AnonymBruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Jeg sliter litt på datingmarkedet og tar gjerne i mot litt råd, og om andre har lignende erfaringer 😅 Takler virkelig menn «alpha females» så dårlig? 🤷♀️ Jeg føler at jeg må gjøre meg selv til en annen enn den jeg er i møte med menn, snakke meg selv ned, late som jeg har en helt vanlig jobb osv. Etter jeg ble skilt for fire år siden har jeg jo måttet klare alt selv. Har vært heldig med boligprisvekst i Oslo og har lederstilling med høy inntekt så kunne flytte ut og kjøpe hus og kjøpe han ut av hytta. Kjører tilhenger og snekrer og har vel rett og slett måttet ta på meg begge roller, både kvinnen og mannen, det må jo til for å holde ting ved like uten en mann. Ellers er jeg ekstremt lite materialistisk, jeg snakker aldri om lønn eller hva ting koster og kjøper ikke dyre klær. Lever ganske normalt, gjør ikke noe ekstravagant, kjøper brukt, kjører Volkswagen, men liker å gå ut og spise, dra på spontane helgeturer innimellom, konserter og generelt gjøre ting som er gøy. Får mange matcher på dating apper og blir ofte «sjekket opp» i forskjellige settinger, men sliter litt med å etablere noe langvarig med noen i aldersgruppen 40-50, og samme livssituasjon (er selv tidlig 40 årene, to barn 50%). Føler ofte at når man blir mer og mer kjent så føler de seg på en måte underlegen eller «truet» som menn eller hva. De sier det kanskje ikke rett ut, men jeg merker det tydelig på hvordan de reagerer, typ «er den ikke arvet, eier du hytta helt alene», eller «hæ, har du egen båt». Har hatt to forhold etter skilsmissen på 6-9mnd, de har begge vært litt like meg, barn annenhver uke, ambisiøse osv, men merker at jeg sliter med å finne noen som takler min livssituasjon på en måte. Må jeg virkelig være så materialistisk at jeg må begynne og lete etter noen med samme økonomiske utgangspunkt, høyere lønn enn meg osv 🥵 Nå har jeg resignert til å for det meste date yngre menn i slutten av 20 årene, de takler det tydelig mye bedre, synes det er kult å se opp til meg og kunne lære av mine erfaringer, og da vet jeg jo for så vidt at vi bare kan ha det gøy en stund til det dukker opp noe som har potensiale til å bli mer seriøst. Hva tenker dere? 🙈 Anonymkode: b84e2...c77 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni #2 Skrevet 24. juni ^ "Alpha females" for menn er hva han her er for kvinner. Menn liker feminine kvinner, sjokk. Anonymkode: c8165...1df 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #3 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ^ "Alpha females" for menn er hva han her er for kvinner. Menn liker feminine kvinner, sjokk. Anonymkode: c8165...1df Men jeg er feminin, lange rosa negler, slank, feminin stil osv. men de takler tydeligvis at jeg tjener mer enn de eller I dont know Anonymkode: b84e2...c77 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #4 Skrevet 24. juni De vil ha kontroll og makt. Hvordan skal de kunne behandle deg som hushjelp/emosjonell støtte/hospice wife og utøve møkka si på deg, la deg jobbe like mye som de pluss at du må gjøre opptil 80% av alt i hjemmet, hvis du IKKE tjener mindre enn de/eier mindre enn de? Da står du jo fritt til å gå akkurat når det passer deg. De har ingen kontroll. Tjener du mindre enn de så er det større sjans for at du blir avhengig av de/aksepterer mer. Er mange kvinner som lever som slaver og blir mer eller mindre utnyttet/mishandlet i tilsynelatende likestilte parforhold, fordi han tjener mest/eier mest og hun orker ikke bryte pga. barn og ikke ønsker gå ned i levestandard. Anonymkode: 29c30...df2 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni #5 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg er feminin, lange rosa negler, slank, feminin stil osv. men de takler tydeligvis at jeg tjener mer enn de eller I dont know Anonymkode: b84e2...c77 Menn bryr ikke seg hva du tjener, de bryr seg om hvordan du prater og oppfører deg. Anonymkode: c8165...1df
AnonymBruker Skrevet 24. juni #6 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men jeg er feminin, lange rosa negler, slank, feminin stil osv. men de takler tydeligvis at jeg tjener mer enn de eller I dont know Anonymkode: b84e2...c77 Har nok ikke med lønn å gjøre, men boss bitch slay queen oppførsel. Bare det at du forbinder lange rosa negler, som ingen menn finner fint, med å være feminin viser at dette har alt med TikTok å gjøre. Anonymkode: cd3bb...e57 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #7 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men jeg er feminin, lange rosa negler, slank, feminin stil osv. men de takler tydeligvis at jeg tjener mer enn de eller I dont know Anonymkode: b84e2...c77 Når jeg sa feminin snakker ikke jeg om utseende. Les TS sin post her, det er hva slags oppførsel menn forventer av "alpha females". Vi menn orker ikke sånt, kvinner skal være rolige og behagelige, din jobb som kvinne er å skape fred i hjemmet, ikke krig. Om du ikke har en beroligende energi så kan du drite og dra i menns øyne. Grunnen til at menn i 20årene takler hva som helst er fordi de bare sier og gjør hva som helst for å tømme seg. Om du snakker høyt, er bastant, skryter over alt du kan, snakker om hvor uavhengig du er, prater/oppfører deg som en mann osv. osv. Menn vil ha ei kvinne, ikke en mann med vagina. Anonymkode: c8165...1df 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #8 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har nok ikke med lønn å gjøre, men boss bitch slay queen oppførsel. Bare det at du forbinder lange rosa negler, som ingen menn finner fint, med å være feminin viser at dette har alt med TikTok å gjøre. Anonymkode: cd3bb...e57 Haha vel, alle jeg dater digger mine rosa lange negler, så tror ikke du kan dra alle under en kam der. Jeg har absolutt ikke den oppførselen heller, jeg dater folk hele tiden, er som regel jeg som avslutter de forholdene jeg er i. Jeg tar veldig gjerne hjelp fra menn,,men merker at dynamikken endrer seg på et punkt når de skjønner at jeg ikke MÅ ha en mann 🤷♀️ Anonymkode: b84e2...c77 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #9 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når jeg sa feminin snakker ikke jeg om utseende. Les TS sin post her, det er hva slags oppførsel menn forventer av "alpha females". Vi menn orker ikke sånt, kvinner skal være rolige og behagelige, din jobb som kvinne er å skape fred i hjemmet, ikke krig. Om du ikke har en beroligende energi så kan du drite og dra i menns øyne. Grunnen til at menn i 20årene takler hva som helst er fordi de bare sier og gjør hva som helst for å tømme seg. Om du snakker høyt, er bastant, skryter over alt du kan, snakker om hvor uavhengig du er, prater/oppfører deg som en mann osv. osv. Menn vil ha ei kvinne, ikke en mann med vagina. Anonymkode: c8165...1df Haha interessant hvor mye piss folk lirer av seg her. Jeg gjør ingen av de tingene du snakker om, jeg er ganske chill og rolig faktisk. Som sagt så er det jeg som avslutter disse forholdene, de vil fortsette. Jeg orker ikke den energibalansen, jeg vil ha en mann jeg kan se opp til og ha det gøy med Anonymkode: b84e2...c77 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni #10 Skrevet 24. juni Menn er svake og vil ha noen svakere enn seg. Menn er noe dritt egentlig, hvorfor må du ha en ? Du har jo alt. Hadde heller gått for en yngre elsker. Anonymkode: 66218...44e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #11 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Haha vel, alle jeg dater digger mine rosa lange negler, så tror ikke du kan dra alle under en kam der. Jeg har absolutt ikke den oppførselen heller, jeg dater folk hele tiden, er som regel jeg som avslutter de forholdene jeg er i. Jeg tar veldig gjerne hjelp fra menn,,men merker at dynamikken endrer seg på et punkt når de skjønner at jeg ikke MÅ ha en mann 🤷♀️ Anonymkode: b84e2...c77 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Haha interessant hvor mye piss folk lirer av seg her. Jeg gjør ingen av de tingene du snakker om, jeg er ganske chill og rolig faktisk. Som sagt så er det jeg som avslutter disse forholdene, de vil fortsette. Jeg orker ikke den energibalansen, jeg vil ha en mann jeg kan se opp til og ha det gøy med Anonymkode: b84e2...c77 Du beviser oss rett med hvordan du svarer her. Du kommer til å være evig singel, jeg er enig med anonym over, bare skaff deg en elsker og nøy deg med det. Forhold er ikke du skapt for. Du kan absolutt ingenting om menn, du har ingen evne til å reflektere, ingen ydmykelse og ingen evne til å ta ansvar, du tenker som en 13-åring ennå som skal si imot pappa, du er det motsatte av menn ser etter i en livspartner. Anonymkode: c8165...1df 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #12 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Når jeg sa feminin snakker ikke jeg om utseende. Les TS sin post her, det er hva slags oppførsel menn forventer av "alpha females". Vi menn orker ikke sånt, kvinner skal være rolige og behagelige, din jobb som kvinne er å skape fred i hjemmet, ikke krig. Om du ikke har en beroligende energi så kan du drite og dra i menns øyne. Grunnen til at menn i 20årene takler hva som helst er fordi de bare sier og gjør hva som helst for å tømme seg. Om du snakker høyt, er bastant, skryter over alt du kan, snakker om hvor uavhengig du er, prater/oppfører deg som en mann osv. osv. Menn vil ha ei kvinne, ikke en mann med vagina. Anonymkode: c8165...1df Hva er DIN jobb, om jeg tør spørre? Er det noen som helst som vil ha en bastant skryter som er ubehagelig, ikke beroligende og skaper krig i hjemmet? Er det å være mann? Anonymkode: 67607...595 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #13 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du beviser oss rett med hvordan du svarer her. Du kommer til å være evig singel, jeg er enig med anonym over, bare skaff deg en elsker og nøy deg med det. Forhold er ikke du skapt for. Du kan absolutt ingenting om menn, du har ingen evne til å reflektere, ingen ydmykelse og ingen evne til å ta ansvar, du tenker som en 13-åring ennå som skal si imot pappa, du er det motsatte av menn ser etter i en livspartner. Anonymkode: c8165...1df Du er aggressiv. Og vil ha en beroligende kvinne. The irony. Du trenger sinnemestringskurs, ikke dame. Damer er ikke til for å regulere menn uten kontroll på følelsene sine. Det får de gjøre selv. Anonymkode: 67607...595 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #14 Skrevet 24. juni Kun veike menn som blir truet av sånt. Finn en ordentlig mann. Anonymkode: 06a96...ab2 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni #15 Skrevet 24. juni Hvem sier eller hevder du er en såkalt alfahunn? Om det er deg selv så er jo det vitterlig litt humoristisk. Anonymkode: 02d81...e50 3
Gjest Cartman Skrevet 24. juni #16 Skrevet 24. juni Jeg kjenner ingen som foretrekker småbarnsmødre. Jeg tipper det er den egentlige årsaken til at menn på din egen alder heller dater andre kvinner. Unge menn mangler livserfaring og dater derfor alle type damer.
Flintis Skrevet 24. juni #17 Skrevet 24. juni Tja, litt huleboer så er vel mannen innstilt på forsyne og beskytte og kvinnen på å nære og gi omsorg. Rent materielt er du godt forsynt og litt handy også. Samtidig som du gir omsorg og nærer mann og barn. Vanlig mann er kanskje ikke så rik at han kan være så generøs som han ønsker. Jeg tenker kanskje en opplevelses konto kan være noe da kan begge bidra etter evne i så måte, men ta ut etter lyst til felles opplevelser. Hytte og båtliv høres nå fint ut da. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #18 Skrevet 24. juni Cartman skrev (9 minutter siden): Jeg kjenner ingen som foretrekker småbarnsmødre. Jeg tipper det er den egentlige årsaken til at menn på din egen alder heller dater andre kvinner. Unge menn mangler livserfaring og dater derfor alle type damer. Det er så utrolig mye elendige svar her ass. Som jeg sa over, de vil date meg, det er som regel jeg som avslutter det fordi jeg føler maktbalansen blir helt feil. Det er jo som om de forguder meg og omtrent går ned på kne etter noen få mnd, jeg vil ha en MANN som jeg kan se opp til, ikke som legger seg ned på alle fire når jeg kommer inn i rommet Anonymkode: b84e2...c77 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #19 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvem sier eller hevder du er en såkalt alfahunn? Om det er deg selv så er jo det vitterlig litt humoristisk. Anonymkode: 02d81...e50 Har du lest definisjonen på alfahunn? Det er vel egentlig venner og kolleger, ikke meg selv om har sagt det. The term "alpha female" generally describes a woman who is confident, assertive, and successful, often in leadership roles Anonymkode: b84e2...c77
AnonymBruker Skrevet 24. juni #20 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kun veike menn som blir truet av sånt. Finn en ordentlig mann. Anonymkode: 06a96...ab2 Hvor er de mennene? 😅 Anonymkode: b84e2...c77 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå