AnonymBruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Hei. Har barn med en mann som ikke ønsker noe med barnet å gjøre. barnet er 2 år nå , og har enda ikke møtt sin far. barnefaren ønsket ikke å fortelle noe om barnet til noen, så da barnet var 6 mnd så tok jeg selv kontakt med hans mor . Hun har vært inkludert i barnets liv siden. Vi besøker henne, og hun oss. Burde jeg la vær å fortelle noe mer til hans søsken (de er voksne) eller er det innafor å ta kontakt med dem? selv om far ikke ønsker kontakt med barnet, så ønsker jeg ikke å frarøve barnet kontakt med resten av familien. Rett/Galt ?? Anonymkode: 37c77...8a7 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #2 Skrevet 24. juni Hadde tatt kontakt. De er voksne mennesker som selv kan velge om de vil, eller ikke vil, ha kontakt med barnet Anonymkode: bf86c...853 10
AnonymBruker Skrevet 24. juni #3 Skrevet 24. juni Hvis ikke bestemor har tatt kontakt skjønner jeg ikke hvorfor du skal gjøre det. Dette har nok blitt diskutert i familien. Anonymkode: aedfc...4a1 22 10
AnonymBruker Skrevet 24. juni #4 Skrevet 24. juni Du kan regne med at de vet det, moren hans har sikkert sagt det. Anonymkode: a2011...299 10
AnonymBruker Skrevet 24. juni #5 Skrevet 24. juni Moren hans har ikke sagt det. Og faren selv har heller ikke sagt noe til barna han hadde fra før .. (12/14 år) Anonymkode: 37c77...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #6 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis ikke bestemor har tatt kontakt skjønner jeg ikke hvorfor du skal gjøre det. Dette har nok blitt diskutert i familien. Anonymkode: aedfc...4a1 Bestemor har jo kontakt med barnet. Anonymkode: 37c77...8a7 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni #8 Skrevet 24. juni Hadde diskutert dette med farmor. Og kontaktet mor til barnets søsken. Jeg mener det skal ekstremt gode grunner til for at søsken ikke bør ha kontakt. Anonymkode: 2b017...d82 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #9 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Har barn med en mann som ikke ønsker noe med barnet å gjøre. barnet er 2 år nå , og har enda ikke møtt sin far. barnefaren ønsket ikke å fortelle noe om barnet til noen, så da barnet var 6 mnd så tok jeg selv kontakt med hans mor . Hun har vært inkludert i barnets liv siden. Vi besøker henne, og hun oss. Burde jeg la vær å fortelle noe mer til hans søsken (de er voksne) eller er det innafor å ta kontakt med dem? selv om far ikke ønsker kontakt med barnet, så ønsker jeg ikke å frarøve barnet kontakt med resten av familien. Rett/Galt ?? Anonymkode: 37c77...8a7 Å skjule en noens handlinger for omverdenen er ingens ansvar. Alt noen velger å gjøre mot deg kan du derfor fortelle alle og enhver om. Med fullt navn. Banner noen til deg? Velger de å være frekke, ufine, rappmunnede, voldelige, tafsende, truende etc? (Eller få barn for så å dumpe dem) Det er et fritt valg de har tatt. Dersom de ikke ønsket at valget skal være kjent til hele verden kunne de ha latt være å ta det. Derfor skal vi alle fortelle fritt alle handlinger - med fullt navn. Det er ikke omverdenen sitt ansvar å skjule noens handlinger. Anonymkode: 23fb0...99d 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #10 Skrevet 24. juni Ta kontakt med dem. Jeg har en svoger som er en slik dust at vedkommende ikke regner ett av sine barn som sine. Men alle vet at det er hans. Jeg hadde villet ha kontakt med den personen og det barnet. Anonymkode: 8bc83...14c 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #11 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde diskutert dette med farmor. Og kontaktet mor til barnets søsken. Jeg mener det skal ekstremt gode grunner til for at søsken ikke bør ha kontakt. Anonymkode: 2b017...d82 Her er barnas mor sammen med vårt barns far nå.. Anonymkode: 37c77...8a7
AnonymBruker Skrevet 24. juni #12 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Å skjule en noens handlinger for omverdenen er ingens ansvar. Alt noen velger å gjøre mot deg kan du derfor fortelle alle og enhver om. Med fullt navn. Banner noen til deg? Velger de å være frekke, ufine, rappmunnede, voldelige, tafsende, truende etc? (Eller få barn for så å dumpe dem) Det er et fritt valg de har tatt. Dersom de ikke ønsket at valget skal være kjent til hele verden kunne de ha latt være å ta det. Derfor skal vi alle fortelle fritt alle handlinger - med fullt navn. Det er ikke omverdenen sitt ansvar å skjule noens handlinger. Anonymkode: 23fb0...99d Takk for godt svar Anonymkode: 37c77...8a7
AnonymBruker Skrevet 24. juni #13 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ta kontakt med dem. Jeg har en svoger som er en slik dust at vedkommende ikke regner ett av sine barn som sine. Men alle vet at det er hans. Jeg hadde villet ha kontakt med den personen og det barnet. Anonymkode: 8bc83...14c Ja det er det at jeg ønsker ikke å frarøve alle andre som mest sannsynlig vil ha kontakt .. det et sårt Anonymkode: 37c77...8a7
AnonymBruker Skrevet 24. juni #14 Skrevet 24. juni Ikke bland deg mer enn du har gjort. Far vet det og bestemor vet det. Det må da være opp til dem om de ønsker å fortelle videre! Anonymkode: 08889...e1b
AnonymBruker Skrevet 24. juni #15 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Å skjule en noens handlinger for omverdenen er ingens ansvar. Alt noen velger å gjøre mot deg kan du derfor fortelle alle og enhver om. Med fullt navn. Banner noen til deg? Velger de å være frekke, ufine, rappmunnede, voldelige, tafsende, truende etc? (Eller få barn for så å dumpe dem) Det er et fritt valg de har tatt. Dersom de ikke ønsket at valget skal være kjent til hele verden kunne de ha latt være å ta det. Derfor skal vi alle fortelle fritt alle handlinger - med fullt navn. Det er ikke omverdenen sitt ansvar å skjule noens handlinger. Anonymkode: 23fb0...99d Herlighet…… Anonymkode: 08889...e1b
AnonymBruker Skrevet 24. juni #16 Skrevet 24. juni Jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg hadde mistet muligheten for å se mitt tantebarn vokse opp. Anonymkode: 9dbce...689 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #17 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke bland deg mer enn du har gjort. Far vet det og bestemor vet det. Det må da være opp til dem om de ønsker å fortelle videre! Anonymkode: 08889...e1b Bestemor ønsker ikke å blande seg inn i ting hun ikke har noe med. Hvorfor skal far få velge om barnets tanter og onkler skal få vite noe? Anonymkode: 37c77...8a7 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #18 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg hadde mistet muligheten for å se mitt tantebarn vokse opp. Anonymkode: 9dbce...689 Det hadde jeg også😏😏 Anonymkode: 37c77...8a7 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #19 Skrevet 24. juni Jeg ville sagt det. Helst med farmors støtte også. Men hun kan ha valgt å la være for å ikke miste sin relasjon til sin sønn. Dette kommer til å kunne oppdages i fremtiden. Feks ved arv. Anonymkode: 4cdba...e92
AnonymBruker Skrevet 24. juni #20 Skrevet 24. juni Hadde tatt kontakt. Kanskje først spurt farmor om hun ville, hvis hun sa nei hadde jeg sagt at da gjør jeg det. Anonymkode: 520f3...5b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå