AnonymBruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Dette er kanskje et dumt spørsmål. Jeg har fastlønn, får feriepenger i juni uavhengig av når jeg tar ut ferie. Jeg tar ut ferie i juli, som også er den siste måneden jeg er ansatt i bedriften. Får jeg utbetalt lønn i august? Anonymkode: 686ef...166
AnonymBruker Skrevet 24. juni #2 Skrevet 24. juni Du får sluttoppgjøret på juli-lønnen. Evt også inkludert feriepengene du har tjent opp i år, her har ulike bedrifter ulike praksiser. Anonymkode: 15721...09e
Snublefot62 Skrevet 24. juni #3 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er kanskje et dumt spørsmål. Jeg har fastlønn, får feriepenger i juni uavhengig av når jeg tar ut ferie. Jeg tar ut ferie i juli, som også er den siste måneden jeg er ansatt i bedriften. Får jeg utbetalt lønn i august? Anonymkode: 686ef...166 Feriepengene er ment å erstatte lønn mens du har ferie.
Virrevirrevapp Skrevet 24. juni #4 Skrevet 24. juni Fikk du betalt samme mnd som du begynte? Da får du ikke betalt siste mnd på etterskudd.
AnonymBruker Skrevet 24. juni #5 Skrevet 24. juni Ble du trukket 25 dager i juni, samtidig som du fikk feriepengene? Da har du full lønn under ferien i juli. I august får du sluttoppgjøret ditt i form av eventuell tilbakebetalt for mye trukket ferie, du mottar feriepenger opptjent i år, eventuell fleksisaldo osv. Med mindre du får sluttoppgjør neste sommer. Her gjør bedrifter litt ulikt. Anonymkode: e897c...fa4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #6 Skrevet 24. juni Hva fikk du i juni? Kun feriepenger, feriepenger og lønn, eller feriepenger, lønn og fratrekk for ferie? Har dere lønn etterskuddsvis, eller for inneværende måned? Anonymkode: e2d2e...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #7 Skrevet 24. juni Vi får lønn på etterskudd. Feriepengene betales ut i juni istedenfor vanlig lønn, uavhengig av når man tar ut ferie. Lønnen betales ut på etterskudd. I juni viser lønnsslippen min lønn, fratrekk for ferie, og deretter feriepenger, som er det jeg får utbetalt. Føler jeg mister en måned med lønn på dette, men innser at jeg kanskje har tenkt litt feil. Så da burde jeg nok be om sluttoppgjør. Hadde jeg hatt ferie nå i juni så hadde jeg kommet bedre ut av det. Anonymkode: 686ef...166
AnonymBruker Skrevet 24. juni #9 Skrevet 24. juni Men er du trukket for ferie og slutter uten å ha brukt ferien, så utbetales den jo på sluttoppgjøret. Anonymkode: e28ce...9f9
AnonymBruker Skrevet 24. juni #10 Skrevet 24. juni Om du fikk både lønn og feriepenger denne måneden skal det dekke for juni og juli og får ikke noe før i august. Det mest vanlige er at du kun får feriepenger i juni og vanlig lønn i juli og august. Så om du har fått "dobbelt opp" denne måneden, må du passe på at du setter av penger til neste måned. Anonymkode: 75fd0...001
AnonymBruker Skrevet 24. juni #11 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men er du trukket for ferie og slutter uten å ha brukt ferien, så utbetales den jo på sluttoppgjøret. Anonymkode: e28ce...9f9 Det er ingen som har snakket om å slutte. Anonymkode: 75fd0...001
AnonymBruker Skrevet 24. juni #12 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi får lønn på etterskudd. Feriepengene betales ut i juni istedenfor vanlig lønn, uavhengig av når man tar ut ferie. Lønnen betales ut på etterskudd. I juni viser lønnsslippen min lønn, fratrekk for ferie, og deretter feriepenger, som er det jeg får utbetalt. Føler jeg mister en måned med lønn på dette, men innser at jeg kanskje har tenkt litt feil. Så da burde jeg nok be om sluttoppgjør. Hadde jeg hatt ferie nå i juni så hadde jeg kommet bedre ut av det. Anonymkode: 686ef...166 Nei, det hadde du ikke. Tidspunktet for ferie har ingenting å si. Anonymkode: e0040...faa 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni #13 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ingen som har snakket om å slutte. Anonymkode: 75fd0...001 Det står at TS tar ferie i juli, som er siste mnd i bedriften… Anonymkode: 808a2...f83
AnonymBruker Skrevet 25. juni #14 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi får lønn på etterskudd. Feriepengene betales ut i juni istedenfor vanlig lønn, uavhengig av når man tar ut ferie. Lønnen betales ut på etterskudd. I juni viser lønnsslippen min lønn, fratrekk for ferie, og deretter feriepenger, som er det jeg får utbetalt. Føler jeg mister en måned med lønn på dette, men innser at jeg kanskje har tenkt litt feil. Så da burde jeg nok be om sluttoppgjør. Hadde jeg hatt ferie nå i juni så hadde jeg kommet bedre ut av det. Anonymkode: 686ef...166 Du trenger ikke be om noe sluttoppgjør. Arbeidsgiver SKAL betale ut sluttoppgjør, uansett. Sluttoppgjør er lønn og feriepenger som arbeidsgiver er skyldig deg. Du får lønn for det du jobber, og fratrekk for ferie. Uansett når du slutter eller når du tar ferie. Hvis du jobber ut juli, så får du betalt for juli. Er lønn utbetalt etterskuddsvis, så kommer lønn for juli i august. Feriepengene du fikk i juni er det du sparte opp i fjor. På sluttoppgjør får du utbetalt alt som er spart opp i år også. Men husk at du får lite feriepenger neste år. Anonymkode: bf6be...db7
AnonymBruker Skrevet 11. august #15 Skrevet 11. august Ts her. Jeg syns dette ble vanskelig å skjønne… snakket med sjefen min, som mente at jeg ikke kommer til å få utbetalt noe nå i august. Men jeg får det ikke til å stemme. januar - lønn for desember februar - lønn for januar mars - lønn for februar april - lønn for mars mai - lønn for april juni - bare feriepenger - lønnen er trukket fra på lønnsslippen juli - lønn for juni august - ingen lønn, da jeg hadde ferie hele juli Jeg føler meg som en idiot som ikke skjønner dette, men hvor ble det av «mai-lønnen» min? Hadde jeg tatt ferie i juni så hadde jeg fortsatt fått lønn i juli, så hvorfor får jeg ikke lønn i august, når jeg var ansatt til og med 31 juli? Gjerne bruk teskje for det må være et eller annet viktig her som jeg ikke forstår… For ordens skyld betales lønnen etterskuddsvis, og jeg har fastlønn. AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 23.21): Nei, det hadde du ikke. Tidspunktet for ferie har ingenting å si. Anonymkode: e0040...faa Det er i utganspunktet det jeg også tenker, men da skjønner jeg ikke hvordan dette henger sammen. I fjor tok jeg ut ferie i juni, men jeg fikk vanlig lønn utbetalt i juli. I år tok jeg ferie i juli, og får ingenting utbetalt i august. Anonymkode: 686ef...166
AnonymBruker Skrevet 11. august #16 Skrevet 11. august Du er trukket for ferien og skal ha lønn i august. Anonymkode: 3aa27...e66
AnonymBruker Skrevet 11. august #17 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ts her. Jeg syns dette ble vanskelig å skjønne… snakket med sjefen min, som mente at jeg ikke kommer til å få utbetalt noe nå i august. Men jeg får det ikke til å stemme. januar - lønn for desember februar - lønn for januar mars - lønn for februar april - lønn for mars mai - lønn for april juni - bare feriepenger - lønnen er trukket fra på lønnsslippen juli - lønn for juni august - ingen lønn, da jeg hadde ferie hele juli Jeg føler meg som en idiot som ikke skjønner dette, men hvor ble det av «mai-lønnen» min? Hadde jeg tatt ferie i juni så hadde jeg fortsatt fått lønn i juli, så hvorfor får jeg ikke lønn i august, når jeg var ansatt til og med 31 juli? Gjerne bruk teskje for det må være et eller annet viktig her som jeg ikke forstår… For ordens skyld betales lønnen etterskuddsvis, og jeg har fastlønn. Det er i utganspunktet det jeg også tenker, men da skjønner jeg ikke hvordan dette henger sammen. I fjor tok jeg ut ferie i juni, men jeg fikk vanlig lønn utbetalt i juli. I år tok jeg ferie i juli, og får ingenting utbetalt i august. Anonymkode: 686ef...166 Er du helt sikker på at lønn utbetales etterskuddsvis? Det er ganske vanlig at fastlønn betales for inneværende måned, og eventuelle tillegg etterskuddsvis. Anonymkode: e2d2e...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #18 Skrevet 11. august På junilønnen din må du ha fått lønn for mai +opptjente feriepenger - feriefravær. Hvis du ikke hadde fått mailønnen, så ville du hatt en så liten utbetaling og reagert da. Siden feriefrabær er trukket tidligere, så skal du ha lønn for juli i august. Anonymkode: 8a37b...5d5
AnonymBruker Skrevet 11. august #19 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du helt sikker på at lønn utbetales etterskuddsvis? Det er ganske vanlig at fastlønn betales for inneværende måned, og eventuelle tillegg etterskuddsvis. Anonymkode: e2d2e...ac0 Jeg fikk i alle fall ikke noe utbetalt før jeg hadde jobbet der en måned, startet i august 2022, og fikk første lønning i september. Men det er et godt poeng og kan være forklaringen. Prøvde å sjekke kontrakten min nå, men det står ingenting om akkurat dette med utbetaling på etterskudd. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): På junilønnen din må du ha fått lønn for mai +opptjente feriepenger - feriefravær. Hvis du ikke hadde fått mailønnen, så ville du hatt en så liten utbetaling og reagert da. Siden feriefrabær er trukket tidligere, så skal du ha lønn for juli i august. Anonymkode: 8a37b...5d5 Nei, i juni fikk jeg bare feriepenger, lønnen er lagt til og deretter trukket fra på den aktuelle lønnsslippen. Vi får bare feriepenger i juni, slik har det vært hele tiden. Anonymkode: 686ef...166
AnonymBruker Skrevet 11. august #20 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ts her. Jeg syns dette ble vanskelig å skjønne… snakket med sjefen min, som mente at jeg ikke kommer til å få utbetalt noe nå i august. Men jeg får det ikke til å stemme. januar - lønn for desember februar - lønn for januar mars - lønn for februar april - lønn for mars mai - lønn for april juni - bare feriepenger - lønnen er trukket fra på lønnsslippen juli - lønn for juni august - ingen lønn, da jeg hadde ferie hele juli Jeg føler meg som en idiot som ikke skjønner dette, men hvor ble det av «mai-lønnen» min? Hadde jeg tatt ferie i juni så hadde jeg fortsatt fått lønn i juli, så hvorfor får jeg ikke lønn i august, når jeg var ansatt til og med 31 juli? Gjerne bruk teskje for det må være et eller annet viktig her som jeg ikke forstår… For ordens skyld betales lønnen etterskuddsvis, og jeg har fastlønn. Det er i utganspunktet det jeg også tenker, men da skjønner jeg ikke hvordan dette henger sammen. I fjor tok jeg ut ferie i juni, men jeg fikk vanlig lønn utbetalt i juli. I år tok jeg ferie i juli, og får ingenting utbetalt i august. Anonymkode: 686ef...166 Du har fått lønn for mai, som ble trukket av feriepengene i juni. Så fikk du lønn for juni i juli, det er riktig. Og du skal også ha lønn for august. 11 måneder med lønn og en måned med feriepenger skal du ha. Anonymkode: 6ae6c...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå