Gå til innhold

Hva koster egentlig en familieferie i «syden»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Spania i sommerferien, typisk sydentur med 5 dager på firestjerners hotel og halvpensjon. Dette betalte vi 30000kr for inkludert flybilletter tur/retur. Flere jeg kjenner har sagt at dette er veldig dyrt for en «sydentur». Hva er egentlig vanlig å betale for en slik tur? Jeg snakket da om å reise i sommerferien, ikke utenom sesongen. Vi er to voksne og to unger, eldstemann er skolegutt, derfor uaktuelt å reise utenom skoleferiene.

Anonymkode: 1b137...968

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en liten uke? 3k per pers, maks.

Har vært både i Spania, Hellas og Rhodos i 21 dager. Betalte 8k per pers.

Anonymkode: 4432d...376

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal elleve dager på Blue village Bahia Feliz i skoleferien, to voksne, ett barn på ni og ett barn på fire. Vi har halvpensjon. Koster 42,000.

Anonymkode: c6ffc...41e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en liten uke? 3k per pers, maks.

Har vært både i Spania, Hellas og Rhodos i 21 dager. Betalte 8k per pers.

Anonymkode: 4432d...376

Det har vi gjort mange ganger, men nå koster charter SKJORTA - kanskje tre ganger så mye som før korona 😒

Anonymkode: c6ffc...41e

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har betalt det samme som dere. Ikke alle kan gamle på å få ferie når de ønsker! Sikkert enklere når man bestilller i god tid.

Anonymkode: ce1ec...62f

Skrevet

Synes det var billig jeg. Finner ikke noe under 45000 selv. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

5 dager? Døgnprisen var i hvert fall skyhøy. Når i skoleferien er dette? Spania starter ferien etter oss, det gjør også feks England så tidlig i « norsk skoleferie « er det ikke spesielt dyrt. 
vi var 2 uker på costa del sol i fjor i fra begynnelsen av sommerferien, fløy med Ryanair via Liverpool , og betalte 14.000 for leilighet og fly. Er billigere og kjøpe frokost og middagsbuffet  på hotellet enn og forhåndsbestille halvpensjonpakke, så vi tar mat utenom. 
vi fant og en reise på restplasser i slutten av juli, og tok en tur en uke til helles med charter for i underkant av 11 000. 

Anonymkode: dc62e...e73

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En uke på Mallorca uten måltider med Ving. To voksne og to barn og vi betaler 34 000 kr nå i juni. 

Anonymkode: 4a4af...659

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var en helt ok pris, kanskje litt dyrt med tanke på at det var så få dager. Kan være at de du har spurt ikke har reist noe særlig siden korona og lavere kronekurs. Eventuelt at de ikke reiser med barn og derfor velger billigere reiseveier og enklere hoteller. 

Vi dro til "syden" i fjor på all inclusive pga. en litt sær svigermor og for vår familie på fire fant vi nesten ingenting der sluttsummen ble under 60 000. Vi hadde 14 dager da, men likevel. 

Personlig fikk jeg litt sjokk over at det var så dyrt. Sist jeg reiste var før korona og typisk storby med rutefly, altså ikke særlig småbarnsvennlig. 

Anonymkode: 36587...11b

• Liker 5
Skrevet

30 k er ikke dyrt om man har lyst på rene sengesett og slippe å ta meds mot diaré.

Kan få det billigere selvsagt men man får hva man kjøper. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (5 minutter siden):

Synes det var billig jeg. Finner ikke noe under 45000 selv. 

Hvor er det dere søker? Flyselskap ? Hotell/ leilighet? 

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det var verken dyrt eller billig for 5 dager. Men, jeg synes 5 dager er for lite. Da rekker jeg ikke få feriefølelsen før hjemreisen truer i horisonten. Synes 10 dager er optimalt, blir ofte 7 dager fordi det selges mest i 1 eller 2 uker. Så reisen deres er vel ganske midt på treet på pris for et OK hotell når man ikke kan gamble på en bra restplass.

Vi skal 1 uke på Kreta med frokost for 31500. Helt OK hotell, ikke noe luksus.

Anonymkode: 4db01...084

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er noe dyrt for fire personer på firestjerners hotell inkl. fly midt i sommerferien.

Vi betalte vel en 30-40k for påsketuren i år (1 uke, 2 pers, 4 stjerner + fly). 

Anonymkode: fa593...ded

AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (1 minutt siden):

30 k er ikke dyrt om man har lyst på rene sengesett og slippe å ta meds mot diaré.

Kan få det billigere selvsagt men man får hva man kjøper. 

😅😅 ta med eget sengetøy da, eller kjøp det der. 
veldig uenig, tror heller folk er dårlige på og bestille.. du kan få suite til restplasspris om du søker litt. Har bodd på 5 stjernes i både i Alicante og Tenerife veldig billig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Charter er jo dyrere, men det dere betalte er ikke slik at noen mister haka. 

Anonymkode: 1b186...b95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal 14 dager til Mallorca. Betalte 7400 kr med fly for to voksne og to skolebarn tur retur. En uke på et hotell med halvpensjon for 1740 euro. Og et annet for 2200 euro inkl frokost. Topp 50 hotell i hele mallorca.

Synes også det har blitt dobbelt så dyrt siden corona. Husker da vi dro med to barn med halvpensjon for 5 stjernes hotell i to uker og betalte under 30k på typisk Syden destinasjon.

Anonymkode: 66c29...702

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes ikke det er noe dyrt for fire personer på firestjerners hotell inkl. fly midt i sommerferien.

Vi betalte vel en 30-40k for påsketuren i år (1 uke, 2 pers, 4 stjerner + fly). 

Anonymkode: fa593...ded

Påsken er dyr ja. Og julen .  Da lønner det seg i alle fall og fly før og etter de røde dagene. Sommerferien / skoleferien blir jo noe annet. « skoleferien « blir jo noe helt annet, men det billigste er tidlig, før spanjolene har ferie.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden ble jo et mesterskap i å ha fått ferien billigst mulig :klo: 

Jeg syntes TS sin reise er billig. Vår ferie koster 60 000,- for 14 dager, og da har vi nedgradert hotellet og funnet flybillettene på billigsalg.

Anonymkode: 70d93...673

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Charter er jo dyrere, men det dere betalte er ikke slik at noen mister haka. 

Anonymkode: 1b186...b95

Jeg mista faktisk haka. Var på 3 « sydenturer « i fjor og da kostet det en brøkdel. Bra vi ikke skal det i år om dette er « normalen « i år. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

😅😅 ta med eget sengetøy da, eller kjøp det der. 
veldig uenig, tror heller folk er dårlige på og bestille.. du kan få suite til restplasspris om du søker litt. Har bodd på 5 stjernes i både i Alicante og Tenerife veldig billig. 

Nei, du godtar/liker mindre forutsigbarhet og ikke kravstor til standard. Går fint for de som vil men få voksne går for det. 
Poenget med sengetøy er å illustrere standard, ikke ta det heeelt så bokstavlig. Det går på sengetøy, renhold, kvalitet på mat, ventilasjon etc. Standard.

Restplass er bingo og unntak. Det er ikke relevant til hva en markedspris er. Jeg har reist i business til USA for en heldig upgrade for 2000 krones flybillett jeg også men der er ikke relevant til hva det egentlig koster, skjønner?

Endret av Eric_B
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...