test1e Skrevet tirsdag kl 19:26 #21 Skrevet tirsdag kl 19:26 PS. Veldig mange familier velger hotell med fullpensjon nå som det er dyrtid. Litt dyrere ved kjøp, men med fullpensjon blir selve ferien billigere. 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:27 #22 Skrevet tirsdag kl 19:27 Det er blitt helt syke priser. Vi betalte 50.000 for en uke til Hellas i 2024 (sommerferien) 2 voksne, 2 barn. I år gidder vi ikke. Vi blir i Norge. Når prisene er sånn føles det ikke verdt det. Lurer på om det blir sånn fremover? At det å reise blir bare for de få? Anonymkode: e8aa9...b18
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:27 #23 Skrevet tirsdag kl 19:27 Herregud, det finnes faktisk folk som reiser på charterferie årlig (eller flere ganger i året!). Det har aldri gått opp for meg før jeg fant denne tråden. Ville ha skammet meg skikkelig 😅 Har man med seg barn risikerer man jo at de løper rundt i gata og plaprer om dette til andre, også. Anonymkode: 25f2e...401 2
test1e Skrevet tirsdag kl 19:36 #24 Skrevet tirsdag kl 19:36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herregud, det finnes faktisk folk som reiser på charterferie årlig (eller flere ganger i året!) Vi reiser charter minimum to ganger i året, samt at vi reiser på flere storbyweekends. Digg 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:39 #25 Skrevet tirsdag kl 19:39 Et vennepar skal gi 150 000 for to uker på charter på Mallorca i sommer, og et annet vennepar droppet hele sydenferien når de ikke fant noe til under 50 000 for en uke så.. det har blitt dyrt! Anonymkode: 6eae5...6a6 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:43 #26 Skrevet tirsdag kl 19:43 Du har jo fått svar om det tidligere i tråden, men det var altså billigere å reise før Covid. Tipper det er de prisene de ser for seg når de snakker om å reise. Jeg reiser sjeldent til "syden", men vi var for 2 år siden. Da var vi 2 voksne og 3 barn, yngste var 4. Vi var 2 uker på Kreta, med fullpensjon og betalte cirka 100.000,-. Det var ikke noe utpreget luksus-sted heller. Anonymkode: 105a1...d7c 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:45 #27 Skrevet tirsdag kl 19:45 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Herregud, det finnes faktisk folk som reiser på charterferie årlig (eller flere ganger i året!). Det har aldri gått opp for meg før jeg fant denne tråden. Ville ha skammet meg skikkelig 😅 Har man med seg barn risikerer man jo at de løper rundt i gata og plaprer om dette til andre, også. Anonymkode: 25f2e...401 Ja. Vi finnes Jeg har vært både i Asia og USA, og sikkert alle storbyene i Europa, men med en 7 åring og 4 åring er sydentur virkelig tingen. Det er kjempedeilig med bamseklubb, rolige dager ved bassenget, der barna er trygge, det er barnevennlig med både badevakt, barnebasseng kveldsunderholdning tilpasset unger. Også veldig greit med buffetmåltider til frokost og middag (halvpensjon) for da er du sikker på at barna finner noe de liker å spise. Vi gleder oss til andre ferier når barna blir eldre, men inntil da er charterturer til «syden» midt i blinken for oss. Anonymkode: 1b137...968 5 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:48 #28 Skrevet tirsdag kl 19:48 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vi skal til Spania i sommerferien, typisk sydentur med 5 dager på firestjerners hotel og halvpensjon. Dette betalte vi 30000kr for inkludert flybilletter tur/retur. Flere jeg kjenner har sagt at dette er veldig dyrt for en «sydentur». Hva er egentlig vanlig å betale for en slik tur? Jeg snakket da om å reise i sommerferien, ikke utenom sesongen. Vi er to voksne og to unger, eldstemann er skolegutt, derfor uaktuelt å reise utenom skoleferiene. Anonymkode: 1b137...968 For, kostet det over 40 k i fjor, i høstferien, i Hellas. Jeg har sett på nå til høstferien og synes dere betalte lite Anonymkode: 658d6...e2a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:48 #29 Skrevet tirsdag kl 19:48 Jeg finner ikke noe under 50.000 for 2 voksne og ett barn med all inklusive. Anonymkode: 0e701...f72 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:50 #30 Skrevet tirsdag kl 19:50 I skal en voksen og to barn en uke på all inclusive. Betaler 37 000 men det er å et trestjerners hotell Anonymkode: e5a9f...3e6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:52 #31 Skrevet tirsdag kl 19:52 Vi betalte 30.000 for 2 voksne i leilighet med soverom på Kreta i 14 dager. Hotellet ligger på stranden og har alt en måtte ønske seg, inkludert egne badehåndklær som byttes ut hver dag i tillegg til de vanlige hånddukene på rommet. Det er oppgradert de siste årene, og sengene er nydelige, i motsetning til slik det bruker å være på syden-hoteller. Anonymkode: 45b0b...96e
BobbySocks Skrevet tirsdag kl 19:52 #32 Skrevet tirsdag kl 19:52 (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvor er det dere søker? Flyselskap ? Hotell/ leilighet? Anonymkode: dc62e...e73 Charter med unger i sju dager. Endret tirsdag kl 19:53 av BobbySocks
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:56 #33 Skrevet tirsdag kl 19:56 2 voksne og et barn på 8 år, skal til Tyrkia med Ving , betalte 28000, all inklusive på hotellet. Stort hotellrom med stue og 2 soverom. Anonymkode: 96f84...afb 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:58 #34 Skrevet tirsdag kl 19:58 Jeg har bestilt til neste sommer allerede. 16 dager på Granca, med all inclusive. Ble 53.700. En voksen og to barn. Er jo dyrt da, får være på hytta resten av ferien. Anonymkode: 54143...6ce 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:02 #35 Skrevet tirsdag kl 20:02 Eric_B skrev (20 minutter siden): Nei, du godtar/liker mindre forutsigbarhet og ikke kravstor til standard. Går fint for de som vil men få voksne går for det. Poenget med sengetøy er å illustrere standard, ikke ta det heeelt så bokstavlig. Det går på sengetøy, renhold, kvalitet på mat, ventilasjon etc. Standard. Restplass er bingo og unntak. Det er ikke relevant til hva en markedspris er. Jeg har reist i business til USA for en heldig upgrade for 2000 krones flybillett jeg også men der er ikke relevant til hva det egentlig koster, skjønner? Jeg mente ikke uspesifisert, det sluttet jeg med etter at jeg bikka 30 😅 ja, jeg trenger forutsigbarhet og standard med alderen. Restplasser vet du hvor du havner. Det er relevant for « hva koster en sydentur « . Jeg var i « syden « 3 ganger i fjor, den ene var restplass. De 2 andre var ikke det, men jeg brukte tid på og sammenligne priser. Det er jo veldig stor forskjell, hvis du går inn på feks Momondo, så får du 1 uke på samme hotell til feks 5000 med et selskap og 8000 med et annet. Fly bruker jeg tid på , og bruker lavpriskalenderen. Det er akkurat samme sengetøy , renslighet og flysete om du velger å kjøpe der det er dyrest eller der det er billigst. upgrade til business er jo ofte for og skape balanse i flyet, det finnes triks for det og, som i og sjekke inn sent, men det er jo helt urelevant for « syden « tur. jeg hadde aldri brukt 30 000 for 5 dagers strandferie. Vi har ca 60 000 i feriebudsjettet totalt, så det hadde blitt stusselig, men har man mye penger og liten tid/ vil gjøre det lettvint er det jo greit. At en « sydentur « på 5 (?? ) dager koster 30 000 for familie på 4 er jo uenig i, men ja er mulig og gjøre det så dyrt. Anonymkode: dc62e...e73
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:05 #36 Skrevet tirsdag kl 20:05 BobbySocks skrev (10 minutter siden): Charter med unger i sju dager. Du søker rundt hos ulike aktører på « charter med unger i sju dager «, og det billigste du finner er 30 000 for 5 dager? Prøv igjen. Anonymkode: dc62e...e73
SPOCA Skrevet tirsdag kl 20:05 #37 Skrevet tirsdag kl 20:05 (endret) Det er dyrt nå, så jeg synes ikke prisen var altfor verst. Sjekket ulike charterselskaper, og de skulle ha mellom 55-65 000 kr for én uke. Vi fant ut at det har vi ikke lyst til å bruke, så vi leier villa med eget basseng i Frankrike sammen med besteforeldre. Vi betaler 24 000 kr for 2 voksne og 1 barn for villa og flybilletter. Veldig fornøyd med eget basseng, samt å slippe andre mennesker på et hotell. Endret tirsdag kl 20:06 av SPOCA 3 1
test1e Skrevet tirsdag kl 20:08 #38 Skrevet tirsdag kl 20:08 https://www.ving.no/ https://www.apollo.no/ https://www.tui.no/ Man kan også sjekke om flyselskaper har noen pakketurer (Fly/hotell)
Eric_B Skrevet tirsdag kl 20:14 #39 Skrevet tirsdag kl 20:14 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mente ikke uspesifisert, det sluttet jeg med etter at jeg bikka 30 😅 ja, jeg trenger forutsigbarhet og standard med alderen. Restplasser vet du hvor du havner. Det er relevant for « hva koster en sydentur « . Jeg var i « syden « 3 ganger i fjor, den ene var restplass. De 2 andre var ikke det, men jeg brukte tid på og sammenligne priser. Det er jo veldig stor forskjell, hvis du går inn på feks Momondo, så får du 1 uke på samme hotell til feks 5000 med et selskap og 8000 med et annet. Fly bruker jeg tid på , og bruker lavpriskalenderen. Det er akkurat samme sengetøy , renslighet og flysete om du velger å kjøpe der det er dyrest eller der det er billigst. upgrade til business er jo ofte for og skape balanse i flyet, det finnes triks for det og, som i og sjekke inn sent, men det er jo helt urelevant for « syden « tur. jeg hadde aldri brukt 30 000 for 5 dagers strandferie. Vi har ca 60 000 i feriebudsjettet totalt, så det hadde blitt stusselig, men har man mye penger og liten tid/ vil gjøre det lettvint er det jo greit. At en « sydentur « på 5 (?? ) dager koster 30 000 for familie på 4 er jo uenig i, men ja er mulig og gjøre det så dyrt. Anonymkode: dc62e...e73 Det er nok å søke på samme reise fra samme IP to ganger så får du forskjellig pris hos samme turoperatør. jeg hadde heller aldri brukt 30 k på en sånn ferie men det betyr jo ikke at den er feilpriset fordi. Jeg er uenig i at du snakker om markedspris. Du snakker om hva som er mulig å få til, litt som å jakte tilbud på matbutikker. Ikke alle kan reise sånn for det er ikke nok restplasser å ta av. Blir litt vanskelig å bruke unntak fra reglen som argument. Mye er mulig, men jeg syns ikke det er relevant. Jeg får upgrade på flyet på grunn av status jeg har i selskapet og det er verken relevant råd eller noe folk flest får. Det blir samme greia. (Balanserer fly er for Widerøe og den størrelsene, bare for å digrere fullstendig).
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:17 #40 Skrevet tirsdag kl 20:17 Vi er 3 personer, 2 voksne og 1 barn under 12 år. Reiste siste skoledag 19 juli fra Gardemoen, 1 uke i Rhodos, all inklusiv hotell, alt inkludert betalte 21.000kr for 3 stjernes hotell, flere svømmebasseng, kort vei til stranda og sentrum, 15 minutter fra Rhodos gamlebyen. Det var mye billigere å reise før fellesferien starter. Samme turen koster 10.000kr mer hvis vi hadde reist om 1 uke. Anonymkode: c7982...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå