Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er Boeing ansett som trygt? 

Endret av Arba
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo statistisk sett en veldig trygg flytype med kun en alvorlig ulykke. Tror ikke du skal tenke på det. En relativt ny flytype de er nok mest sannsynlig godt vedlikeholdt. 

Anonymkode: 64384...d87

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo statistisk sett en veldig trygg flytype med kun en alvorlig ulykke. Tror ikke du skal tenke på det. En relativt ny flytype de er nok mest sannsynlig godt vedlikeholdt. 

Anonymkode: 64384...d87

Sånn som 737 max?

Anonymkode: b2583...0f2

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye større sjanse for at du forulykker på vei til flyplassen enn at det skjer noe med flyet når du sitter på det.

Anonymkode: 22c9a...9a4

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånn som 737 max?

Anonymkode: b2583...0f2

Nei, ikke i det hele tatt som 737 Max.. og det er 737 Max 8 du tenker på? Det er et helt spesielt tilfellet og en helt annen flytype enn 787. 737 Max 8 er narrow body, ofte brukt til korte flygninger, selv om den har en relativt god rekkevidde i forhold til størrelsen. 787 har en rekkevidde på rundt 8000nm og er en wide body med twin isle. Ikke godt grunnlag å sammenligne med tanke på Max 8. med den kjente Max 8 ulykken var det feil på flyet, 787 air India er årsaken ikke avklart enda, så mulig det var pilot som gjorde feil. Vet ikke enda. Trist uansett. 

Anonymkode: 64384...d87

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke i det hele tatt som 737 Max.. og det er 737 Max 8 du tenker på? Det er et helt spesielt tilfellet og en helt annen flytype enn 787. 737 Max 8 er narrow body, ofte brukt til korte flygninger, selv om den har en relativt god rekkevidde i forhold til størrelsen. 787 har en rekkevidde på rundt 8000nm og er en wide body med twin isle. Ikke godt grunnlag å sammenligne med tanke på Max 8. med den kjente Max 8 ulykken var det feil på flyet, 787 air India er årsaken ikke avklart enda, så mulig det var pilot som gjorde feil. Vet ikke enda. Trist uansett. 

Anonymkode: 64384...d87

Håper 787 er trygt å fly da… mye spekulativt rundt tekniske forhold på disse flyene. 

AnonymBruker
Skrevet
Arba skrev (4 minutter siden):

Håper 787 er trygt å fly da… mye spekulativt rundt tekniske forhold på disse flyene. 

Skal du ut å reise nå i sommer? 

Anonymkode: 64384...d87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, ikke i det hele tatt som 737 Max.. og det er 737 Max 8 du tenker på? Det er et helt spesielt tilfellet og en helt annen flytype enn 787. 737 Max 8 er narrow body, ofte brukt til korte flygninger, selv om den har en relativt god rekkevidde i forhold til størrelsen. 787 har en rekkevidde på rundt 8000nm og er en wide body med twin isle. Ikke godt grunnlag å sammenligne med tanke på Max 8. med den kjente Max 8 ulykken var det feil på flyet, 787 air India er årsaken ikke avklart enda, så mulig det var pilot som gjorde feil. Vet ikke enda. Trist uansett. 

Anonymkode: 64384...d87

Var to 737 MAX8 ulykker. Boeng var utrolig trygge før.

Anbefaler dokumentaren om deres historie. 

Anonymkode: b2583...0f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal du ut å reise nå i sommer? 

Anonymkode: 64384...d87

Ja. Med det flyet

AnonymBruker
Skrevet
Arba skrev (1 minutt siden):

Ja. Med det flyet

Jeg hadde ikke vært bekymret. 😊

Anonymkode: 64384...d87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var to 737 MAX8 ulykker. Boeng var utrolig trygge før.

Anbefaler dokumentaren om deres historie. 

Anonymkode: b2583...0f2

Det stemmer at det er mer skepsis til Boeing i media enn før, og mye av dette stammer fra Max 8 ulykkene. Airbus har vel større markedsandel enn Boeing nå i det kommersielle flymarkedet, om jeg ikke husker feil. Airbus fikk jo også et kraftig løft av Emirates med de enorme bestillingene av A380, og nå A350. Ellers bruker de bare 777 fra Boeing. Nå som A380 og 747 er ute av produksjon ser det ut som Airbus pusher hardt med A350 som konkurrerer både mot 777 og 787. Et utrolig godt produkt i dagens marked. Ikke bare på grunn av størrelse og komfort, men også på grunn av rekkevidden! Det blir sykt spennende for fly entusiaster å se hvordan Boeing skal håndtere konkurransen fremover. For ikke å snakke om A321XLR.. lurer seriøst på hva Boeing skal stille opp med det. Airbus har en fordel med at veldig mange av twin isle flyene er helt unike produkter, (a319, a320 etc) mens Boeing har mange varianter av 737, og det er derfor lett for kundene og bli skeptisk til 737 i sin helhet, og ikke bare 737 Max 8. Dette er jo også en god mulighet for Embraer å kjøre ekstra på i det kommersielle markedet. 

Anonymkode: 64384...d87

Skrevet (endret)

Ulykkene med Max var jo strengt tatt brukerfeil men dokumentasjonen og opplæringen var for dårlig. Altså de som styrtet. Døra som ramlet av er selvsagt designfeil på Max 9, men de er ikke mange av her.

Å fly med dreamliner er tryggere enn å gå over gata på grønn mann.

Endret av Eric_B
AnonymBruker
Skrevet

Hadde de ikke vært trygge så ville de ikke vært i lufta.

Anonymkode: f5481...b84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer at det er mer skepsis til Boeing i media enn før, og mye av dette stammer fra Max 8 ulykkene. Airbus har vel større markedsandel enn Boeing nå i det kommersielle flymarkedet, om jeg ikke husker feil. Airbus fikk jo også et kraftig løft av Emirates med de enorme bestillingene av A380, og nå A350. Ellers bruker de bare 777 fra Boeing. Nå som A380 og 747 er ute av produksjon ser det ut som Airbus pusher hardt med A350 som konkurrerer både mot 777 og 787. Et utrolig godt produkt i dagens marked. Ikke bare på grunn av størrelse og komfort, men også på grunn av rekkevidden! Det blir sykt spennende for fly entusiaster å se hvordan Boeing skal håndtere konkurransen fremover. For ikke å snakke om A321XLR.. lurer seriøst på hva Boeing skal stille opp med det. Airbus har en fordel med at veldig mange av twin isle flyene er helt unike produkter, (a319, a320 etc) mens Boeing har mange varianter av 737, og det er derfor lett for kundene og bli skeptisk til 737 i sin helhet, og ikke bare 737 Max 8. Dette er jo også en god mulighet for Embraer å kjøre ekstra på i det kommersielle markedet. 

Anonymkode: 64384...d87

Vet de har mange 737, har selv vært med på 2 kontrollerte nødlandinger med 737-800 og en grusom take off.

Fikk dessverre flyskrekk etter det selv om jeg har vært oppe i fly igjen.

Gikk ok så lenge jeg fløy Airbus, men site jeg fløy med var en 737, og igjen feil på fly så vi måtte bytte.

Nå trives jeg best på land.

Anonymkode: b2583...0f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hadde de ikke vært trygge så ville de ikke vært i lufta.

Anonymkode: f5481...b84

De skulle satt 737 MAX på bakken etter første styrt. Kun penger som teller.

Selskapet var noe helt annet før, da var sikkerheten først.

 

Anonymkode: b2583...0f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...