni Illuminatum skrev (7 minutter siden): Bedre driftsøkonomi og kan dra tyngre hengere. Diesel kan du ofte få mye mer km ut av Men diesel biler starter ikke om vinteren. Anonymkode: 891aa...2e8
Gaia Skrevet 24. juni #4 Skrevet 24. juni Mange årsaker. Dieselmotorer har lengre levetid, og i flere land har dieselbiler lavere avgift i innkjøp når de brukes til kjøring i næring. Det handler også om bedre utnyttelse av drivstoffet (blir billigere å kjøre), at diesel er billigere enn bensin og at de har mer trekk-kraft, noe som gjør at man kan få med seg mye for en billig penge. Sikkert enda flere grunner, men dette er de jeg kommer på. 1 1
Gaia Skrevet 24. juni #5 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men diesel biler starter ikke om vinteren. Anonymkode: 891aa...2e8 Hørt om dieselvarmer? 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #6 Skrevet 24. juni Gaia skrev (Akkurat nå): Mange årsaker. Dieselmotorer har lengre levetid, og i flere land har dieselbiler lavere avgift i innkjøp når de brukes til kjøring i næring. Det handler også om bedre utnyttelse av drivstoffet (blir billigere å kjøre), at diesel er billigere enn bensin og at de har mer trekk-kraft, noe som gjør at man kan få med seg mye for en billig penge. Sikkert enda flere grunner, men dette er de jeg kommer på. Men diesel starter aldri når jeg skal kjøre om vinteren. Og halve året er det vinter i Norge. Anonymkode: 891aa...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #7 Skrevet 24. juni Gaia skrev (Akkurat nå): Hørt om dieselvarmer? Hvordan funker det? Har ikke strøm ute? Anonymkode: 891aa...2e8
AnonymBruker Skrevet 24. juni #8 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men diesel biler starter ikke om vinteren. Anonymkode: 891aa...2e8 Med et sunt batteri, oljebytte etter intervaller og vinterdiesel skal det være rimelig kaldt før den ikke vil starte. Anonymkode: 4141a...ad4 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #9 Skrevet 24. juni Men hvorfor finnes varebiler ikke som bensin? Er sikkert flere enn meg som foretrekker å kjøre med bensinbiler. Jeg har kjørt begge to og jeg foretrekker absolutt bensin 100 prosent. Anonymkode: 891aa...2e8
AnonymBruker Skrevet 24. juni #10 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med et sunt batteri, oljebytte etter intervaller og vinterdiesel skal det være rimelig kaldt før den ikke vil starte. Anonymkode: 4141a...ad4 Slet med en bil i to vintre og den var på verksted mange ganger. Ble taua mange ganger til bilverksted av NAF så har ekstremt dårlig erfaring med diesel biler. Anonymkode: 891aa...2e8
Gaia Skrevet 24. juni #11 Skrevet 24. juni (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan funker det? Har ikke strøm ute? Anonymkode: 891aa...2e8 Den henter en liten mengde diesel fra bilens drivstofftank. Dieselen forbrennes i et lite brennkammer inne i varmeren, og varmen som genereres brukes til å varme opp bilen. Den trenger ingen strømkabel for å fikse varme i bilen. Endret 24. juni av Gaia 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #12 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor finnes varebiler ikke som bensin? Er sikkert flere enn meg som foretrekker å kjøre med bensinbiler. Jeg har kjørt begge to og jeg foretrekker absolutt bensin 100 prosent. Anonymkode: 891aa...2e8 Men det har du fått svar på. For næringsdrivende får man trekke av mer i regnskapet for diesel enn bensin, de bruker mindre drivstoff, de er seigere og varer lengre. Du kan selvsagt bestille en ny hos forhandler med bensinmotor, om de i det hele tatt har det i sortimentet sitt. Anonymkode: 4141a...ad4 2 1
Illuminatum Skrevet 24. juni #13 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Men diesel biler starter ikke om vinteren. Anonymkode: 891aa...2e8 Klart den gjør det. Har selv hatt dieselbil, men må innrømme at jeg ikke har startet den kaldere enn i -32. 2
TBL12 Skrevet 24. juni #14 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Men diesel biler starter ikke om vinteren. Anonymkode: 891aa...2e8 Se etter en bil med Webasto eller Eberspächer montert, fortrinnsvis fra fabrikk. Dette er parkerings varmer, som kan varme motor og noen utgaver også kupe. En del opplever 12V batteri tappes ved bruk av parkeringsvarmer. Spesielt ved mye småkjøring. Kjører du mye og langt skal ikke det være noe problem å lade opp igjen 12V batteriet.
AnonymBruker Skrevet 25. juni #15 Skrevet 25. juni VW Caddy er levert med bensin. 1,4 TSI motoren har jeg vurdert selv. Blir privat en del småkjøring, så diesel er ikke aktuelt. Anonymkode: 289fa...06e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #16 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men diesel biler starter ikke om vinteren. Anonymkode: 891aa...2e8 Hvor har du det fra. Har hatt diesel bil i 30 år. Og starter uten noe problem. Tilogmed når vi hadde -35, bensin bil derimot måtte jeg sette i motorvarmer for å få startet. Så lenge glødeplugger, olje osv er fulgt opp starter det Anonymkode: b23d1...b04 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #17 Skrevet 25. juni Jeg får aldri diesel biler til å starte. Anonymkode: 891aa...2e8
AnonymBruker Skrevet 25. juni #18 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg får aldri diesel biler til å starte. Anonymkode: 891aa...2e8 Det er merkelig. Jeg har kjørt en rekke dieselbiler i løpet av nærmere 30 år, alle har startet også i kulden (selvfølgelig). Både på jobb og privat, fra Toyota til Huyndai, varebil, traktor, gravemaskin, lastebil og mer til. Må være brukerfeil. Anonymkode: 7aa24...57f 3
Perelandra Skrevet 25. juni #19 Skrevet 25. juni Jeg har elektrisk varebil nå, men hadde tidligere en bensindrevet. Det var en Citroën Berlingo 2007 modell. Det er mulig at det kun er eldre varebiler som går på bensin, og ingen nyere?
Maskinfører Skrevet 25. juni #20 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men diesel starter aldri når jeg skal kjøre om vinteren. Og halve året er det vinter i Norge. Anonymkode: 891aa...2e8 Skifte glødeplugger eller ha parafin i Dieselen 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå