AnonymBruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Hvordan er det å bo der? Ha barn og familie der? Hvordan er Høybråten skole? Vil ikke ha svar fra folk som ikke bor der. Takk! Anonymkode: 2b088...378
AnonymBruker Skrevet 24. juni #4 Skrevet 24. juni Høybråten pleide å være en perle mange overså, men nå kan det oppleves ganske likt som Haugenstua, Stovner, og Furuset, bare uten egen t-banestasjon. Anonymkode: 60342...852 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #5 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Høybråten pleide å være en perle mange overså, men nå kan det oppleves ganske likt som Haugenstua, Stovner, og Furuset, bare uten egen t-banestasjon. Anonymkode: 60342...852 Hvordan da? Kan du utdype? Anonymkode: 2b088...378
Gjest Cartman Skrevet 24. juni #6 Skrevet 24. juni Østkanten er ikke bra med unntak av bydel Nordstrand, Sagene, Grefsen og deler av Østensjø. Siviliserte mennesker er en forutsetning for en god skole.
AnonymBruker Skrevet 24. juni #7 Skrevet 24. juni Cartman skrev (Akkurat nå): Østkanten er ikke bra med unntak av bydel Nordstrand, Sagene, Grefsen og deler av Østensjø. Siviliserte mennesker er en forutsetning for en god skole. Og du bor på Høybråten og har barn der?? Anonymkode: 2b088...378 2
Gjest Cartman Skrevet 24. juni #8 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og du bor på Høybråten og har barn der?? Anonymkode: 2b088...378 Selvfølgelig ikke. Jeg har da litt høyere standard enn som så.
AnonymBruker Skrevet 24. juni #9 Skrevet 24. juni Cartman skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig ikke. Jeg har da litt høyere standard enn som så. Hvorfor svarer du i tråden da? Anonymkode: 2b088...378 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #10 Skrevet 24. juni Jeg bor i nærheten og er vokst opp i området, har flere venner med barn der, men de barn begynner å bli store. De har alle stortrives og vært fortnøuf. Høybråten og Stovner har et veldig godt idrettslag. Kort vei med tog inn til Oslo S. Pent villaområde og lite blokker. Som en liten landsby i Oslo. Anonymkode: cc097...e61 1 1
Gjest Cartman Skrevet 24. juni #11 Skrevet 24. juni (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor svarer du i tråden da? Anonymkode: 2b088...378 Jeg prøver bare å gi deg gode råd. Alle sosialistene vil fortelle deg hvor fantastisk det er der borte, men det er løgn. Høybråten er et lavpris område pga menneskene som bor der. Du burde heller flytte til Skøyen, Stabekk, Fornebu eller Høvik. Endret 24. juni av Cartman
AnonymBruker Skrevet 24. juni #12 Skrevet 24. juni Cartman skrev (1 minutt siden): Jeg prøver bare å gi deg gode råd. Alle sosialistene vil fortelle deg hvor fantastisk det er der borte, men det er løgn. Høybråten er et lavpris område pga menneskene som bor der. Du burde heller flytte til Skøyen, Stabekk, Fornebu eller Høvik. Ikke interessert i vestkanten, vi er to helt vanlige mennesker med helt vanlig inntekt og vil ha rekkehus og ikke et kott. For øvrig ikke interessert i politisk snakk… Anonymkode: 2b088...378 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #13 Skrevet 24. juni Høybråten har endret seg mye de siste årene. Det var et villaområde hvor familier bodde i generasjoner og med en veldig god skole. De som vokste opp der, flyttet gjerne tilbake når de selv fikk barn, men slik er det ikke lenger. Anonymkode: 1c794...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #14 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høybråten har endret seg mye de siste årene. Det var et villaområde hvor familier bodde i generasjoner og med en veldig god skole. De som vokste opp der, flyttet gjerne tilbake når de selv fikk barn, men slik er det ikke lenger. Anonymkode: 1c794...9c8 Kan du fortelle mer om hvordan det har endret seg? Anonymkode: 2b088...378
Stor pike Skrevet 24. juni #15 Skrevet 24. juni Jeg har venner der og de er veldig fornøyde. Det er btw et rekkehus til salgs i Skanseveien nå. Gode bussforbindelser både til sentrum og til Lillestrøm og Strømmen. 1 1
Gjest Cartman Skrevet 24. juni #16 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke interessert i vestkanten, vi er to helt vanlige mennesker med helt vanlig inntekt og vil ha rekkehus og ikke et kott. For øvrig ikke interessert i politisk snakk… Anonymkode: 2b088...378 Rekkehus? Da ville jeg flyttet til Asker. Jeg gir deg bare gode råd. Hvorfor kjøpe et rekkehus i et belastet område? Hvordan tror du verdiutviklingen blir med den stadig økende gjengkriminaliteten i Groruddalen? Hvor tror du ungdomsran finner sted? Strømsø i Drammen, Furuset, Stovner, Grønland, Tøyen etc. Det spiller liten rolle hva skolen gjør, hvis området som helhet er i en negativ utvikling.
AnonymBruker Skrevet 24. juni #17 Skrevet 24. juni Cartman skrev (6 minutter siden): Rekkehus? Da ville jeg flyttet til Asker. Jeg gir deg bare gode råd. Hvorfor kjøpe et rekkehus i et belastet område? Hvordan tror du verdiutviklingen blir med den stadig økende gjengkriminaliteten i Groruddalen? Hvor tror du ungdomsran finner sted? Strømsø i Drammen, Furuset, Stovner, Grønland, Tøyen etc. Det spiller liten rolle hva skolen gjør, hvis området som helhet er i en negativ utvikling. Asker blir altfor langt unna jobb, og vi har begge snevre utdannelser og sitter på sjeldne stillinger som er tilnærmet umulig å få andre steder. Så vi kan ikke flytte til Asker. Har en venninne som er politi i Oslo og hun sier at Stovner, Manglerud og Søndre Nordstrand ikke er bra, pga mye ungdomskriminalitet. Men at Høybråten ikke er del av den statistikken. Anonymkode: 2b088...378
AnonymBruker Skrevet 24. juni #18 Skrevet 24. juni Flyttet til Høybråten med to barn for fem år siden og trives veldig godt. 😊 Hyggelig område, på hils med alle naboer, barna har fått gode venner i barnehage og skole og trives godt. Eneste jeg ville tenkt på er å kjøpe i nærheten av skolen/toget. Høybråten er et stort område, men med bare en skole og en del veier som ikke har skikkelig gangvei etc. så blir det fort styrete å komme seg rundt. Vi leide hus nær høybråten kirke og følte at det var vanskelig å rusle til barnehage/skole på krinkelveier som ikke blir brøyta og ikke har plass til fotgjengere, bodde langt unna mange i barnets klasse og de vi leide av slet også med å få solgt huset pga. beliggenheten. Så flyttet vi nærmere skolen og trives generelt mye bedre her. Stort pluss at det også er nærmere toget. Anonymkode: 9a26c...03b 4 1
Gjest Cartman Skrevet 24. juni #19 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Asker blir altfor langt unna jobb, og vi har begge snevre utdannelser og sitter på sjeldne stillinger som er tilnærmet umulig å få andre steder. Så vi kan ikke flytte til Asker. Har en venninne som er politi i Oslo og hun sier at Stovner, Manglerud og Søndre Nordstrand ikke er bra, pga mye ungdomskriminalitet. Men at Høybråten ikke er del av den statistikken. Anonymkode: 2b088...378 Høybråten er for nærme Stovner, Furuset og Vestli. Ungdomsgjengene er territorielle og de deler drabantbyene mellom seg. Denne utviklingen er bare i startfasen. Vi er langt bak Sverige i gjengbekjempelsen og vil derfor oppleve mer utrygghet i årene som kommer.
kungfupanda Skrevet 24. juni #20 Skrevet 24. juni (endret) Høybråten er et koselig område og Høybråten skole er bra. Jeg bor i nærheten samt har venner som bor der. Kort vei inn til Oslo S med tog. Et område like i nærheten er Fjellhamar i Lørenskog som også et veldig bra sted å bo og vokse opp. Både Luhr skole og Fjellhamar skole er bra. Gode barnehager også. Samme toglinje. Endret 24. juni av kungfupanda 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå