AnonymBruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Har opplevd noen ganger at jeg får beskjed når jeg sjekker inn på et hotell, at de oppgraderer rommet mitt. Det høres liksom så fint ut, men når jeg kommer til rommet så er det et helt vanlig rom. Utsikten kan blant annet være rett i en vegg eller noe annet kjedelig. Så hva legger de i disse ordene om oppgradering? Eller er det bare noe de sier for å få deg til å føle deg litt "ekstra"? Anonymkode: 93891...56b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #3 Skrevet 24. juni Snublefot62 skrev (14 minutter siden): Men vet du hvilket rom som du egentlig skulle ha? Nei, men ut ifra hva jeg oppgraderes til så har jeg lekt med tanken på at jeg booker et bøttekott... Anonymkode: 93891...56b
Snublefot62 Skrevet 24. juni #4 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men ut ifra hva jeg oppgraderes til så har jeg lekt med tanken på at jeg booker et bøttekott... Anonymkode: 93891...56b Ikke utenkelig Jeg tror nok mange sier de oppgraderer for å gi kunden en fin opplevelse når de sjekkes inn. Og at min og din definisjon av ordet kan være noe annet enn de som jobber på hotellet. En gang ble jeg flyttet fra høyt oppe med utsikt, til andre etasje med utsikt mot bakgård. De kalte det oppgradering fordi det nye rommet var rullestolvennlig med stor dør og god plass på badet. Til info sitter jeg ikke i rullestol.. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #5 Skrevet 24. juni Mange hoteller har vel ulike uoffisielle (under)kategorier av samme rom. Når du slår til på absolutt laveste tilbud på f.eks. booking.com eller hotels.com så risikerer du å få de minst gunstige rommene. Det kan være lengst inn i endeløse korridorer, rom ved siden av heisen, et rom i 2. etg. mot trist bakgård eller trafikkert gate, rommet over nattklubben, et rom de ikke har rukket å pusse opp etc etc. En oppgradering behøver ikke bety annet enn at du flyttes til et (roligere) rom høyere opp i bygningen. Egentlig helt naturlig at de sparer de litt bedre rommene til noen som bestiller direkte/betaler mer. Når det er sagt så pleier det ikke å være noe problem å få et annet rom hvis en gidder å ta det opp med de i resepsjonen. Anonymkode: e43b5...867 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå