AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Vi har et barn på snart to og jeg skal føde en ny baby ila sommeren. Barnet er i utgangspunktet ønsket, men dette svangerskapet har vært helt utrolig tøft, jeg er utslitt, nedbrutt og har begynt å tenke at dette er en utrolig dårlig idé. Vi har elsket å være foreldre før jeg ble gravid på nytt. Mannen min er også sliten. Jeg skjønner ikke hvordan vi skal komme oss igjennom de første månedene. Er det noen som har hatt de samme følelsene også ordna det seg? Jeg søker oppløftende ord! Anonymkode: 7058a...f0d 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Tisp til andre er å vente til barnet er tre år med å få et til. Et fjør alt lettere og bedre for alle. Må ikke ha dem så tett som muntlig. Anonymkode: 53708...99f 1
mommyaka Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Ta bare på hverandre når baby.er født. Når barnet er i barnehagen, og baby sover....ta det med ro...legg deg i sofaen eller sengen og bare slapp av. Om nettene blir for ille ta mme og bryst slik at dere kan hjelpe hverandre. Om dere har 2 steder og sove.. gjør slik at du eks kan sove lenge en dag og mannen din neste etc. Når dere dusjer/ bader ..ta dere tid... ikke stress Gå turer sammen og gjør koselig ting. Kommisjonen er viktig nå 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Kan bare snakke for meg selv, men: jeg har en baby på 6 mnd, og et storesøsken med 2 år og 3 mnd i aldersforskjell. Det er mye lettere med baby og småbarn enn gravid og småbarn (forutsetter at du har en god partner og ikke søskensjalusi eller baby med kolikk/andre plager). Barn er utrolig tilpasningsdyktige, så ikke ta sorgene på forskudd. Men stålsett dere for en tung periode, og tenk at denne perioden er relativt kort sett i perspektiv, og se fram til at de (forhåpentligvis) blir gode lekekamerater om et år. Masse lykke til 🥰 Anonymkode: 00cdd...b88 3 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi har et barn på snart to og jeg skal føde en ny baby ila sommeren. Barnet er i utgangspunktet ønsket, men dette svangerskapet har vært helt utrolig tøft, jeg er utslitt, nedbrutt og har begynt å tenke at dette er en utrolig dårlig idé. Vi har elsket å være foreldre før jeg ble gravid på nytt. Mannen min er også sliten. Jeg skjønner ikke hvordan vi skal komme oss igjennom de første månedene. Er det noen som har hatt de samme følelsene også ordna det seg? Jeg søker oppløftende ord! Anonymkode: 7058a...f0d Det er veldig slitsomt å gå gravid når man har et småbarn. Husk at mange faktisk føler seg mer opplagt i ukene rett etter fødsel, enn ukene før. Far får jo også to ukers permisjon da, så dere blir to hjemme. Babyen sover mye de første ukene, og trenger ikke særlig mer enn pupp, kos og søvn. Jeg var også spent på hvordan det skulle gå med nummer to, men det har gått over all forventning så langt! Anonymkode: 2220b...8f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Jeg har en på (nettopp fylt) 3 år og en på 3 måneder. Synes det var mye tyngre å være gravid med et småbarn, enn å ha en baby med småbarn! Nå har jeg en baby som sover bra på nettene og som stort sett er blid og fornøyd på dagtid, så det er jo ingen garanti. Men det kan gå veldig mye bedre enn du tror! Var litt styr første ukene etter pappa startet på jobb igjen. Men så har vi funnet en flyt og vår måte å gjøre det på, og det har gått veldig fint ❤️ Bæresjal er redningen her da, da sover babyen lange, gode dupper og jeg har fortsatt armene fri til å hjelpe 3-åringen. Anonymkode: 10c62...b5e 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Vi var i samme situasjon i fjor høst. Baby er nå 10 mnd og storebror er 3 år. I fra storebror var 2,5 år ble alt MYE lettere. Vi var da kommet inn i god rutine med babyen (6 mnd) og storebror (2,5år) forstod så mye mer, hadde utviklet seg mye fra 2 til 2,5 år som gjorde ALT mye enklere. Alt fra kommunikasjon, være mer selvstendig, forståelse for baby er her og ting tar tid osv. så du kan nok forvente at stor omveltning i starten, men går seg til etter hvert som storesøskenet nærmer seg 2,5 - 3 år. Når jeg ser tilbake, hadde det vært mer gunstig å ventet til storebror var 3, men det vet man ikke før det er gjort dessverre😅 Men å være gravid med småbarn er MYE tyngre enn å ha en baby samtidig som man har småbarn. Så det blir nok bedre for deg når babyen er ute ❤️ Anonymkode: 7b0b3...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden Jeg hiver meg på det de andre sier her, mye bedre med baby og småbarn enn gravid og småbarn! Har en på 2 år og en på 1 mnd, det har gått over all forventning. For min del har det funket veldig fint å prioritere søvn og ha det jeg anser som realistiske forventninger. Ikke planlegge masse reising og arbeid for dere selv, ikke bli skuffa om det bare ikke funker å gå ut den ene dagen pga baby. Det er bare å slenge ut puppen, slenge seg i sofaen og prøve igjen i morgen. Jeg syntes faktisk denne barseltiden er så utrolig mye koseligere enn med førstemann, det er en helt annen ro med å ha gjort dette før og babyen blir helt klart påvirket av den rolige, selvsikre energien. Som en 4 barns far jeg kjenner sa så godt, «tiden går jo til ungene uansett hvor mange de er» og det er jo faktisk helt sant. Vær rause med hverandre og husk at det er masse jobb nå, men om en liten stund er småbarnsperioden over og kommer aldri tilbake igjen. Masse lykke til, dette kommer til å gå kjempefint! Anonymkode: 93491...a60 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden Man blir vant til det meste. Da jeg skulle ha nummer to, trodde jeg på slutten av svangerskapet at jeg aldri kom til å orke å ta meg av begge. Men det gjorde jeg, var til og med hjemme med begge på én gang (to tette som begynte i barnehage samtidig). Jeg tror det er sånn med kreftene som med kjærligheten - mengden man har å gi, blir større jo flere barn man får. Nå har jeg fem Anonymkode: 41b04...801 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tisp til andre er å vente til barnet er tre år med å få et til. Et fjør alt lettere og bedre for alle. Må ikke ha dem så tett som muntlig. Anonymkode: 53708...99f Min datter er 1,5 år og jeg får en til nå i sommer. Ville absolutt ikke ventet og vi har kapasitet til dette. Ikke dra alle under én kam 🤭 Anonymkode: db4fd...1f9 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden Du er snart gjennom det verste. Har mine barn like tette og det er helt supert. Litt styr første uka hjemme, men det går seg for til siden du har vært gjennom det før. Anonymkode: 3c48c...25d 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Her også var det mye enklere med nyfødt og småbarn enn gravid og småbarn! Så dette ville jeg faktisk ikke brukt energi på å bekymre meg for nå før fødsel. Mest sannsynlig vil det bli mye bedre 🙂 Anonymkode: 725ab...893 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå