AnonymBruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Jeg er gravid i uke 22, og har siden ca uke 19 hatt et problem som jeg er usikker på om er knyttet til graviditeten eller andre ting. Jeg får et fryktelig sting/stikkende smerte i venstre side (under ribbeinet/like under puppen) når jeg ligger på høyre side. Det er en helt konkret plass, og jeg kan peike nøyaktig der det gjør vondt. Har også opplevd det motsatt (sting på høyre side når jeg ligger på venstre side), men ikke like ofte. Det skal også sies at jeg sover mest på høyre side. De siste dagene har jeg opplevd det hver natt. Det er såpass vondt at jeg våkner av det, men i det sekundet jeg snur meg rundt eller setter meg opp, blir smertene borte (for så å komme tilbake igjen en stund etter at jeg har lagt meg ned). Jeg har derfor måtte sitte å sove i perioder de siste nettene. Er det noen som har opplevd noe lignende? Jeg har lest at svangerskapsforgiftning kan kjennes under ribbeina, men jeg har normalt blodtrykk og ingen andre symptomer. Dessuten er det vel litt for tidlig for det. Jeg sliter en del med halsbrann og sure oppstøt for tida, men vet ikke om det kan ha sammenheng med det eller om det kanskje kan være muskulært. Synes bare det er litt spesielt at det kun skjer når jeg ligger, og at smerten er på et helt konkret sted. Jeg skal til kontroll om noen uker og tenker å ta det opp med jordmor da, men inntil videre lurer jeg på om andre har opplevd dette eller vet hva det eventuelt kan komme av? Er det grunn til bekymring? Anonymkode: b4522...21e
AnonymBruker Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni Ingen som har opplevd lignende? 😟 Anonymkode: b4522...21e
AnonymBruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Høres nesten ut som ligamentsmerter. At du trikker strekk i de båndene som omgir livmor når du ligger og får press på magen. Men er du bekymret så tar du heller kontakt med jordmor nå, ikke vent. Anonymkode: 0bf3d...5b6
AnonymBruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres nesten ut som ligamentsmerter. At du TRIGGER strekk i de båndene som omgir livmor når du ligger og får press på magen. Men er du bekymret så tar du heller kontakt med jordmor nå, ikke vent. Anonymkode: 0bf3d...5b6 Anonymkode: 0bf3d...5b6
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Anonymkode: 0bf3d...5b6 Det er en god mulighet, det har jeg faktisk ikke tenkt på. For det gir seg jo når jeg snur meg, selv om det har hengt litt igjen de siste gangene jeg har kjent det. Men i og med at smertene ikke er konstant, tenker jeg at det sannsynligvis ikke er noe akutt. Takk for svar 😊 TS Anonymkode: b4522...21e
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er en god mulighet, det har jeg faktisk ikke tenkt på. For det gir seg jo når jeg snur meg, selv om det har hengt litt igjen de siste gangene jeg har kjent det. Men i og med at smertene ikke er konstant, tenker jeg at det sannsynligvis ikke er noe akutt. Takk for svar 😊 TS Anonymkode: b4522...21e Jeg tenker også ligamentsmerter. Smerter ifbm svangerskapsforgiftning er på høyre side pga at leveren er der, siden den kan bli forstørret av det. Jeg hadde litt ubehag der på høyre side da jeg ble innlagt med svangerskapsforgiftning, men da hadde jeg jo også veldig høyt blodtrykk, var veldig svimmel, kjempehovne bein, proteiner i urinen etc, slik at hoven lever er liksom ikke noe som bare kommer alene som symptom uten noe annet hvis du skjønner. Anonymkode: da994...75a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #7 Skrevet 30. juni Jepp. Jeg hadde det på begge sider, så kunne ikke ligge på siden i det hele tatt. Veldig ubehagelig. Det var ligamentsmerter. Sleit veldig med sure oppstøt, så jeg måtte sove sittende over halve graviditeten min. Gud bedre så deilig det var å få ut ungen og kunne sove i normal stilling igjen 🙊 Anonymkode: b9bc2...5b8 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #8 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 18.45): Jepp. Jeg hadde det på begge sider, så kunne ikke ligge på siden i det hele tatt. Veldig ubehagelig. Det var ligamentsmerter. Sleit veldig med sure oppstøt, så jeg måtte sove sittende over halve graviditeten min. Gud bedre så deilig det var å få ut ungen og kunne sove i normal stilling igjen 🙊 Anonymkode: b9bc2...5b8 Det høres ut som meg nå det 😅 for nå har det har kommet på begge sider hos meg også, men heldigvis får jeg noen timer søvn før det setter i gang og jeg må snu meg. Enn så lenge... Eneste gangen jeg ikke kjenner noe er når jeg ligger på rygg, men det er jo ikke anbefalt og da får jeg til gjengjeld sure oppstøt. Anonymkode: b4522...21e
AnonymBruker Skrevet 1. juli #9 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (På 28.6.2025 den 16.27): Jeg tenker også ligamentsmerter. Smerter ifbm svangerskapsforgiftning er på høyre side pga at leveren er der, siden den kan bli forstørret av det. Jeg hadde litt ubehag der på høyre side da jeg ble innlagt med svangerskapsforgiftning, men da hadde jeg jo også veldig høyt blodtrykk, var veldig svimmel, kjempehovne bein, proteiner i urinen etc, slik at hoven lever er liksom ikke noe som bare kommer alene som symptom uten noe annet hvis du skjønner. Anonymkode: da994...75a Jeg hadde ingen av delene sist jeg var på kontroll, faktisk heller litt lavt blodtrykk. Og har heller ingen andre symptomer på det, så jeg tror nok det kan være ligamentsmerter ja. Men er overrasket over hvor vondt det faktisk kan være 🫣 Anonymkode: b4522...21e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå