Gå til innhold

Psykisk syk mor og vi eier leilighet!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ta kontakt med hennes fastlege? 

Til problemet så kan dere selge, om ikke hun vil kjøpe dere ut så kan dere fremdeles selge delen til noen andre faktisk. Har du sett sånne annonser der det står «ideell andell av enebolig» f.eks, det er ofte annonser der den ene parten ønsker å selge og ikke den andre. Men kan dere ikke bli enig med moren din om å selge leiligheten om hun likevel ikke bor der? Eller ønsker hun å bo der selv, da må hun jo eventuelt kjøpe dere ut eller så må dere selge deres andel

Anonymkode: 13c68...79f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg vil egentlig bare tipse om at psykose er en av flere symptomer/ tilstander man kan få ved alvorlig og/eller langvarig mangel av B12. 
Kan det være at dette gjelder din mor ?  Er det muligheter for å be henne sjekke med legen sin ?

Du kan jo lese litt på B12 Foreningen  sine sider , der vil du finne mye informasjon om hvorfor og hvordan mangel av B12 kan skape alvorlig sykdommer i kroppen vår. 

Jeg går ut fra at dere har hatt et godt forhold siden dere valgte å kjøpe bolig sammen . 

https://www.b12-foreningen.no/

Anonymkode: c7e08...73d

Og jeg vil tipse om det langt mer sannsynlige, at psykose er et av flere symptomer på alvorlig psykisk sykdom, som schizofreni. Hadde det bare vært så lett som å ta litt vitamintilskudd, det hadde vært noe!

Anonymkode: 8cdd7...3c9

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og jeg vil tipse om det langt mer sannsynlige, at psykose er et av flere symptomer på alvorlig psykisk sykdom, som schizofreni. Hadde det bare vært så lett som å ta litt vitamintilskudd, det hadde vært noe!

Anonymkode: 8cdd7...3c9

Du får lese deg opp på det .   Mangel av vitaminer og mineraler kan faktisk gi psykiske problemer og alvorlige sykdommer.
Den du nevner også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

BS. 

Min mor var bipolar og schizofren. Ble aldri lagt inn under tvang.

Jeg ble derimot en kasteball i systemet.

Anonymkode: 9cd9c...ac6

Og du og din mors diagnoser er helt uinteressante for ts og denne trådens problemstilling. 

Anonymkode: 8fab5...622

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får lese deg opp på det .   Mangel av vitaminer og mineraler kan faktisk gi psykiske problemer og alvorlige sykdommer.
Den du nevner også. 

Slutt nå! Dette er ikke en tråd om vitaminmangler, men om oppløsning av et sameie. Hvordan er det mulig å avspore så voldsomt?

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er din mor så psykisk syk og ikke bruker medisiner så stemmer det ikke at hun ikke blir tvangsinnlagt. 
Så denne historien henger ikke på greip. 

Anonymkode: d97d6...b45

Det der er bare tull, det skal enormt mye til å få noen tvangsinnlagt i dag etter de «nye» reglene som kom i 2017.

Anonymkode: 13a61...4a5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er jeg den eneste som reagerer på at TS har en 50% samboer og en 50% mor? 

Hvor mye av leiligheten eier faktisk TS oppi dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den du nevner også. 

Og jorden er flat og Trump har en IQ  på over 75. :ironi: 

Anonymkode: 8d341...2c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det stemmer overhodet ikke. Innleggelse skjer KUN om det er fare for livet eller andres liv. Det har jeg testet grundig med min egen mor som er bipolar. 

Anonymkode: ce5d0...b68

Det stemmer overhode ikke. Jobber på DPS med innleggelser. Hun kan legges inn for stabilisering med hensikt å starte opp med medisiner for å unngå ytterligere forverring. 

Anonymkode: 4d581...dc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (5 timer siden):

Er jeg den eneste som reagerer på at TS har en 50% samboer og en 50% mor? 

Hvor mye av leiligheten eier faktisk TS oppi dette?

TS og samboeren eier sammen 50% av leiligheten, og moren 50%. Det var slik jeg forsto teksten.

Anonymkode: 80bb7...d9e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En mulig løsning er jo at du og samboer kjøper ut mor fra hennes andel, evt ved tvangsoppløsning av sameiet. Så kan dere selge og flytte hvis dere vil ha noe annet.

Anonymkode: 1e66b...6ff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan økonomisk verge for mor være en løsning? Mulig hun har behov for det ellers i hverdagen også.

Anonymkode: f1c11...b76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det stemmer overhode ikke. Jobber på DPS med innleggelser. Hun kan legges inn for stabilisering med hensikt å starte opp med medisiner for å unngå ytterligere forverring. 

Frivillig ja. Nå er det snakk om tvang. 

Anonymkode: f0452...c31

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 22.42):

Og du og din mors diagnoser er helt uinteressante for ts og denne trådens problemstilling. 

Leser du det jeg svarer på så var svaret til en som hadde en påstand som er helt feil mht tvangsinnleggelse.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 0.34):

Men det krever jo mer enn at én person ringer og sier de vil tvangsinnlegge er familiemedlem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...