AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:23 #41 Skrevet tirsdag kl 20:23 To voksne, en tenåring (15) og ett barn (10) betalte ca 65.000/70. 000,- for 14 dager på Bahia Feliz utenfor sesongen i mars i år. Frokost inkludert og mat på flyet + transport til og fra flyplass samt ekstra bagasje. Siden krona var lav var det også ganske dyrt selve oppholdet når vi var der, pengene gikk fort.. så ja: det er absolutt dyrt, enig i det. Anonymkode: 9b30b...6fe
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:25 #42 Skrevet tirsdag kl 20:25 Ikke dyrt. Vi betaler 80 000,- inkl. for 4 stk. til Rhodos i juli.. Anonymkode: ed1ca...1b3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:32 #43 Skrevet tirsdag kl 20:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal til Spania i sommerferien, typisk sydentur med 5 dager på firestjerners hotel og halvpensjon. Dette betalte vi 30000kr for inkludert flybilletter tur/retur. Flere jeg kjenner har sagt at dette er veldig dyrt for en «sydentur». Hva er egentlig vanlig å betale for en slik tur? Jeg snakket da om å reise i sommerferien, ikke utenom sesongen. Vi er to voksne og to unger, eldstemann er skolegutt, derfor uaktuelt å reise utenom skoleferiene. Anonymkode: 1b137...968 Det er billig. Vi betaler rundt 30 000 for to, en uke. Ingen mat. Ok hoteller, ikke spesielt fancy. De er sjarmerende og har fin utsikt. Anonymkode: 08ca1...3eb 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:45 #44 Skrevet tirsdag kl 20:45 Synes ikke det var så gale. Vi bestiller alltid restplass da vi er fleksible med tanke på reising i sommerferien. Betalte 18000 for 1 uke tur/retur til Tyrkia på 5stjerners all inklusive hotell for 2 voksne og ett barn på 10 år nå nettopp. Vi bestiller alltid én til to dager før avreisedato. Fått det for 5000 kr for oss alle før corona. Har aldri betalt så mye som i år. I fjor betalte vi under 17 000 kr for 2 voksne og 2 barn for 5 stjerners all inklusive med fly. Anonymkode: 59f8b...024
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:13 #45 Skrevet tirsdag kl 21:13 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er billig. Vi betaler rundt 30 000 for to, en uke. Ingen mat. Ok hoteller, ikke spesielt fancy. De er sjarmerende og har fin utsikt. Anonymkode: 08ca1...3eb Glemte å legge til, vi er bare to voksne. Ikke noe familieferie, men tenkte jeg skulle skrive slik at du fikk noe å sammenligne med. Anonymkode: 08ca1...3eb 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:26 #46 Skrevet tirsdag kl 21:26 Synes det var billig!! Vi reiser på all-inclusive i Rhodos i høstferien, 2 barn og 2 voksne, det ble 60 000. Men vi bor i Trondheim, reiser er mye dyrere herfra. Vurderte å leie oss hotellrom på Gardermoen og kjøpe billetter fra Gardermoen i stedet, men med tur-retur-billetter trh-osl og hotell på Gardermoen i tillegg (flyene går som regel tidlig om morgenen) blir det ikke mye å spare, og en god del mer stress. Vi blir hjemme/besøker slekt i Norge i sommer for å spare til denne uka i høst. Anonymkode: de84b...f81 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:35 #47 Skrevet tirsdag kl 21:35 Er på Mallorca nå, reiste fredag kveld, etter det som var siste skoledag. Barn på 14 og 12 år og da er vi i charterverden 4 voksne minus noe ungdomsrabatt. Betalte 58 tusen, bestilte i januar. Er inkludert busstransport, all inclusive (meget bra kvalitet) på hotell med 4+ stjerner. Hadde vi drøyd det i 5-7 dager ville pris steget med minimum 10 000,- Hotellkjeden heter Viva Hotels, anbefaler disse videre. Vil forsøke å reise utenom Ving ved neste anledning om det er rimeligere. Anonymkode: 73f41...dc6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 02:15 #48 Skrevet onsdag kl 02:15 Eric_B skrev (5 timer siden): Det er nok å søke på samme reise fra samme IP to ganger så får du forskjellig pris hos samme turoperatør. jeg hadde heller aldri brukt 30 k på en sånn ferie men det betyr jo ikke at den er feilpriset fordi. Jeg er uenig i at du snakker om markedspris. Du snakker om hva som er mulig å få til, litt som å jakte tilbud på matbutikker. Ikke alle kan reise sånn for det er ikke nok restplasser å ta av. Blir litt vanskelig å bruke unntak fra reglen som argument. Mye er mulig, men jeg syns ikke det er relevant. Jeg får upgrade på flyet på grunn av status jeg har i selskapet og det er verken relevant råd eller noe folk flest får. Det blir samme greia. (Balanserer fly er for Widerøe og den størrelsene, bare for å digrere fullstendig). Ok, ja tar Widerøe til New York. 😅 er vel mer snakk om trangt/ fullt enn størrelsen , men en helt annen diskusjon. ja, du har rett i at man får ulik pris fra samme ip også, oppsummert : brukt litt tid og sammenlign priser, huk av at du ønsker info om prisene går ned osv. markedspris på sydentur? Aner ikke. Ja, jeg snakker om hva som er mulig og få til. Veldig dyrt og nokså billig.synes ts sin tur , og med så kort opphold ,var hinsides. Anonymkode: dc62e...e73
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:27 #49 Skrevet onsdag kl 03:27 Vi er 4 barn og 2 voksne. Endte på 64000 med all inclusive for ei uke(8 dager). Anonymkode: 14c3c...02c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:51 #50 Skrevet onsdag kl 03:51 Hvor i Norge reiser dere fra? Om man er en familie som reiser i skoleferien så er det helt vanlige priser nå. Om noen er fleksible og kan hoppe på en restplass er det noe annet og ikke alle kan fly Ryanair via Liverpool, liksom. Her jeg bor er det elendig flytilbud og dyrt. For min del har jeg måttet slutte å reise pga prisene. Anonymkode: 2142a...f60 2
BobbySocks Skrevet onsdag kl 03:52 #51 Skrevet onsdag kl 03:52 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du søker rundt hos ulike aktører på « charter med unger i sju dager «, og det billigste du finner er 30 000 for 5 dager? Prøv igjen. Anonymkode: dc62e...e73 Nei, 45000,- for 7. Endret onsdag kl 03:52 av BobbySocks
mimifin72 Skrevet onsdag kl 04:00 #52 Skrevet onsdag kl 04:00 3 stk, 1 uke. Flyr med Norwegian, overnatting via Booking. Ca 20000
NoaideBiehtar Skrevet onsdag kl 05:19 #53 Skrevet onsdag kl 05:19 Helt normal pris det ts beskriver. Man kan selvfølgelig få det billigere om man er villig til å kompromisse på det ene og det andre, og ikke bord nordpå, men man kan også få det dyrere. Vi vurderte en sydentur i vår, når prisene var lavere, og fant ingenting under 30 000 for vår familie på 4, innen våre krav. Og det var altså lavsesong. Til sammenligning må vi ofte betale minst 20 000 for en flyreise nordover, og da snakker vi kun fly... 🥴 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:25 #54 Skrevet onsdag kl 05:25 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi skal til Spania i sommerferien, typisk sydentur med 5 dager på firestjerners hotel og halvpensjon. Dette betalte vi 30000kr for inkludert flybilletter tur/retur. Flere jeg kjenner har sagt at dette er veldig dyrt for en «sydentur». Hva er egentlig vanlig å betale for en slik tur? Jeg snakket da om å reise i sommerferien, ikke utenom sesongen. Vi er to voksne og to unger, eldstemann er skolegutt, derfor uaktuelt å reise utenom skoleferiene. Anonymkode: 1b137...968 Synes det hørtes ganske billig ut. Mange som betaler det dobbelte og tredobbelte. Det har vært en voldsom inflasjon de siste årene. Anonymkode: 6ed43...018 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:35 #55 Skrevet onsdag kl 05:35 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi skal 14 dager til Mallorca. Betalte 7400 kr med fly for to voksne og to skolebarn tur retur. En uke på et hotell med halvpensjon for 1740 euro. Og et annet for 2200 euro inkl frokost. Topp 50 hotell i hele mallorca. Synes også det har blitt dobbelt så dyrt siden corona. Husker da vi dro med to barn med halvpensjon for 5 stjernes hotell i to uker og betalte under 30k på typisk Syden destinasjon. Anonymkode: 66c29...702 Flybilletter for 7400 kr tur/retur for 4 pers??? Altså 900 kr per vei per pers? Hvordan i all verden klarte dere det i fellesferien? Anonymkode: 1969e...ecc 3
Gammelsmurfen Skrevet onsdag kl 05:42 #56 Skrevet onsdag kl 05:42 Én uke i Mallorca, fire stjerners all inclusive, to voksne og tre barn. 62,000. 2
NoaideBiehtar Skrevet onsdag kl 05:43 #57 Skrevet onsdag kl 05:43 SPOCA skrev (9 timer siden): Det er dyrt nå, så jeg synes ikke prisen var altfor verst. Sjekket ulike charterselskaper, og de skulle ha mellom 55-65 000 kr for én uke. Vi fant ut at det har vi ikke lyst til å bruke, så vi leier villa med eget basseng i Frankrike sammen med besteforeldre. Vi betaler 24 000 kr for 2 voksne og 1 barn for villa og flybilletter. Veldig fornøyd med eget basseng, samt å slippe andre mennesker på et hotell. Høres fantastisk ut. 🤩 Av nysgjerrighet, fordi jeg er helt uerfaren, hvilke nettsider bruker dere når dere leter etter villaer?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:56 #58 Skrevet onsdag kl 05:56 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi skal til Spania i sommerferien, typisk sydentur med 5 dager på firestjerners hotel og halvpensjon. Dette betalte vi 30000kr for inkludert flybilletter tur/retur. Flere jeg kjenner har sagt at dette er veldig dyrt for en «sydentur». Hva er egentlig vanlig å betale for en slik tur? Jeg snakket da om å reise i sommerferien, ikke utenom sesongen. Vi er to voksne og to unger, eldstemann er skolegutt, derfor uaktuelt å reise utenom skoleferiene. Anonymkode: 1b137...968 Jeg syns det er dyrt for fem dagers ferie. Men normalt er det sikkert for en uke. Når vi sjekket skulle de ha 60-80k for to uker på charter. Dette var helt uaktuelt for oss. Nå reiser vi tre uker til syden i fellesferien og har bestilt alt separat. Betaler da omtrent det samme som dere for to voksne og to barn, hotell med frokost og flybilletter. Anonymkode: 7c591...e06 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:23 #59 Skrevet onsdag kl 06:23 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Flybilletter for 7400 kr tur/retur for 4 pers??? Altså 900 kr per vei per pers? Hvordan i all verden klarte dere det i fellesferien? Anonymkode: 1969e...ecc https://www.restplass.no/charter?age=42-42-8-8&dest=40043&orig=OSL_TRF&rating=flightonly Vi bruker for det meste å kjøpe flybilletter fra restplass. Det er charterfly men bestiller alltid hotell utenom da det er mye billigere. Anbefaller også viva kjeden på Mallorca med barn. De samme billettene som vi bestilte til 7 tusen ble til 5 tusen noen uker etter vi bestilte for 4 stykk. Anonymkode: 66c29...702
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:40 #60 Skrevet onsdag kl 06:40 En uke i Hellas to voksne og to barn, all inclusive på 5-stjernes resort. 55’ . Mye, men brukte omtrent ikke en krone hele ferien og høy standard på mat og drikke. Skikkelige drinker, god vin, mulighet for a la carte middager og ikke bare buffet osv. og veldig bra lokasjon ved sjøen. Vi følte det var verdt det Anonymkode: 520b9...1b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå