Gå til innhold

kan du hjelpe en dame i overgangsalder å få igjen litt stil...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså...overgangsalder, lavt stoffskifte, vektøkning med mye midjefett, tørt hår med grå ettervekst, tørr hud...forandret figur. HVOR skal jeg begynne? Hvis jeg finner en jeans, så er den så stram og ubehagelig på magen, en fin kjole kan være greit, men hvilken fasong og hvilken type genser eller cardigan kan jeg ha over? Jeg kan søke på pinterest, men kommer ingen vei...Blir veldig glad om noen kan hjelpe meg litt i gang :) Vil bli litt fresh og føle meg fin igjen....

Anonymkode: b43ae...fe4

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dame i overgangsalderen her også😄Begynn hos frisøren, få hjelp til å finne en frisyre som du kler og trives med, kanskje noen striper for å gjøre etterveksten mindre tydelig. Når man begynner å bli grå, er det etterhvert mye mindre styr med striper enn med farging av ettervekst hver 3. uke :) Jeg har selv gått fra ganske mørk til lys gråblond ("greige") over noen år, i samarbeid med frisøren min, og det har funket veldig bra. Få også produktforslag som kan bidra til å styrke håret og gjøre det mindre tørt.

Om du har råd, lyst og tid, dra til en hudpleier og få en hudanalayse og anbefalinger til produkter til din hudtype. Du trenger ikke en avansert hudpleierutine med ørten produkter, du kommer langt med en god fuktighetskrem, en solkrem med høy faktor og en skånsom og effektiv rens, evt. også et serum med f.eks. antioksidanter og peptider. Gode produkter finnes i alle prisklasser, jeg kommer gjerne med forslag om du ønsker det. Sommeren er ikke tiden for å starte med retinoider og eksfoliering når huden ikke er vant til det, så det kan du utsette til høsten.

Du sier ikke noen om kroppsfasongen din eller hvilken stil du liker, så da er det litt vanskelig å komme med spesifikke stiltips :) På denne tiden liker jeg godt vide linbukser med elastisk midje, de er både behagelige og bidrar til å balansere proporsjonene. Det finnes også jeansliknende bukser og dressbukser med elastisk midje, og du kan se etter jeans med litt høy, rett midje slik at du unngår at linningen strammer over magen. Straight leg er klassisk og kledelig til de fleste, men kanskje liker du mer vide/utsvingte "flare" jeans :) Om du velger en jeans med litt stretch, kan det være mer behagelig.

Omslagskjoler er fine til mange kroppstyper.

Foreslår at du sjekker ut Melissa Murrell på Instagram (melissamurraypersonalstyling)og YouTube (MM Personal Styling),hun er en stylist som fokuserer på voksne kvinner og hvordan kle ulike kroppstyper :) 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Striper gjør håret enda tørrere. Jeg farger heller etterveksten.

Anonymkode: 3150d...893

AnonymBruker
Skrevet

Smil mye. Ser mange sure kjerringer rundt omkring.  Som er "riktig" kledd, sminket og  slanke. 
Så dukker det opp en dame som ts. I overgangsalderen, med litt overvekt, dårlig hår og utdatert garderobe. Og hun SMILER 🙂. Og gruser de sure velkledde "pene" kjerringene. Simpelthen pga smilet hennes og det positive vesenet. 

Anonymkode: bfff4...91e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Striper gjør håret enda tørrere. Jeg farger heller etterveksten.

Anonymkode: 3150d...893

Jeg har ikke hatt det problemet, men så er jeg nøye med å bruke produkter som tilfører fukt og styrker håret. Frisøren min bruker en kombinasjon av high- og lowlights, det ser naturlig ut og blender fint inn i min naturlige hårfarge slik at det er tilstrekkelig å stripe hver 3.-4. måned :) Men jeg tenker vi kan la frisøren til TS finne ut hva som er best for henne, jeg kom jo bare med et forslag basert på egen erfaring :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...