AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:15 #1 Skrevet tirsdag kl 16:15 Hei! Jeg har en stor drøm å studere for å bli kiropraktor, men når jeg hører det folk har å si om det å jobbe som kiropraktor er det mye negativitet. Det er flere som sier at det er vanskelig fordi yrket 80% handler om markedsføring av seg selv og at det ikke er like lett som det å være fysioterapeut mtp at kiropraktorer alltid må jobbe privat. Men jeg lurer på om dette er mange tilfeller? Viss jeg jobber i en bedrift som kiropraktor, må jeg da selge navnet mitt på samme måte som jeg måtte ha gjort viss jeg drev egen bedrift? Jeg vet ikke om det ligger like mye penger i yrket heller som det det gjorde før siden folk har dårligere råd nå osv. Hva tenker dere om utdannelsen? Anonymkode: 0c9ce...c51
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:46 #2 Skrevet tirsdag kl 16:46 Jeg er ivrig kiropraktorbruker, går på en klinikk der de også har fysioterapeuter og naprapat, samt de tilbyr muskelterapi, PT etc. Jeg har mine favoritter der, men de nye får mye «gratis» siden mange tar den som er ledig når de har behov. Såvidt meg bekjent er de alle selvstendig næringsdrivende, og betaler en viss prosent for lokaler og resepsjonist, timebestillingstjenester etc. Det man kan vinne kunder på, er ettermiddag/kveld og lørdagsåpent. Vet ikke om det er nødvendig å markedsføre seg selv så mye om man da ikke åpner egen klinikk? Anonymkode: cc4ad...fa6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:31 #3 Skrevet onsdag kl 06:31 Kiropraktor er mindre og mindre etterspurt i Norge, er en grunn til at studiet ikke tilbys på norske læresteder (ikke evidensbasert behandling). Gå heller for manuellterapeut! Anonymkode: 0e225...fd3 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:41 #4 Skrevet onsdag kl 06:41 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kiropraktor er mindre og mindre etterspurt i Norge, er en grunn til at studiet ikke tilbys på norske læresteder (ikke evidensbasert behandling). Gå heller for manuellterapeut! Anonymkode: 0e225...fd3 din personlige oppfatning går jeg ut fra siden du ikke kan vise til dokumentasjon som støtter at det er flere som bruker manuellterapi enn kiropraktikk? Anonymkode: fe856...e36 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:09 #5 Skrevet onsdag kl 10:09 AnonymBruker skrev (3 timer siden): din personlige oppfatning går jeg ut fra siden du ikke kan vise til dokumentasjon som støtter at det er flere som bruker manuellterapi enn kiropraktikk? Anonymkode: fe856...e36 Takk for nedlatenheten, men jeg trenger ikke bevise min kompetanse for deg ❤️ Et kjapt googlesøk viser at HELFO har fra 1.januar sluttet å gi stønad til kiropraktorbehandling. Helsevesen vil ikke henvise til kiropraktor, de vil henvise til offentlig støttede hjelpetiltak dermed vil kiropraktorer bli helprivat som igjen vil bety nedgang i brukere som igjen betyr behov for færre kiropraktorer. Anonymkode: 0e225...fd3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:29 #6 Skrevet i går, 10:29 AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 18.15): Hei! Jeg har en stor drøm å studere for å bli kiropraktor, men når jeg hører det folk har å si om det å jobbe som kiropraktor er det mye negativitet. Det er flere som sier at det er vanskelig fordi yrket 80% handler om markedsføring av seg selv og at det ikke er like lett som det å være fysioterapeut mtp at kiropraktorer alltid må jobbe privat. Men jeg lurer på om dette er mange tilfeller? Viss jeg jobber i en bedrift som kiropraktor, må jeg da selge navnet mitt på samme måte som jeg måtte ha gjort viss jeg drev egen bedrift? Jeg vet ikke om det ligger like mye penger i yrket heller som det det gjorde før siden folk har dårligere råd nå osv. Hva tenker dere om utdannelsen? Anonymkode: 0c9ce...c51 Hvorfor vil du studere akkurat kiropraktikk? Jeg går til kiropraktor innimellom, så jeg er ikke imot det eller noe slikt, men det er ikke evidensbasert behandling. Kunne fysioterapi eller manuellterapeut være et alternativ? Jeg tror nok jeg ville styrt unna kiropraktikk - du kan ikke ta utdannelsen i Norge, og det stemmer at du enten må starte egen klinikk, eller jobbe som selvstendig næringsdrivende for en annen persons klinikk. Dersom jeg skulle velge studie, ville jeg i alle fall valgt noe annet. Anonymkode: bb47b...99e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå