AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:23 #1 Skrevet tirsdag kl 07:23 Hvor mange nære venner/venniner har du? Med nær mener jeg en du møter jevnlig men også har forståelse forståelse for at du ser sjeldnere for en periode når livet er stressende, finner på ting med (kino, middager, hyttetur) og kan snakke personlig med utover vanlig small talk. Og som ikke har utløpsdato. Altså at jeg ikke tenker: Vi er på topp nå, om et par år ser jeg for meg at jeg er lei og at det beste er tatt Hva definerer du som en nær venn? Hvor mange har du? Hva finner dere på? Anonymkode: b0349...823
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:53 #2 Skrevet tirsdag kl 07:53 Vil di jeg har 5-8stk. Har litt flere bekjente,og en kjæreste. Anonymkode: 7ab2d...4df
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:03 #3 Skrevet tirsdag kl 08:03 Har 1, men hun er over alt i hele verden non stop. I perioder møtes vi ofte og andre ganger kan det gå 6-12 mnd før vi treffes. Snakkes på snap daglig da☺️ Vi har vært venner i 16 år ca. Vi går ut å spiser, ut på bar, musikalkvelder hjemme, kino, fjelltur og svært ofte bare sofaprat og brusdrikking. Anonymkode: e3d09...92e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:05 #4 Skrevet tirsdag kl 08:05 Jeg har mange venner som jeg omgås innimellom, flere av dem er venner jeg og mannen har sammen, men "bare" fem (tre damer og to menn) som er virkelig nære og som jeg forteller absolutt alt til og kan snakke med alt om. Anonymkode: 430c3...1f4
harma Skrevet tirsdag kl 08:07 #5 Skrevet tirsdag kl 08:07 Har 5-6 stk som jeg kan snakke med alt om, med stor aldersspredning. Pga bosted og livssituasjon er det noen jeg ser oftere enn andre. Har ytterligere 5-6 som jeg også regner som gode venner, men kanskje ikke de aller nærmeste. Disse 10-12 er fra ulike deler av livet mitt og jeg treffer de aldri sammen, utenom i bryllupet mitt. Vi snakker mye på telefon, tekster, treffes på kafé eller hjemme hos hverandre. En sjelden gang er et kino, teater eller en hyttetur. Utover det er det mer perifere venner, som er hyggelig å treffe på, enten tilfeldig eller sosiale sammenkomster.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:14 #6 Skrevet onsdag kl 17:14 Med definisjonen du gir vil jeg si 7, men varierer hvor ofte jeg ser dem. Gjør litt ulike ting med de forskjellige ut fra hvilke felles interesser vi har. Tur i skog og mark, kino, teater, ut og spise, ut og ta en kaffe eller et glass vin, hyttetur, ferier, ut og bade på sommeren, museer og utstillinger, middag hos hverandre, vinkveld og skravling. Før var det også ut på byen, men nå er vi litt eldre og det strekker seg til puber og konserter. Anonymkode: 36719...6e7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:35 #7 Skrevet onsdag kl 20:35 2 nære venninner. Vi har vinkvelder, går tur sammen på fjellet/skogen , kaffe og en god prat i sofaen, ute og spise, konserter. Anonymkode: 52366...fd1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:45 #10 Skrevet onsdag kl 20:45 Hvis jeg kan medregne samboer så har jeg 1 🙃 Anonymkode: 6a2af...57d
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:45 #11 Skrevet onsdag kl 20:45 Jeg har 5-6 som jeg anser som svært nære. De er fra ulike faser i livet, og 2 bor langt unna så vi ses sjeldent, men snakkes på telefon minst en gang i måneden. Dette er personer jeg kan snakke med om alt mulig, og stoler blindt på. De som bor i nærheten går jeg tur/skitur med, vi besøker hverandre, går på kino, konserter, og mye mer. En spiller jeg også håndball sammen med, en er i samme kor. Vi møtes alene, med andre venner, eller med partner og barn. Jeg snakker med disse hver uke, fysisk møte eller telefon. Anonymkode: 8ee6f...52a
Ellah Skrevet torsdag kl 10:12 #13 Skrevet torsdag kl 10:12 Jeg har vel 3 stykker jeg kan si er nære. Vi gjør litt forskjellig, to er i småbarnsfasen akkurat nå så vi sees sjeldnere og ofte hjemme hos de. Mens siste er også frivillig barnløs, så vi går gjerne ut å spiser og tar noen øl etterpå.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:25 #14 Skrevet torsdag kl 11:25 Jeg har vel egentlig ingen, og har aldri hatt det. Jeg har samboeren min, han er min beste venn ❤️ Ellers har jeg én venninne, men jeg vil ikke si at vi er kjempenære. Vi kan prate sammen om ganske personlige ting, men det er også mye jeg ikke kan prate med henne om, og jeg føler alltid at jeg må passe litt på og holde tilbake og skjule ting, og også gå litt på eggeskall rundt ting som *hun* er var på.. Vi er begge travle småbarnsmødre, og selv om vi bor i gangavstand til hverandre, møtes vi kanskje 4-5 ganger i året. Da er det typisk hjemme hos en av oss, og brettspill eller film, og god mat. Anonymkode: 92dc6...a90
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:30 #15 Skrevet torsdag kl 11:30 AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 9.23): Hvor mange nære venner/venniner har du? Med nær mener jeg en du møter jevnlig men også har forståelse forståelse for at du ser sjeldnere for en periode når livet er stressende, finner på ting med (kino, middager, hyttetur) og kan snakke personlig med utover vanlig small talk. Og som ikke har utløpsdato. Altså at jeg ikke tenker: Vi er på topp nå, om et par år ser jeg for meg at jeg er lei og at det beste er tatt Hva definerer du som en nær venn? Hvor mange har du? Hva finner dere på? Anonymkode: b0349...823 Jeg har to veldig nære, også mannen da. Definisjonen er folk jeg ser flere ganger i uka, snakker om alt fra nære og intime ting til tull og fjas, som man kan være seg selv 100% med. Hva vi finner på... vi besøker, ser på hverandres hager, vi drar på handleturer sammen, ser filmer, bare snakker der vi møtes osv. Ikke så mye spesielt, men reiser gjerne bort en gang i året sammen, med hver av de Anonymkode: cbd1c...fdb
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Skrevet 17 timer siden Jeg har tre separate vennegjenger: en med tre venninner (i Norge), en med fire venninner fra studietiden (vi bor i tre ulike land), og en med fire venninner fra en organisasjon (vi bor i tre ulike land). Venninnene i Norge treffer jeg i snitt én gang i måneden. Vi pleier å gå ut og spise, dra på hotellovernatting og på hytteturer. De to andre vennegjengene treffer jeg i snitt én gang i året. I tillegg har jeg to "standalone" venninner som jeg treffer hver for seg, ca. én gang annenhver måned. Føler jeg har mer enn nok venner, har ikke tid til å treffe dem oftere enn jeg gjør nå. Anonymkode: 6007f...c2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå