AnonymBruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Jeg trenger noen å snakke med om dette og de rundt meg har ikke vært i sånt forhold før…. Så jeg føler ikke de forstår eller kan forstå.. Det er 2 år siden forholdet endte og jeg har det veldig veldig bra alene. Jeg har aldri hatt det bedre og jeg vil aldri aldri aldri i et sånt forhold igjen. Greia er at jeg og eksen har barn sammen. Og pga det er jeg venner med han på Facebook,for å kunne se hva han poster av barnet. Og dermed ser jeg også andre ting han poster.. Han har fått ny kjæreste og det er,ikke sjokkerende, rosenrødt. Mange bilder postes, både av henne og av han. Hun har åpen profil så jeg kan se hva hun poster og jeg vet jeg ikke burde kikke på dette men klarer ikke la være. Så sitter jeg igjen med en følelse… «hvorfor meg?» følelsen.. Hvorfor var han så jævlig mot meg? Hva var det med meg som gjorde at han var så stygg mot meg? Jeg tar meg selv også i å tvile på om han var stygg mot meg eller om jeg bare var for sensitiv… krevde jeg for mye? Burde jeg være fornøyd med det jeg fikk ifra han? Jeg skjønner at ingen av dere kan svare på dette siden dere ikke kjenner meg,han eller hvordan vårt forhold var. Det er det bare meg og han som vet…. men jeg har forklart forholdet vårt til en utenforstående på FVK og hun tilbudte meg å bli med i en gruppe for kvinner som har vært utsatt for psykisk vold… dette hadde hun vel ikke gjort om det ikke var grunnlag for det.. Kan sånne menn forandre seg for den rette kvinnen? Kan han faktisk ha blitt «grei» for denne nye kvinnen? Jeg bare føler at det var meg det var noe galt med.. Anonymkode: b148c...de7 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni #2 Skrevet 24. juni Mulig hun setter krav og forventer at han behandler henne bra, men mer sannsynlig at han er «Mr perfect» til hun er ordentlig glad i han. Anonymkode: 75676...1a3 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #3 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så sitter jeg igjen med en følelse… «hvorfor meg?» følelsen.. Hvorfor var han så jævlig mot meg? Hva var det med meg som gjorde at han var så stygg mot meg? Jeg tar meg selv også i å tvile på om han var stygg mot meg eller om jeg bare var for sensitiv… krevde jeg for mye? Burde jeg være fornøyd med det jeg fikk ifra han? Fra ei som var med en voldelig og veldig narsissistisk mann i 5 år. Nei det er ikke deg, det er ham. Folk som dem har en tendens til å fikse neste forhold med det de ikke gjorde i det siste, på en måte. Eksen min drev oss økonomisk konkurs, når det ble slutt ble han rene skrue mcduck i sparing, men det tok slutt det også. Den nye damen vil se hans sider med tiden hun også. Det gjør vi alle, som møter en sånn. Anonymkode: 347ea...089 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #4 Skrevet 24. juni Han var jo ikke slem med deg i starten heller. Det kom jo etterhvert frem.. Fasaden, og det man poster på SoMe, er jo aldri sannheten. Anonymkode: f66ce...407 2 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #5 Skrevet 24. juni Jeg har vært i et slikt forhold og mitt største ønske i verden var at han skulle forelske seg i ei ny dame og stikke med henne. Jeg vet hvordan det er å leve tett på han så jeg misunner ingen tett relasjon med han, menn heller noen andre enn meg. Jeg hadde ikke trodde en dritt på fasadespillet hans. Han fremstilte oss som perfekte også. Fatter ikke hvorfor du har han på SM om du mener ha er narsissist, barn eller ei. Anonymkode: ad66b...05f 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #6 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han var jo ikke slem med deg i starten heller. Det kom jo etterhvert frem.. Fasaden, og det man poster på SoMe, er jo aldri sannheten. Anonymkode: f66ce...407 Det er akkurat dette jeg vet… jeg bare blir så i tvil når jeg ser det og er på andre siden… Hjernen min klarer ikke forstå… og det er nok bra. For bare en narsissist kan forstå en annen narsissist… Anonymkode: b148c...de7
AnonymBruker Skrevet 24. juni #7 Skrevet 24. juni Han er fortsatt den samme fyren.. men nå maskerer og gjemmer han den virkelige personen. De har i tillegg vært sammen så kort tid, at hun ikke har fått sett alt av han enda. Han må jo vise sine gode sider for å fange henne inn.. Når hun er så dypt inne i alt, begynner han smått å vise hvem han er.. men det er så lite i begynnelsen at hun ikke vil merke det før det er for sent. Det er heller ikke "normalt" å poste alt på facebook lengre. Bare der er det noe som skurrer, og jeg vil tro han får henne til å gjøre det. For å vise alle hvor fint de (ikke) har det.. Anonymkode: 992ed...3b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #8 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han er fortsatt den samme fyren.. men nå maskerer og gjemmer han den virkelige personen. De har i tillegg vært sammen så kort tid, at hun ikke har fått sett alt av han enda. Han må jo vise sine gode sider for å fange henne inn.. Når hun er så dypt inne i alt, begynner han smått å vise hvem han er.. men det er så lite i begynnelsen at hun ikke vil merke det før det er for sent. Det er heller ikke "normalt" å poste alt på facebook lengre. Bare der er det noe som skurrer, og jeg vil tro han får henne til å gjøre det. For å vise alle hvor fint de (ikke) har det.. Anonymkode: 992ed...3b0 De har begge postet helt vilt med bilder… For han er dette normalt, virker som han bruker Facebook for å få bekreftelse… Noe som er helt i tråd med sånn jeg har opplevd han hele min tid sammen med han.. Og ja du har nok rett… maskering og han gjør alt for å få henne inn nå.. Anonymkode: b148c...de7
Fantorangen-Oslo Skrevet 24. juni #9 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg trenger noen å snakke med om dette og de rundt meg har ikke vært i sånt forhold før…. Så jeg føler ikke de forstår eller kan forstå.. Det er 2 år siden forholdet endte og jeg har det veldig veldig bra alene. Jeg har aldri hatt det bedre og jeg vil aldri aldri aldri i et sånt forhold igjen. Greia er at jeg og eksen har barn sammen. Og pga det er jeg venner med han på Facebook,for å kunne se hva han poster av barnet. Og dermed ser jeg også andre ting han poster.. Han har fått ny kjæreste og det er,ikke sjokkerende, rosenrødt. Mange bilder postes, både av henne og av han. Hun har åpen profil så jeg kan se hva hun poster og jeg vet jeg ikke burde kikke på dette men klarer ikke la være. Så sitter jeg igjen med en følelse… «hvorfor meg?» følelsen.. Hvorfor var han så jævlig mot meg? Hva var det med meg som gjorde at han var så stygg mot meg? Jeg tar meg selv også i å tvile på om han var stygg mot meg eller om jeg bare var for sensitiv… krevde jeg for mye? Burde jeg være fornøyd med det jeg fikk ifra han? Jeg skjønner at ingen av dere kan svare på dette siden dere ikke kjenner meg,han eller hvordan vårt forhold var. Det er det bare meg og han som vet…. men jeg har forklart forholdet vårt til en utenforstående på FVK og hun tilbudte meg å bli med i en gruppe for kvinner som har vært utsatt for psykisk vold… dette hadde hun vel ikke gjort om det ikke var grunnlag for det.. Kan sånne menn forandre seg for den rette kvinnen? Kan han faktisk ha blitt «grei» for denne nye kvinnen? Jeg bare føler at det var meg det var noe galt med.. Anonymkode: b148c...de7 Det finnes en egen gruppe på FB som heter "De som lever/har levd med psykisk/fysisk vold" og mange medlemmer der har levd med en narsissist eller har en nær seg. Søk den opp, mange gode råd og veiledning fra de med erfaring
AnonymBruker Skrevet 24. juni #10 Skrevet 24. juni Fantorangen-Oslo skrev (Akkurat nå): Det finnes en egen gruppe på FB som heter "De som lever/har levd med psykisk/fysisk vold" og mange medlemmer der har levd med en narsissist eller har en nær seg. Søk den opp, mange gode råd og veiledning fra de med erfaring Jeg prøvde meg i en sånn gruppe på Facebook. Tør ikke igjen, da jeg ble gjenkjent og han fikk vite om at jeg var der… Anonymkode: b148c...de7 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #11 Skrevet 24. juni Huff, jeg føler med deg. Jeg er på vei ut av et forhold nå, og vi har er lite barn sammen. Samboeren min var kjempesnill i starten, rolig, morsom og virket så stødig og trygg. Men jeg har funnet ut etter 5 år at alt han gjorde var å speile meg. Han er bare et tomt skall av en person, og han har manipulert meg og utsatt meg for psykisk vold. Pluss emosjonell neglekt. Det har ikke vært noen støtte å få fra ham gjennom svangerskap, fødsel, amming, dødsfall i nær familie, sykdom osv. Og det er fordi en narsissist ikke har empati. Det eren utviklingsforstyrrelse som gjør at de har en destruktiv energi som ødelegger andre mennesker. Så jeg gleder meg til å bli kvitt ham. Mitt råd til deg: - Stol på dine egne opplevelser, du VET hva han har utsatt deg for - Vit at han aldri kommer til å forandre seg, han trenger bare nye mennesker som ikke kjenner ham eller gjennomskuer han. Han kommer til å behandle henne på akkurat samme måte etterhvert. - Fjern tilgangen på sosiale medier, skjerm deg selv og beskytt din egen psykiske helse. Han vet nøyaktig hva han driver med, så bare vit at dette er nok en taktikk for å bryte deg ned. Det kommer ingenting godt ut av et slikt forhold. Man sitter igjen med relasjonelle traumer og tviler på seg selv. Og det var ikke din feil! Det er 100% han. Bruk heller energien din på å bygge deg selv opp ❤️ Anonymkode: 0b504...c0f 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni #12 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg prøvde meg i en sånn gruppe på Facebook. Tør ikke igjen, da jeg ble gjenkjent og han fikk vite om at jeg var der… Anonymkode: b148c...de7 I slike tilfeller er jeg tilhenger av falske fb-profiler… Anonymkode: e4e6b...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #13 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff, jeg føler med deg. Jeg er på vei ut av et forhold nå, og vi har er lite barn sammen. Samboeren min var kjempesnill i starten, rolig, morsom og virket så stødig og trygg. Men jeg har funnet ut etter 5 år at alt han gjorde var å speile meg. Han er bare et tomt skall av en person, og han har manipulert meg og utsatt meg for psykisk vold. Pluss emosjonell neglekt. Det har ikke vært noen støtte å få fra ham gjennom svangerskap, fødsel, amming, dødsfall i nær familie, sykdom osv. Og det er fordi en narsissist ikke har empati. Det eren utviklingsforstyrrelse som gjør at de har en destruktiv energi som ødelegger andre mennesker. Så jeg gleder meg til å bli kvitt ham. Mitt råd til deg: - Stol på dine egne opplevelser, du VET hva han har utsatt deg for - Vit at han aldri kommer til å forandre seg, han trenger bare nye mennesker som ikke kjenner ham eller gjennomskuer han. Han kommer til å behandle henne på akkurat samme måte etterhvert. - Fjern tilgangen på sosiale medier, skjerm deg selv og beskytt din egen psykiske helse. Han vet nøyaktig hva han driver med, så bare vit at dette er nok en taktikk for å bryte deg ned. Det kommer ingenting godt ut av et slikt forhold. Man sitter igjen med relasjonelle traumer og tviler på seg selv. Og det var ikke din feil! Det er 100% han. Bruk heller energien din på å bygge deg selv opp ❤️ Anonymkode: 0b504...c0f Det jeg har uthevet her… han bryr seg vel ikke om meg enda? Han har jo et nytt «bytte».. han kan vel umulig bry seg om å bryte meg ned fortsatt. Anonymkode: b148c...de7
Fantorangen-Oslo Skrevet 24. juni #14 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg prøvde meg i en sånn gruppe på Facebook. Tør ikke igjen, da jeg ble gjenkjent og han fikk vite om at jeg var der… Anonymkode: b148c...de7 Ja, det er det som er "farlig". 😕 Men, prøver å hjelpe deg litt på vei.. Nei, han vil aldri forandre seg. De er den fødte "gentleman" og den alle skal se opp til, de er smarte, hyggelige, utadvendte og lett å like. Innen man bor med de og merker mørket som etter hvert senker seg og at man bit for bit, mister seg selv. Alienation, selvfordømmelse, ubevisst manipulert; Lurer på om "er det meg det er noe galt med?" osv. Dette er vanlige tanker om seg selv for den som er offeret. Ens personlighet, meninger osv blir sakte, men sikkert brutt ned, Venner og bekjente man har hatt i årevis skjønner ikke hva du snakker om. Han som er så dyktig og hyggelig? De stjeler vennene dine, relasjonene dine og gjør de til sine. Nei, det er ikke deg det er noe galt med. Den nye vil også bli et offer etter hvert. Spørsmålet er om hun vil det selv etter år med han eller om hun går. Noen velger å være, alt har med hva man er vant med fra før, hvilke kår man kommer fra osv. Mange narsissister har gode jobber, tjener bra, har status osv og da kan til også tilby et "godt" liv til partneren. Et liv denne partneren kanskje ikke klarer å gå vekk fra. De blir "avhengige" av narsissisten av forskjellige årsaker og kan også bli underdanige uten at det er bevisst. Vil man ha et normalt og sunt samliv/liv bør man holde minimalt med kontakt, kun det aller nødvendigste. Når det gjelder barn med en, burde man lagre alle mailer og sms osv. til evt senere samværsproblemer osv. Ha kun den nødvendigste kontakten pga barn sammen og sett grenser for deg selv (og barnet). At du går inn på hennes profil er nok en naturlig reaksjon fordi du fortsatt er i en situasjon hvor du stiller spm til alt, men samtidig har du skjønt at han er narsissist. Da har du egt kommet langt og er på vei til et mye sunnere "jeg" og har tatt avstand til han. Det er det viktigste. Jeg skal tipse deg om en som har mye bra innlegg om narsissister etter hvert, husker ikke navnet hans nå. Og en bok som er fantastisk som jeg anbefaler å lese: Uelskbar. Den anbefaler jeg på det varmeste ❤️ 2
Fantorangen-Oslo Skrevet 24. juni #15 Skrevet 24. juni (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det jeg har uthevet her… han bryr seg vel ikke om meg enda? Han har jo et nytt «bytte».. han kan vel umulig bry seg om å bryte meg ned fortsatt. Anonymkode: b148c...de7 Jo, de nærer seg på å bryte ned de som faktisk har brydd seg/bryr seg om de. Han får "næring" av å bryte deg ned, uansett alder på barnet deres. Om han er av "verste sort" kan han sabotere både bursdagsfeiringer, samværsavtaler, ferier med barnet ditt, konfirmasjoner osv. Dere har felles barn, ergo er du fortsatt et "lett bytte" for han som han kan leke seg med, manipulere og herske over. Dessverre 😕 Endret 24. juni av Fantorangen-Oslo 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #16 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg trenger noen å snakke med om dette og de rundt meg har ikke vært i sånt forhold før…. Så jeg føler ikke de forstår eller kan forstå.. Det er 2 år siden forholdet endte og jeg har det veldig veldig bra alene. Jeg har aldri hatt det bedre og jeg vil aldri aldri aldri i et sånt forhold igjen. Greia er at jeg og eksen har barn sammen. Og pga det er jeg venner med han på Facebook,for å kunne se hva han poster av barnet. Og dermed ser jeg også andre ting han poster.. Han har fått ny kjæreste og det er,ikke sjokkerende, rosenrødt. Mange bilder postes, både av henne og av han. Hun har åpen profil så jeg kan se hva hun poster og jeg vet jeg ikke burde kikke på dette men klarer ikke la være. Så sitter jeg igjen med en følelse… «hvorfor meg?» følelsen.. Hvorfor var han så jævlig mot meg? Hva var det med meg som gjorde at han var så stygg mot meg? Jeg tar meg selv også i å tvile på om han var stygg mot meg eller om jeg bare var for sensitiv… krevde jeg for mye? Burde jeg være fornøyd med det jeg fikk ifra han? Jeg skjønner at ingen av dere kan svare på dette siden dere ikke kjenner meg,han eller hvordan vårt forhold var. Det er det bare meg og han som vet…. men jeg har forklart forholdet vårt til en utenforstående på FVK og hun tilbudte meg å bli med i en gruppe for kvinner som har vært utsatt for psykisk vold… dette hadde hun vel ikke gjort om det ikke var grunnlag for det.. Kan sånne menn forandre seg for den rette kvinnen? Kan han faktisk ha blitt «grei» for denne nye kvinnen? Jeg bare føler at det var meg det var noe galt med.. Anonymkode: b148c...de7 Kanskje litt kontroversielt å si, men jeg mener absolutt at en narsissist kan velge sin atferd etter hva som passer agendaen best. En narsissist er ikke bare ond slik mange fremstiller det som, men de har evne til å være en kameleon hvis du skjønner hva jeg mener. Akkurat nå er hun den skinnende nye leken og sånn vil det forbli frem til hun begynner å sette krav eller på andre måter irritere. Anonymkode: 2952c...e4d 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #17 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det jeg har uthevet her… han bryr seg vel ikke om meg enda? Han har jo et nytt «bytte».. han kan vel umulig bry seg om å bryte meg ned fortsatt. Anonymkode: b148c...de7 Tror du har helt rett, han tenker nok lite på deg. Narsisister bryr seg mest om egne behov og nå er du brukt opp i mangel av bedre ord. Anonymkode: 2952c...e4d
AnonymBruker Skrevet 24. juni #18 Skrevet 24. juni Fantorangen-Oslo skrev (8 minutter siden): Ja, det er det som er "farlig". 😕 Men, prøver å hjelpe deg litt på vei.. Nei, han vil aldri forandre seg. De er den fødte "gentleman" og den alle skal se opp til, de er smarte, hyggelige, utadvendte og lett å like. Innen man bor med de og merker mørket som etter hvert senker seg og at man bit for bit, mister seg selv. Alienation, selvfordømmelse, ubevisst manipulert; Lurer på om "er det meg det er noe galt med?" osv. Dette er vanlige tanker om seg selv for den som er offeret. Ens personlighet, meninger osv blir sakte, men sikkert brutt ned, Venner og bekjente man har hatt i årevis skjønner ikke hva du snakker om. Han som er så dyktig og hyggelig? De stjeler vennene dine, relasjonene dine og gjør de til sine. Nei, det er ikke deg det er noe galt med. Den nye vil også bli et offer etter hvert. Spørsmålet er om hun vil det selv etter år med han eller om hun går. Noen velger å være, alt har med hva man er vant med fra før, hvilke kår man kommer fra osv. Mange narsissister har gode jobber, tjener bra, har status osv og da kan til også tilby et "godt" liv til partneren. Et liv denne partneren kanskje ikke klarer å gå vekk fra. De blir "avhengige" av narsissisten av forskjellige årsaker og kan også bli underdanige uten at det er bevisst. Vil man ha et normalt og sunt samliv/liv bør man holde minimalt med kontakt, kun det aller nødvendigste. Når det gjelder barn med en, burde man lagre alle mailer og sms osv. til evt senere samværsproblemer osv. Ha kun den nødvendigste kontakten pga barn sammen og sett grenser for deg selv (og barnet). At du går inn på hennes profil er nok en naturlig reaksjon fordi du fortsatt er i en situasjon hvor du stiller spm til alt, men samtidig har du skjønt at han er narsissist. Da har du egt kommet langt og er på vei til et mye sunnere "jeg" og har tatt avstand til han. Det er det viktigste. Jeg skal tipse deg om en som har mye bra innlegg om narsissister etter hvert, husker ikke navnet hans nå. Og en bok som er fantastisk som jeg anbefaler å lese: Uelskbar. Den anbefaler jeg på det varmeste ❤️ Tusen takk for fint innlegg❤️ Anonymkode: b148c...de7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #19 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du har helt rett, han tenker nok lite på deg. Narsisister bryr seg mest om egne behov og nå er du brukt opp i mangel av bedre ord. Anonymkode: 2952c...e4d Hehe ja, akkurat sånn følte jeg meg lenge etter bruddet. Brukt opp. Er heldigvis på et mye bedre sted nå Anonymkode: b148c...de7 1
Fantorangen-Oslo Skrevet 24. juni #20 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje litt kontroversielt å si, men jeg mener absolutt at en narsissist kan velge sin atferd etter hva som passer agendaen best. En narsissist er ikke bare ond slik mange fremstiller det som, men de har evne til å være en kameleon hvis du skjønner hva jeg mener. Akkurat nå er hun den skinnende nye leken og sånn vil det forbli frem til hun begynner å sette krav eller på andre måter irritere. Anonymkode: 2952c...e4d Veldig godt sagt: En kameleon!! Og hun er hans "nye leke"! Spot on
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå