Gå til innhold

Babyshower for barn nr. 2. Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt nyskjerrig her. Babyshowers er blitt utrolig vanlig, og jeg kjenner ingen som ikke har fått det de siste årene. Jeg fikk et selv når jeg vente førstemann. Nå er jeg gravid med nr 2. 

Min bestevennine fortalte meg nå at hun ble ekstremt lei seg og skuffet over at hun ikke fikk babyshower når hun var gravid med nr 2. Det er 4 år siden, men hun følte fortsatt på den sorgen. Jeg måtte bare unnskylde, for jeg hadde ikke tenkt på det et sekund at jeg skulle ordne enda en for henne. Men er det virkelig vanlig å forvente at man får det med de neste barna også?🫣😅

Anonymkode: 5a7f4...7ac

• Liker 1
Skrevet

Jeg har arrangert babyshower for baby nr. 4 eller 5. fordi jeg syntes det var hyggelig å gjøre for en god venn som ofte ikke får så mye oppmerksomhet. Selv venter jeg nr 2 nå og forventer ingenting 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: b1a78...58a

Skrevet

Jeg arrangerte min egen første gangen, så håper noen ønsker å gjøre det for nr 2 når den tid kommer 😅

Anonymkode: 7b909...b7e

Skrevet

Skal man først følge en amerikansk tradisjon, så bør man gjøre det hele veien.

Babyshower der er like vanlig for barn nr 4 som barn nr 1.

Anonymkode: c6112...753

Skrevet

Jeg fikk kun med nr 1

Anonymkode: 51311...505

Skrevet

Jeg fikk for begge mine ja 😅

Anonymkode: 41024...1b3

Skrevet

Spørs på den gravide - har en venninne som ble veldig fornærmet over å ikke få babyshower med nr.2, mens andre syns det holdt mer enn nok med nr 1. Her tenker jeg det er best å ta en liten forventningsavklaring med den som er gravid før man går i gang (eller dropper) planlegging :)

Anonymkode: 3b428...2c9

• Liker 1
Skrevet

Det er litt både og etter min erfaring, jeg fikk ikke for nr 2 men det hadde jeg ikke noe behov for heller. Noen venninner fikk for nr 2 og 3, andre kun for nr 1 som meg. Tenker det går litt på om man har venninner som liker å stelle i stand/om man er en person som legger mye i det.

Min ene venninne sin babyshower ble avlyst pga korona, og hun ble veldig lei seg. Så vi gjorde liksom en ekstra innsats for å få til en fin en for nummer 2. Ellers har folk vært ganske tydelige på om de vil ha eller ikke så har man bare gått ut ifra det. Det er jo bare å spørre. 

Anonymkode: 7bdf3...14e

Skrevet

Jeg fikk kun for nummer 3 :ler:

Da jeg fikk de to første, var det ikke så vanlig med babyshowers, hvert fall ikke i min vennegjeng, og vi var i tillegg ganske unge (alle under 25). Nå skal jeg ha en attpåklatt, og denne gangen ble det babyshower. Jeg hadde absolutt ikke forventet noe som helst, og hadde ikke blitt sur om jeg ikke hadde fått noe, men det var jo hyggelig at de ønsket å gi meg den oppmerksomheten.

Å sørge i flere år over at man ikke får en babyshower, synes jeg er veldig rart. Kan skjønne at venninna di ble skuffa dersom alle andre i vennegjengen fikk for alle barna og hun kun for nummer 1, men å gnage på det i flere år, virker veldig sært. Hun må ha noen mindreverdighetskomplekser?

Anonymkode: 024ef...058

Skrevet

Ja det er vanlig 

Anonymkode: 90a6e...e3b

Skrevet

Det er ikke vanlig med noen av gangene. 

Anonymkode: f4bad...97a

Skrevet

Jeg fikk kun for nr 1. Det var veldig fint og overraskende. Men jeg sa tydelig fra til mine venner at jeg ikke ønsket det med de to andre barna. Fikk veldig veldig tette barn, så da hadde det liksom vært en babyshower i året i tre år. 

Gjør meg ikke noe å dra i babyshower til venner som får nr 2 eller 3. Er jo hyggelig, men har man mange venner som får barn så kan det bli litt mye kanskje. 

Anonymkode: 55bf2...98a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...