AnonymBruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Hvordan ville dere reagert på dette? Vi har kjent hverandre siden februar. Vi bor til tider sammen og gjør all ting sammen. Han kaller hans soverom til tider vårt soverom. Men når jeg tar opp status, mener han vi ikke kjenner hverandre så godt og at jeg har hastverk jeg ikke burde ha. Så hender det han sier ting som at : Det er mulig han en gang i fremtiden vil ha en kjæreste. Jeg syns det er sårende og det føles som han tenker på meg kortsiktig og som noe som er kjekt å ha, men ikke som potensiell partner. Jeg vet ikke hvor lenge man skal kjenne hverandre, som er tilstrekkelig for å si, ja nå er vi kjærester? Jeg blir irritert. Men han mener vi skal fortsette dette, som for meg føles som et forhold. Anonymkode: 74cfb...473 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #2 Skrevet 24. juni Er du ikke interessert i å ha et situationship så drar du og ser deg aldri tilbake. Anonymkode: 17b9b...3d2 24 5
Bombasi Skrevet 24. juni #3 Skrevet 24. juni (endret) Rart, det burde ikke sitte hardt i å bli eksklusiv med deg slik du beskriver det. Høres ut som han ikke har følelsene på plass og/eller at han holder døra på gløtt i tilfelle ei annen skulle dukke opp brått? Vet ikke, men jeg tror om han hadde hatt skikkelig følelser for deg så hadde han ønsket å bli kjæreste han også. Det at han ikke ønsker et forhold med deg burde gi deg noe å tenke på... for det er en slags avvisning. Er han verdt å ofre seg for og se an? Endret 24. juni av Bombasi 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #4 Skrevet 24. juni Vil du ha kjæreste? Du kan jo ta styringen selv. Hva har dere snakket om da? Har dere snakket om dere er på jakt etter et forhold eller om dere bare ser etter en venn? Anonymkode: 807e6...a55
AnonymBruker Skrevet 24. juni #5 Skrevet 24. juni Fire måneder. Alt må ikke defineres som om man går på ungdomsskolen. Anonymkode: cc685...f4e
AnonymBruker Skrevet 24. juni #6 Skrevet 24. juni Han er ikke forelsket. Anonymkode: bf9f7...d58 12 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #8 Skrevet 24. juni Jeg mener at man etter fire måneder vet hva man egentlig føler og vil med den andre parten. Og han føler åpenbart ikke at du er kjærestemateriale, og har ikke "de rette følelsene" for deg. Jeg ville gitt dette maks en måned eller to til, og sett om han kom på andre tanker i løpet av den tiden. Men et halvår er da for svingende nok tid til å finne ut hva man føler og hva man vil, så lenger enn det ville jeg aldri gitt noen. Faktisk er jeg av den oppfatning at er man skikkelig forelsket og har masse følelser for den andre, er man snar til å knytte seg til den personen og "binde den til seg" og kalle seg for kjærester og i fast forhold. Man vil jo ikke at noen andre skal komme rekende forbi og stjele din kjære, som kanskje ikke føler seg verdsatt nok når du ikke vil kalle henne kjæreste en gang... Han er ikke redd for å miste deg med andre ord. Du burde vurdere sterkt om dette er noe å satse videre på. Han har deg som pauseunderholdning, ser det ut til. Anonymkode: d2a09...bc9 9 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni #9 Skrevet 24. juni Bombasi skrev (7 minutter siden): Rart, det burde ikke sitte hardt i å bli eksklusiv med deg slik du beskriver det. Høres ut som han ikke har følelsene på plass og/eller at han holder døra på gløtt i tilfelle ei annen skulle dukke opp brått? Vet ikke, men jeg tror om han hadde hatt skikkelig følelser for deg så hadde han ønsket å bli kjæreste han også. Det at han ikke ønsker et forhold med deg burde gi deg noe å tenke på... for det er en slags avvisning. Er han verdt å ofre seg for og se an? Greia er at vi ikke har snakket om det, ting gar bare blitt sånn. Og hver gang jeg tar det opp er det som å terge en tiger og jeg føler meg masete. Han har gitt meg grunner til hvorfor det er sånn for ham og påstår alltid at han er glad i meg og ikke søker etter annet. Problemet er at jeg syns det er forvirrende. På en måte vil han ha meg i sitt liv, på en annen vil ikke kalle det et forhold. Jeg føler han vil ha pose og sekk. Anonymkode: 74cfb...473
AnonymBruker Skrevet 24. juni #10 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvordan ville dere reagert på dette? Vi har kjent hverandre siden februar. Vi bor til tider sammen og gjør all ting sammen. Han kaller hans soverom til tider vårt soverom. Men når jeg tar opp status, mener han vi ikke kjenner hverandre så godt og at jeg har hastverk jeg ikke burde ha. Så hender det han sier ting som at : Det er mulig han en gang i fremtiden vil ha en kjæreste. Jeg syns det er sårende og det føles som han tenker på meg kortsiktig og som noe som er kjekt å ha, men ikke som potensiell partner. Jeg vet ikke hvor lenge man skal kjenne hverandre, som er tilstrekkelig for å si, ja nå er vi kjærester? Jeg blir irritert. Men han mener vi skal fortsette dette, som for meg føles som et forhold. Anonymkode: 74cfb...473 Anonymkode: 42152...ac4 5 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni #11 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: 42152...ac4 Men altså virker som han mener vi skal være eksklusive? Bare for å være mer forvirrende... Anonymkode: 74cfb...473
AnonymBruker Skrevet 24. juni #12 Skrevet 24. juni Ikke gi kjærestefordeler til en mann som ikke vil ha kjæreste. Dump han. Anonymkode: 15b10...d7e 9 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #13 Skrevet 24. juni Dette er nettopp en konsekvens av at vi har normalisert denne løse, grenseløse måten å være i relasjon på. Det betyr ikke at du må akseptere det. Dette er faktisk noe du kan gjøre noe med. Du kan velge å sette en grense. Du kan trekke deg tilbake med verdighet. Du kan insistere på et annet slags forhold enn det samfunnet nå har gjort til standard. Menn er litt som instrumenter som må stemmes og pusses og spilles.. Det har liksom alltid vært kvinnens jobb. Sex trenger ikke å være moralsk forkastelig i seg selv, men det får ringvirkninger de færreste tenker over når det er fri flyt og ingen grenser eller regler. Det er da det skjer at slike moralsk forfall blir mer norm enn unntaket; gravide kvinner må stå i rushtrafikken mens menn i sin beste alder opptar setene som er merket for gravide, med den største selvfølgelighet. Anonymkode: 34d4f...96f 7 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #14 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men altså virker som han mener vi skal være eksklusive? Bare for å være mer forvirrende... Anonymkode: 74cfb...473 En mann som er seriøs holder ikke på slik som det her. Hadde han villet ha deg som kjæreste så hadde han ikke latt deg tvile slik. Anonymkode: 42152...ac4 1 9
AnonymBruker Skrevet 24. juni #15 Skrevet 24. juni Shit, har jeg laget denne tråden uten å huske det? 😄 Anonymkode: 1d25e...31f 2 1
Bombasi Skrevet 24. juni #16 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Greia er at vi ikke har snakket om det, ting gar bare blitt sånn. Og hver gang jeg tar det opp er det som å terge en tiger og jeg føler meg masete. Han har gitt meg grunner til hvorfor det er sånn for ham og påstår alltid at han er glad i meg og ikke søker etter annet. Problemet er at jeg syns det er forvirrende. På en måte vil han ha meg i sitt liv, på en annen vil ikke kalle det et forhold. Jeg føler han vil ha pose og sekk. Anonymkode: 74cfb...473 At du viser din lojalitet og dine følelser for han ved å ønske mer burde være smigrende for en mann som hadde følelser tilbake for deg, på tross for at han ikke vil forplikte seg. Han burde ikke bli en "terget tiger" som forvirrer deg og der du føler deg masete. Da er det noe som lukter litt. Men det spørs veldig hvilken type mann han er. Mulig han har forpliktelsesproblemer. I verstefall er han en populær kar som ønsker å holde døra på gløtt for andre mens han koser seg med deg i mellomtiden. Uansett så er dere ikke på bølgelengde når det kommer til hva dere ønsker, og det er en reell ting du må ta stilling til. Jeg føler han har "advart" deg ved å avslå deg, så spørsmålet er om du er villig til å ofre deg for å prøve å se hvor ting ender eller om du skal ta et steg eller to tilbake og finne deg en som faktisk ønsker å være kjæreste med deg. Det finnes sikkert flust av menn som ønsker det der ute. 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #17 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Men altså virker som han mener vi skal være eksklusive? Bare for å være mer forvirrende... Anonymkode: 74cfb...473 Han vil at DU skal være eksklusiv mens han holder døra åpen for at noen andre, bedre, dukker opp. Anonymkode: bcf50...6e5 4
Mardina Skrevet 24. juni #18 Skrevet 24. juni Også er det noen menn (og kvinner forsåvidt) som trenger tid på å utvikle følelser og den slags. Om man har hastverk med å finne seg kjæreste, så får man heller gå videre til nestemann. 4 mnd er heller ikke lenge på å definere hva man er for hverandre 🤔 1 1
Natu Skrevet 24. juni #19 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan ville dere reagert på dette? Vi har kjent hverandre siden februar. Vi bor til tider sammen og gjør all ting sammen. Han kaller hans soverom til tider vårt soverom. Men når jeg tar opp status, mener han vi ikke kjenner hverandre så godt og at jeg har hastverk jeg ikke burde ha. Så hender det han sier ting som at : Det er mulig han en gang i fremtiden vil ha en kjæreste. Jeg syns det er sårende og det føles som han tenker på meg kortsiktig og som noe som er kjekt å ha, men ikke som potensiell partner. Jeg vet ikke hvor lenge man skal kjenne hverandre, som er tilstrekkelig for å si, ja nå er vi kjærester? Jeg blir irritert. Men han mener vi skal fortsette dette, som for meg føles som et forhold. Anonymkode: 74cfb...473 Slik du beskriver det bruker han deg som tidsfordriv mens han ser etter noen han virkelig vil ha. Gjør deg selv en tjeneste og avslutt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #20 Skrevet 24. juni Dette er et klassisk situationship, been there done that dessverre. Bare riv av plasteret og finn deg heller noen som vil ha det samme som du vil, så slipper du å kaste bort tiden din og ha det kjipt pga han. Angrer på at jeg ikke gikk fra min situasjon mye tidligere. Men det er ingen sin skyld enn min egen. Anonymkode: 1f0ed...903 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå