Gå til innhold

Problemer med dating

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor er de mennene? 😅

Anonymkode: b84e2...c77

Er da mange nok av dem. Menn som er trygge på seg selv.

Anonymkode: 67607...595

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du beviser oss rett med hvordan du svarer her. Du kommer til å være evig singel, jeg er enig med anonym over, bare skaff deg en elsker og nøy deg med det. Forhold er ikke du skapt for. Du kan absolutt ingenting om menn, du har ingen evne til å reflektere, ingen ydmykelse og ingen evne til å ta ansvar, du tenker som en 13-åring ennå som skal si imot pappa, du er det motsatte av menn ser etter i en livspartner.

Anonymkode: c8165...1df

Haha neida, jeg kan ingenting om menn, har bare tre samboere, vært gift i 10 år osv. Som sagt flere ganger, det er som regel jeg som går fordi maktbalansen på et tidspunkt blir så feil. Føler mennene gjør seg selv underdanige etter en stund, så det blir helt skjevt. Og jeg er ganske chill, behagelig og low maintenance å være med, just FYI

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kun veike menn som blir truet av sånt. Finn en ordentlig mann.

Anonymkode: 06a96...ab2

De er vanskelig å finne, fordi det er få av dem, men det er så verdt det!

Jeg har hatt samme problem som deg. Menn liker utseende og personligheten min, men når de ser boligen min så stikker de sammen med mindreverdighetskompleksene sine. 

Anonymkode: 85c90...d56

• Liker 2
Skrevet

Du høres ærlig talt ut som drømmedama. Skikkelig selvgående som fikser det meste og ikk eveldig materialistisk. Vi er en del som liker sånne kvinner. 

Jeg tror kanskje litt av problemene dine er at du har gått etter veldig ambisiøse menn? Det er jo typisk menn med stort konkurranseinstinkt som kanskje fort vil føle seg underlegne. En helt vanlig mann med en helt vanlig jobb vil ofte ha mye mindre problemer med sånt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og jeg er ganske chill, behagelig og low maintenance å være med, just FYI

Det høres da absolutt ikke slik ut fra innleggene dine i denne tråden. Mer som en abrasive narsissist.

Anonymkode: 05a9b...bd9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du beviser oss rett med hvordan du svarer her. Du kommer til å være evig singel, jeg er enig med anonym over, bare skaff deg en elsker og nøy deg med det. Forhold er ikke du skapt for. Du kan absolutt ingenting om menn, du har ingen evne til å reflektere, ingen ydmykelse og ingen evne til å ta ansvar, du tenker som en 13-åring ennå som skal si imot pappa, du er det motsatte av menn ser etter i en livspartner.

Her ser du utdrag fra en umoden mann uten ryggrad og selvfølelse. Se hvor han desperat forsøker å finne noe sårbart for å smøre opp dritt, som det er en tilfredsstillelse. 
Du skulle aldri ha spurt om dette på KG. For om det er langt større opphopning av slite bitre smålige menn her, enn ute i den virkelige verden. 

Anonymkode: 75359...479

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres da absolutt ikke slik ut fra innleggene dine i denne tråden. Mer som en abrasive narsissist.

Gjør hun såvisst ikke. Hun høres ut som ei tøff dame som vet sin verdi. Noen menn er veldig avhengig av å finne seg ei usikker dame og blir litt provosert av damer generelt som har det bra. 
Gå til psykolog heller med dine bitre problemer. Å slenge usann dritt på KVINNEGUIDEN gjør deg ikke noe bedre i sjela. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når jeg sa feminin snakker ikke jeg om utseende.

Les TS sin post her, det er hva slags oppførsel menn forventer av "alpha females". Vi menn orker ikke sånt, kvinner skal være rolige og behagelige, din jobb som kvinne er å skape fred i hjemmet, ikke krig. Om du ikke har en beroligende energi så kan du drite og dra i menns øyne. Grunnen til at menn i 20årene takler hva som helst er fordi de bare sier og gjør hva som helst for å tømme seg.

Om du snakker høyt, er bastant, skryter over alt du kan, snakker om hvor uavhengig du er, prater/oppfører deg som en mann osv. osv.

Menn vil ha ei kvinne, ikke en mann med vagina.

«Om du snakker høyt, er bastant…» 😂😂 

Ja her får du oppskriften på hvordan være en kvinne som en kvinnehater vil like. Stakkars krek. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg sliter litt på datingmarkedet og tar gjerne i mot litt råd, og om andre har lignende erfaringer 😅

Takler virkelig menn «alpha females» så dårlig? 🤷‍♀️ Jeg føler at jeg må gjøre meg selv til en annen enn den jeg er i møte med menn, snakke meg selv ned, late som jeg har en helt vanlig jobb osv. 

Etter jeg ble skilt for fire år siden har jeg jo måttet klare alt selv. Har vært heldig med boligprisvekst i Oslo og har lederstilling med høy inntekt så kunne flytte ut og kjøpe hus og kjøpe han ut av hytta. Kjører tilhenger og snekrer og har vel rett og slett måttet ta på meg begge roller, både kvinnen og mannen, det må jo til for å holde ting ved like uten en mann. 

Ellers er jeg ekstremt lite materialistisk, jeg snakker aldri om lønn eller hva ting koster og kjøper ikke dyre klær. Lever ganske normalt, gjør ikke noe ekstravagant, kjøper brukt, kjører Volkswagen, men liker å gå ut og spise, dra på spontane helgeturer innimellom, konserter og generelt gjøre ting som er gøy. 

Får mange matcher på dating apper og blir ofte «sjekket opp» i forskjellige settinger, men sliter litt med å etablere noe langvarig med noen i aldersgruppen 40-50, og samme livssituasjon (er selv tidlig 40 årene, to barn 50%).

Føler ofte at når man blir mer og mer kjent så føler de seg på en måte underlegen eller «truet» som menn eller hva. De sier det kanskje ikke rett ut, men jeg merker det tydelig på hvordan de reagerer, typ «er den ikke arvet, eier du hytta helt alene», eller «hæ, har du egen båt». 

Har hatt to forhold etter skilsmissen på 6-9mnd, de har begge vært litt like meg, barn annenhver uke, ambisiøse osv, men merker at jeg sliter med å finne noen som takler min livssituasjon på en måte. Må jeg virkelig være så materialistisk at jeg må begynne og lete etter noen med samme økonomiske utgangspunkt, høyere lønn enn meg osv 🥵

Nå har jeg resignert til å for det meste date yngre menn i slutten av 20 årene, de takler det tydelig mye bedre, synes det er kult å se opp til meg og kunne lære av mine erfaringer, og da vet jeg jo for så vidt at vi bare kan ha det gøy en stund til det dukker opp noe som har potensiale til å bli mer seriøst.

Hva tenker dere? 🙈

relasjon og kjemi kan ikke knipse med fingrene. Du har din historie, vært gift, og det vil i hovedsak være din historie som du vil leve livet ut med, så hvordan ser for deg å restarte er jo ikke enkelt. 

Så å si du sliter på datingmarket der du allerede har en ferdig historie forteller jo sitt. Om du var ung 20 år ville være annerledes, så for deg handler det mer om å reise mer utenlands, og du vil møte nye slags mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Les TS sin post her, det er hva slags oppførsel menn forventer av "alpha females". Vi menn orker ikke sånt, kvinner skal være rolige og behagelige, din jobb som kvinne er å skape fred i hjemmet, ikke krig. Om du ikke har en beroligende energi så kan du drite og dra i menns øyne. Grunnen til at menn i 20årene takler hva som helst er fordi de bare sier og gjør hva som helst for å tømme seg.

Om du snakker høyt, er bastant, skryter over alt du kan, snakker om hvor uavhengig du er, prater/oppfører deg som en mann osv. osv.

Menn vil ha ei kvinne, ikke en mann med vagina.

Gøy å lese dette etter innlegget om menn som skal ha en underlegen kvinne for å ha kontroll.

Så ja ts, du bør gå for ambisiøse menn som ikke ser på at du skriver alpha female og at du er handy som betegnelse på at du ikke er «myk og skaper harmoni i hjemmet»

Anonymkode: 085b8...73a

AnonymBruker
Skrevet

Det at du nå har en historie for å løpe med menn i 20-åra er nok langt mer turn-off for meg enn de andre tingene du nevner. 

Hvordan takler du økonomisk svakere menn da? Blir du sugarmommy? Blir du utålmodig fordi han er forsiktig med penger? Blir du i ditt eget hode sjefen i forholdet? 

Jeg for min del orker ikke bossy damer uansett hvordan de prøver å bortforklare det med "ærlighet", "ambisjon", "driv" eller annet. Bossy er bossy uansett om man er mann eller kvinne og blir ikke noe mer sjarmerende på en kvinne. 

Min preferanse er feminine kvinner både i utseende og adferd. Nei, jeg sa ikke "underdanig"! 

Jeg er sikkert for gammel for deg (50+), og dette er uansett ikke en kontaktannonse. Men jeg tjener godt og har det bra, men har bodd i områder med lavprisutvikling og har mindre formue enn gjeld. Orker du sånne menn da? 

Anonymkode: a9413...994

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg sliter litt på datingmarkedet og tar gjerne i mot litt råd, og om andre har lignende erfaringer 😅

Takler virkelig menn «alpha females» så dårlig? 🤷‍♀️ Jeg føler at jeg må gjøre meg selv til en annen enn den jeg er i møte med menn, snakke meg selv ned, late som jeg har en helt vanlig jobb osv. 

Etter jeg ble skilt for fire år siden har jeg jo måttet klare alt selv. Har vært heldig med boligprisvekst i Oslo og har lederstilling med høy inntekt så kunne flytte ut og kjøpe hus og kjøpe han ut av hytta. Kjører tilhenger og snekrer og har vel rett og slett måttet ta på meg begge roller, både kvinnen og mannen, det må jo til for å holde ting ved like uten en mann. 

Ellers er jeg ekstremt lite materialistisk, jeg snakker aldri om lønn eller hva ting koster og kjøper ikke dyre klær. Lever ganske normalt, gjør ikke noe ekstravagant, kjøper brukt, kjører Volkswagen, men liker å gå ut og spise, dra på spontane helgeturer innimellom, konserter og generelt gjøre ting som er gøy. 

Får mange matcher på dating apper og blir ofte «sjekket opp» i forskjellige settinger, men sliter litt med å etablere noe langvarig med noen i aldersgruppen 40-50, og samme livssituasjon (er selv tidlig 40 årene, to barn 50%).

Føler ofte at når man blir mer og mer kjent så føler de seg på en måte underlegen eller «truet» som menn eller hva. De sier det kanskje ikke rett ut, men jeg merker det tydelig på hvordan de reagerer, typ «er den ikke arvet, eier du hytta helt alene», eller «hæ, har du egen båt». 

Har hatt to forhold etter skilsmissen på 6-9mnd, de har begge vært litt like meg, barn annenhver uke, ambisiøse osv, men merker at jeg sliter med å finne noen som takler min livssituasjon på en måte. Må jeg virkelig være så materialistisk at jeg må begynne og lete etter noen med samme økonomiske utgangspunkt, høyere lønn enn meg osv 🥵

Nå har jeg resignert til å for det meste date yngre menn i slutten av 20 årene, de takler det tydelig mye bedre, synes det er kult å se opp til meg og kunne lære av mine erfaringer, og da vet jeg jo for så vidt at vi bare kan ha det gøy en stund til det dukker opp noe som har potensiale til å bli mer seriøst.

Hva tenker dere? 🙈

Du er nok ikke unik i den sammenheng. Det er ikke slik at man bare kan gå ut og finne seg en partner - det skal jo matche begge veier, og matchen kan være en like usannsynlig en som en hvilken som helst annen. Altså, om du begrenser mulighetene ved å sette rammer for den du ser etter - trenger ikke det å bety at du finner kjærligheten raskere. Det kan fort gjøre det enda vanskeligere.

Uansett, du virker som du takler livet bra alene, og det er et veldig godt utgangspunkt. Da trenger du ikke å stresse 😉 Men du er en voksen dame som fortsatt bruker «alpha» begrepet. Det for meg sier veldig mye, og tenker at modenheten ikke er helt på plass - enda så fornuftig du virker å være, så sammenligner du deg med alle andre 

Anonymkode: 53ba8...87f

AnonymBruker
Skrevet

Som enslig mann både vasker jeg klær og bolig, og rydder og gjør alt av husarbeid selv. Sånn gjør det meg til en alfa male nå akkurat som at du mener å kjøre tilhenger og snekre gjør deg til en alfa female TS? Kan jeg sette mine standarder opp i skyene nå og begynne å jakte på smårips jeg kan kjøre litt pump and dump med nå som jeg jo tross alt er en alfa male?

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg aldri har sett så mange folk dra konklusjoner om hvordan en ts er som person før. Ts jeg tror folk her misforstår og feiltolker deg veldig. Tror de ser for seg en helt annen person enn du er! Jeg syns du virker helt rå! Og at du har gjort det så bra i livet er bare positivt! Tror du har vært litt uheldig med de du har truffet så langt. Bare fortsett med dating og prøv å date litt andre typer enn de du har datet så langt. Kanskje ikke del for mye først.. la menn bli kjent med det over tid.

Ikke bry deg om kommentarer du får her inne.. det er lett å se at du blir feiltolket. Du er sikkert fantastisk! 🤩

Anonymkode: ef7fa...d43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Som jeg sa over, de vil date meg, det er som regel jeg som avslutter det fordi jeg føler maktbalansen blir helt feil. Det er jo som om de forguder meg og omtrent går ned på kne etter noen få mnd, jeg vil ha en MANN som jeg kan se opp til, ikke som legger seg ned på alle fire når jeg kommer inn i rommet 

Ok så du har masse tilbud fra menn som du avslår fordi du ikke vil ha mennene? Og det er menns skyld? Det er pga menn at du ikke synes de du kan få er bra nok?

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nå har jeg resignert til å for det meste date yngre menn i slutten av 20 årene

Så du er en middelaldrende dame som dater menn i 20-årene...

Tenk om dette innlegget hadde vært skrevet av en mann 😄 Da hadde du ikke fått mye støtte for å si det mildt.

Anonymkode: fbc60...27a

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Les TS sin post her, det er hva slags oppførsel menn forventer av "alpha females". Vi menn orker ikke sånt, kvinner skal være rolige og behagelige, din jobb som kvinne er å skape fred i hjemmet, ikke krig.

50-tallet ringte osv.....Nå synes jo jeg at disse "alfa"-greiene er noe stort tull uavhenging om det brukes om kvinner eller menn, men poenget er vel at mange kvinner ønsker seg en likeverdig partner. Og så kommer det litt an på hva man legger i likeverdig, men om en mann føler seg underlegen en kvinne dersom  hun tjener bedre enn ham og er praktisk og økonomisk selvhjulpen, så er det faktisk hans problem, og hun skal ikke være nødt til å gjøre seg "svakere" for å tekkes hans usikkerhet. Et godt forhold er nemlig ingen konkurranse om hvem som er sterkest eller best, men et samarbeid der begge parter bidrar slik at det oppleves godt og rettferdig for begge.

Nå er jeg en del eldre enn TS, men jeg anser det ikke som min jobb å være "rolig og behagelig og skape fred i hjemmet". Både jeg og mannen min har ansvar for å oppføre oss ordentlig mot hverandre og ikke la det gå utover den andre om vi har en dårlig dag. Vi har begge ansvaret for å drøfte og diskutere uenigheter og frustrasjoner på en saklig måte. Vi har begge ansvar for å holde hus og hjem i orden både innvendig og utvendig, samt å ta oss av foreldre som begynner å bli gamle, osv. Det er ikke slik at den ene parten har mer eller mindre ansvar enn den andre.

Skrevet

Lange negler er uhygienisk. 

Skrevet

Jeg må bare spørre: 

Du skriver at mennene vil date deg videre og fortsette, men at det er du som gjør det slutt gordi du ikke liker maktubalansen. Samtidig sier du at det er mennene som ikke takler maktubalansen/at du er alfahunn. 

Det kan godt være din opplevelse er riktig, jeg mener ikke å underslå den. Men gir du mennene nok sjanse her? Du skriver jo at de vil være i forhold med deg. 

Men jeg tolker også det du skriver som at du føler du må tone deg og egen vellykkethet ned. Hvis det er en forutsetning for at mennene "klarer å takle" et forhold, er det jo naturligvis slitsomt og alt annet enn optimalt. 

Hva skjer om du er deg selv fullt ut? Går de, da? Eller er der du som avslutter relasjonen før du har funnet ut, og bruker dette som et "påskudd" for å ikke fortsette? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ærlig talt ikke brydd meg mindre såfremt jeg likte personligheten din. Jeg tjener ikke spesielt godt, men har stort sett råd til det jeg ønsker likevel. Om en kvinne tjener 500000 eller 1500000 er fullstendig likegyldig, så lenge hun i utgangspunktet er i stand til å forsørge seg selv.  Om noe ville det sikkert vært mer utfordrende den andre veien, ettersom jeg ikke er særlig ambisiøs. Det viktigste for meg er å ha en kjæreste/familie jeg trives med, det er det som gir meg glede. Jobb er en nødvendighet og noe jeg trives med, men ingen stor motivasjonsfaktor i mitt liv.

Anonymkode: 2907a...36d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som enslig mann både vasker jeg klær og bolig, og rydder og gjør alt av husarbeid selv. Sånn gjør det meg til en alfa male nå akkurat som at du mener å kjøre tilhenger og snekre gjør deg til en alfa female TS? Kan jeg sette mine standarder opp i skyene nå og begynne å jakte på smårips jeg kan kjøre litt pump and dump med nå som jeg jo tross alt er en alfa male?

Man kan ha så mange ulike definisjoner på "alfamann/-kvinne". Uansett er det bullshit, for i menneskeverden fungerer det ikke slik. Det finnes ikke noe fagstoff som underbygger teorien om alfa, beta og deltamennesker (eller sigma). Den er konstruert av dating-guru-miljøet. Bare så det er sagt. 

Som mann 50+ mener jeg at det å klare å ta seg av sitt eget hjem, og ta seg av "flokken" sin faktisk er en av minimum  egenskapene til en alfamann/ledertype. På samme måte kan jeg godt skjønne TS i at hun trekker fram sin allsidighet og selvhjulpenhet som et alfa-trekk. Jeg synes ikke det er noe rart med noen av delene. En som ikke klarer seg selv eller ikke er i stand til å være delaktig i å drive og ta vare på flokk og hjem, er ingen leder, eller "high value" eller hva man vil kalle det. Hvis man idoliserer 

Det jeg sliter med , er når folk brauter om det og krampeaktig omtaler seg selv for "alfa" noe som helst. Det er et usunt selvhevdelsestrekk som jeg skjønner at mange misliker. 

Men jeg vet ikke om det er det TS mener å uttrykke så det får hun selv kommentere. 
Jeg stilte henne et spørsmål om en mann som har godt betalt jobb, klarer å ta vare på seg selv og sitt hjem, men har 0,- i nettoformue vil være turnoff for henne. - at hun smykker seg med at hun er liberal og tolerant men egentlig synes sånne menn er kjipe greier , eller hva hun tenker rundt dette.  

Anonymkode: a9413...994

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...