Gå til innhold

Hva gjør barnehagen din?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Hva gjør de som jobber i barnehagen barna dine er i, som dere setter litt ekstra pris på?

Eller hva gjør dere som jobber i barnehagen som foreldrene og barna setter litt ekstra pris på?

Hos oss er det satt pris på om barna blir møtt i gangen, så de føler seg velkomne.

At vi driver mye ute, og går turer i skog og mark. Og at vi ser på hvert enkelt barn som et individ og at barna blir tatt på alvor :)

Endret av Bala
Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

I "vår" barnehage gjør de en hel masse småting som både små og store setter pris på;

Vi blir selvfølgelig tatt imot i gangen når vi kommer, og de ansatte har som regel tid til å slå av en prat både når vi leverer og henter.

De har en fast bakedag i uka, den som har tidligvakt baker sammen med de få barna som evt. har dukket opp såpass tidlig. De baker deilige brød og rundstykker som de spiser i barnehagen. :)

De har ei tavle i gangen hvor de skriver hva de har gjort i løpet av dagen, og om småepisoder som får oss foreldre til å humre når vi leser det på ettermiddagen.

De er masse ute, og de ansatte er flinke til å finne på varierte og morsomme aktiviteter. Ingen utfordring er liksom for stor. Blant annet har de satt poteter på en liten jordlapp, og hver vår sår de blomster i kasser inne som barna får være med å vanne og stelle med. Etter hver planter de ut, og ungene gleder seg over det som vokser og gror.

De tar seg god tid til å bli godt kjent med hvert enkelt barn, det merker vi godt når vi snakker med dem om poden. :)

De er så positive, både i samvære med barna og i omtalen av dem. De greier alltid å fokusere på det som er positivt, selv når det har vært episoder.

Vi er glade for at vi har gutten vår i en liten barnehage med så mange flotte og omsorgsfulle ansatte :)

Gjest Gjest
Skrevet

Mine barn har vært i flere barnehager fordi vi har flyttet litt på oss.

Men en barnehage var helt spesiell. Bondi barnehage i Asker. Det var en liten avd. med bare 18 barn. Alle som jobbet der var kjempesøte. Stort spenn i alder på de ansatte. De så virkelig barna.

De hadde mange aktiviteter i form av å gå turer og bli kjent med naturen og alt den har å by på.

De laget veldig mye. Både av malte bilder, små kunstverk av ting de fant i naturen, garn og enkel tresløyd. De var fantastisk kreative i denne barnehagen! Noen ganger dekorerte de vinduene med glassmalerier.

Ungene har nå gått på skole i mange år, men mor savner fortsatt kontakt med menneskene i denne barnehagen. :ler: Fantastiske mennesker! Det er godt å vite at ungene har det tryggt og godt når man selv må jobbe.

Gjest Gjest
Skrevet

Eller hva gjør dere som jobber i barnehagen som foreldrene og barna setter litt ekstra pris på?

Ting vi har fått positive tilbakemeldinger på er:

- møte foreldre og barn i gangen når de kommer.

- fruktmåltid etter frokost og lunsj(litt senere på dagen for de minste siden de sover)

- varm middagsmat en gang i uka

- turer i skog og mark. Bl.a. har barnehagen egen gapahuk som vi besøker ofte.

- vi tar jevnt over masse bilder av ungene. Noen av disse henger vi opp på oppslagstavla i gangen. Dette synes foreldre og besteforeldre er morsomt. I tillegg har hvert barn en egen mappe med bilder, tegninger mm. som følger dem gjennom barnehagen og som de får når de slutter. Jeg har mange ganger snakket med foreldre som synes det er så morsomt å titte i den mappa etter at de har slutta i barnehagen.

Skrevet

Jeg jobber i en liten familiebarnehage med 8 barn fra 1-3år. I høst før snøen kom, og det ble for kaldt, tok jeg med meg de tre største barna (på 2år) på lang tur i skogen. Vi gikk ut litt etter ni, spiste lunsj ute i gresset i sola, og sov ute på liggeunderlag med tepper over oss. Kjempemoro for både barna og meg! Bladene ramla i ansiktene våre :ler: men alle sovna (inkl meg!). Foreldrene og sjefen var kjempeimponerte!! Og det snakkes om fremdeles... ;)

Ellers er vi veldig obs på å se hvert enkelt barn, og legger ekstra vekt på å være gode med hverandre, og kos og nærhet! :klem:

Alle 8 barna er kjempetrygge og fornøyde, og foreldrene er også veldig fornøyd med jobben vi gjør!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har tidligere jobbet i barnehage i nærmere 9 år. Da jeg jobbet på småbarnsavdelingen, hadde hvert enkelt barn er liten bok som hang på plassen.

I den skrev primærkontakten hvordan dagen til barnet hadde vært. Sovetider, matprosjoner (vi hadde alle måltider i barnehagen), avføring, hva de hadde lekt med, osv.

Vi hadde bilder av barn og familiene deres hengede i øyehøyde til barna.

Vi tok masse bilder av barna som vi laget til egne album til hvert av barna som de fikk med seg når de skiftet avdeling eller sluttet.

Vi hadde god kontakt med foreldrene. Barna ble selvfølgelig møtt i garderoben. Når barna ble hentet fikk foreldrene noe informasjon om barnet sitt fra den av personalet som var igjen. ( i tillegg til det som sto i boka)

Vet vi hadde mange fornøyde barn og foreldre. ;)

Gjest Gjesta
Skrevet
Hva gjør de som jobber i barnehagen barna dine er i, som dere setter litt ekstra pris på?

Hos oss er det satt pris på om barna blir møtt i gangen, så de føler seg velkomne.

At vi driver mye ute, og går turer i skog og mark. Og at vi ser på hvert enkelt barn som et individ og at barna blir tatt på alvor  :)

Hos oss er det alltid hyggelig å komme for liten og stor. Noen ganger slår vi av en prat, tuller og ler, andre ganger er det travlere (for de ansatte eller oss som leverer) så da begrenser det seg, men hyggelig er det uansett.

Vi føler oss sett, og vi føler at de på avdelingen kjenner, liker og setter pris på barnehagebarnet vårt. Siden alt det andre selvfølgelig også er på plass, føler vi oss veldig heldig med barnehage og har aldri hatt noe å utsette. Barnehagen er et hyggelig sted!

Gjest Gjest
Skrevet

Et lite spørsmål - er det vanlig at ungene har en primærkontakt i bhg? det har jeg ikke hørt om, men ellers er vi fornøyde med bhg vår :)

Gjest Fruktkake
Skrevet

Tilbakemeldinger vi har fått fra foreldre:

- Turene - vi dra ofte på tur til varierte områder

- Dagsreferat på whiteboardtavla med bilder fra dagen på (av og til bilder, ikke hver dag)

- At vi er positive og kreative

- At vi er gode på å se barna deres, gi dem nærhet og omsorg

- At vi gir dem sunn mat, og nesten har kuttet ut kaker

- Vi finner på mye morsomt. Siste påfunn var å kjøpe akvarium med fisker. Kjempepopulært blant barna i hele barnehagen :-)

Gjest Fruktkake
Skrevet
Et lite spørsmål - er det vanlig at ungene har en primærkontakt i bhg? det har jeg ikke hørt om, men ellers er vi fornøyde med bhg vår :)

Vi har primærkontakter. Barna jeg er primærkontakt for, er liksom "min gruppe". De dagene vi har grupper er det bare mine seks-sju barn pluss meg som leker eller har andfre aktiviteter.

Primærkontakten sikrer voksenkontakten og at hvert enkelt barn blir sett av en voksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...